В художньому музеї ім. Г.Галагана відкрилася виставка вітчизняного мариністичного живопису "АкваМарин"
29 листопада у Чернігівському обласному художньому музеї ім. Г.Галагана відбулося відкриття виставки картин вітчизняного мариністичного живопису ХХ – початку ХХI століть під назвою «АкваМарин».

На виставці мариністичного живопису з фондів музею представлено 19 творів вітчизняних художників, створених упродовж ХХ – початку ХХI століть у різноманітних стилях та авторських живописних манерах. Найранішим за датуванням серед них є твір невідомого художника у сріблястих тонах з видом на морське узбережжя Сухумі «На березі моря» (1902).
Заслуговують на увагу окремі роботи художників, які народились чи працювали в Україні і віддавали належне марині, але цей жанр не був провідним у їх творчості. До яскравої серії подорожей належить імпресіоністичний пейзаж з елементами жанру Льва Крамаренка (1888-1942) «Абхазія. Гудауті. На березі» (1938). Різними за емоційною складовою і манерою виконання є полотна представників старшого покоління митців, учнів К.Трохименка – Г.Толпєкіна(1922-1990) та М.Бондаренка (1924-1983). Марина Григорія Толпєкіна «На околиці Сімеїзу» (1957) оспівує епічну міць та красу розгніваної стихії. Вона є одним з кількох варіантів виду на гору «Кішка» поблизу Симеїзу.
Натомість пейзаж-панорама Миколи Бондаренка «Порт «Новий Мангишлак» (1964), вирішена у яскраво-декоративній манері, розкриває тему життя порту, широко розповсюджену у морських пейзажах з елементами жанру. Робота не є мариною у чистому вигляді – вона включає елементи овіяного романтизмом індустріального пейзажу, який є тісно пов’язаним з діяльністю людини. До цієї теми звертався також українсько-вірменський художник Армен Атаян (1922 р.н.) у творі «В порту» (1959).
Особливе місце у розробці морського пейзажу в українському живописі посідає кримська (Сергій Бакаєв (1922-2010) «Над Гурзуфом, 1960), а особливо одеська школа Юрій Єгоров(1926-2008) «Рибальські човни», 1983, Ольга Котлярова-Прокопенко (1954 р.н.) «Сухий лиман», 2006). Заслужений художник України Євген Гордієць (1952 р.н.) у подібному до міражу фантастичному пейзажі «Тиша» (1981-1982 рр.) не відтворює якусь конкретну місцевість. Образи каміння, води, жінки, над якими панує медитативна тиша, символізують вічність і кохання.
Морські пейзажі митців, творче життя яких певний час було чи є пов’язаним з Черніговом і Чернігівщиною, викликають особливий інтерес. Серед них твори талановитих художників, що здобували професійну освіту в Москві і Петербурзі, викладачів чернігівської народної студії мистецтв Івана Рашевського (1898-1943) «Босфор» (без датування) та Арона Ржезнікова (1849-1921) «Море» (1926). Різні за стилями, художніми темпераментами, вони є зразками майстерного живопису і дають уявлення про художні смаки своєї доби. Серед інших робіт митців Чернігівщини переважають камерні роботи етюдного характеру 1950-1970-х років, зокрема, випускника Київського художнього училища Леоніда Петровського (1897- ?) «Ялта»,1956, експонента обласних виставок середини ХХ століття Володимира Мацка (1920-1971)«Сімеїз. Скеля «Діва» (1970), Василя Гринька (1922-1984?) «На узмор’ї» (1970) та інших. Серед імен художників, що уславили Батьківщину поза її межами – відомий чернігівський і московський художник-живописець та педагог Григорій Тарасевич (1898-?) («Етюд. Із серії «Ризьке узмор’я», 1962).
Серед чернігівських митців ІІ половини ХХ – початку ХХІ століть до морських та пейзажів з різними типами водойм, зверталися Володимир Ємець (1938 р.н.), Петро Орел (1931-2004) таЛеонід Заборовський (1967 р.н.). Народний художник України В.Ємець у пейзажі «Венеція.Вечір» (1983) апелює до одного з улюблених мотивів І.Айвазовського – виду Венеції у різний час доби, а чорноморські краєвиди П.Орла і заслуженого художника України Л.Заборовськогозаворожують яскравим колоритом фактурного письма (П.Орел «Скеля «Вітрило», 1970,Л.Заборовський «Гурзуфська бухта», 2004).
У цілому, виставка репрезентує розвиток мариністичного живопису впродовж ХХ – початку ХХІ століть на прикладі творів вітчизняних художників з фондів ЧОХМ імені Григорія Галагана, які тематично об’єднують класичні та сучасні візії жанру.
Виставка "АкваМарин" запрошує наших відвідувачів до яскравого та загадкового світу морських глибин.
Виставка вітчизняного мариністичного живопису «АкваМарин» працюватиме щоденно, крім понеділка, з 9.00 до 17.00
Останні новини Чернігівщини
Е-сервіси, штучний інтелект та євроінтеграція: в ДПС розповіли про перші кроки спільного проєкту з Естонією 11:30
Перші підсумки співпраці ДПС та Естонського податкового та митного комітету у рамках Меморандуму обговорили керівники відомств Леся Карнаух та Райго Уукківі під час засідання Керівної ради спільного проєкту «Підтримка цифровізації податкового адміністрування ДПС».
У Чернігові жінку судитимуть за збут психотропних речовин 11:27
Чернігівською окружною прокуратурою скеровано до суду обвинувальний акт відносно жительки м.Чернігова, яка організувала збут особливо небезпечних психотропних речовин на території міста.
Чернігівщина доєдналася до 8-го Всеукраїнського забігу «Шаную Воїнів, біжу за Героїв України» 11:24
Понад 500 учасників зібралися в одному з парків обласного центру зранку 30 серпня, у проміжку між повітряними тривогами, щоб пробігти дистанцію, присвячену загиблому Герою чи Героїні.
Надзвичайні ситуації в області за минулу добу 11:19
Протягом минулої доби зареєстровано 8 небезпечних подій, а саме: 7 пожеж та 1 аварійну ситуацію на мережах життєзабезпечення.
Актуалізувати потреби та ознайомитися зі зробленим: Чернігівщину відвідали представники «Партнерства за сильну Україну» 11:17
Програма «Партнерство за сильну Україну» розпочала працювати в Чернігівській області ще у квітні 2022 року. Спершу зусилля були спрямовані на розмінування та очищення територій від вибухонебезпечних предметів, а також на підтримку місцевих органів влади у відновленні ключових послуг.