Інформ-агенція «Чернігівський монітор»: RSS Twitter Facebook

Інформ-агенція «Чернігівський монітор»

П`ятниця, 19 квітня, 03:00:47

Міський транспорт у Чернігові з’їжджає за кілька годин до кінця зміни

12.05.2016   09:43

Більшість міських автобусів, які мають курсувати до 23.00-24.00, з'їжджають із маршруту до 22-ї години. Про це свідчать результати перевірки графіку роботи громадського транспорту у вечірній час.

Недотримання графіку роботи громадського транспорту напряму пов’язано з наповненням міського бюджету податками. Саме це підтверджує, що заробіток водія залежить не від якісно виконаної роботи, а від кількості перевезених пасажирів у співвідношенні з виконаними рейсами на маршруті. Водії на деяких маршрутах, про які я пишу нижче, просто відмовляються їхати, поки на кінцевій зупинці не наповниться весь салон, адже робити рейс з напівпорожньою маршруткою не так вигідно. Інші ж взагалі з’їжджають з рейсу раніше часу, бо також не хочуть витрачати зайве паливо з напівпорожнім салоном.
В зв’язку з постійними скаргами з боку пасажирів міського транспорту щодо недотримання графіку руху майже на всіх маршрутах громадського транспорту, командою «Демальянс» із залученням представників Управління транспорту та зв’язку Чернігівської міської ради була проведенаперевірка відповідності виконання графіку роботи різних маршрутів.


Вихідні дані перевірки

Отже, перевірку здійснювали два дніна зупинці «Україна», де було зручно фіксувати роботу транспорту різних маршрутів, з 20:00 до 24:00.Перший день, 14.04.2016 року (четвер), перевірку проводили за участі представника Управління транспорту та зв’язку. Другий день, 19.04.2016 року (вівторок) – без участі контролюючих органів, тобто про дану перевірку ніхто не знав.
 
Маршрути, які перевірили: №1, 3, 7, 8, 11, 12, 15, 16, 17, 18, 20, 23, 25, 27, 30, 31, 33, 34, 35, 37, 43 та 44. Всі дані по кожному з перевірених маршрутів занесені в порівняльну таблицю, яка додається до статті.

Результати перевірки виявились досить різними на окремих маршрутах, незважаючи на те, що перевірку проводили в будні дні в один і той же час. Виявляється, дотримання графіку роботи на деяких маршрутах, які обслуговуєпідприємство монополістЧернігівавтосервіс, залежить саме від присутності або відсутності під час перевірки представника Управління транспорту та зв’язку ЧМР.


Зафіксовані порушення міського транспорту

Таку тенденцію і суттєві відхилення від графіку роботи транспорту чітко видно на прикладі міських маршрутів №12, 16, 31,43 та 44, які, на диво, обслуговує ДП Пассервіс (детальніше див. в таблиці). При цьому, якщо на маршруті №12 в перший день працювало до 22:44 годин 5 автобусів з інтервалом в середньому 15 хвилин, то на другий день взагалі була тільки одна машина, яка за 4 години перевірки  виконалавсього 4 рейси з інтервалом 45 хвилин і закінчила роботу до 22:40.  Варто зазначити, що цей популярний маршрут згідно з договором про організацію перевезень має працювати до 24:00 (час відправлення автобусів останнім рейсом з кінцевих зупинок по маршруту).

Щодо маршруту №16, то в перший день маршрут обслуговувало 7 автобусів марки РУТА з інтервалом в середньому 10 хвилин, останній рейс був зафіксований о 22:05. На другий день перевіркиостанній автобус прийшов о 20:49 і на лінії працювало вже 5 машин з інтервалом то 5, то 20 хвилин. Згідно з договором в перший день навіть перепрацювали на даному маршруті, адже час відправлення автобусу останнім рейсом з кінцевої зупинки по маршруту відбувається о 20:45, з інтервалом 7-10 хвилин.

Маршрут №31 в день перевірки без представників контролюючих органів закінчив роботу о 21:14, хоча з ними працював до 22:33, а згідно договору мав би працювати до 23:00 з інтервалом 7-10 хвилин.
Дуже схожа ситуація й на маршруті №43. В перший день останній автобус був зафіксований о 21:42 та ним було зроблено 13 рейсів, а на другий день – о 20:35 і зробив тільки 4 рейси. Останній рейс відправляється з кінцевої зупинки о 21:00 згідно договору про перевезення.

Маршрут №44 теж досить дивно працював на другий день перевірки – зробив два рейси всього і закінчив роботу о 20:46, коли першого дня було виконано 9 рейсів та останній автобус прибув о 22:11. Для порівняння згідно договору даний маршрут має працювати до 22:00 з інтервалом 15-20 хвилин.

По іншим маршрутам була або ж краща ситуація на другий день перевірки (без представника Управління транспорту та зв’язку ЧМР), або ж така сама. І тут виникає питання: це чергова випадковість чи в Управлінні транспорту та зв’язку все-таки працюють інформатори перевізників Вакуленка, Козиря?


Позитивні результати

Варто відмітити і позитивні результати спостережень. Єдиний маршрут, який працює згідно встановленого графіку та зі стабільним інтервалом – це маршрут №27, який обслуговують наразі два перевізники ДП «Пассервіс» та ПрАТ «Таксосервіс» (кінцевий час – 22:00, інтервал: 8-15хв). Також досить гарну роботу продемонстрував маршрут №35, який обслуговує ФОП Гребінник А.В. – дотримуються визначений інтервал і майже вчасно згідно договірних умов закінчують свою роботу (кінцевий час – 22:30, інтервал: 15-20хв).

Також досить непогані результати були зафіксовані на таких маршрутах, які дотримуються стабільного інтервалу, але недопрацьовують до визначеного часу згідно договірних умов:
-    Маршрут №1 (інтервал: 10-20хв, останній рейс: 23:00), ФОП Корень В.В.;
-    Маршрут №8 (інтервал: 5-15хв, останній рейс: 23:50),ПП «Автоера»;
-    Маршрут №15 (інтервал: 5-15хв, останній рейс: 22:00),ФОП Корень В.В;
-    Маршрут №17 (інтервал: 15-20хв, останній рейс: 21:55),ФОП Мекшун Г.Л.;
-    Маршрут №25 (інтервал: 5-20хв, останній рейс: 23:50), ПрАТ «Таксосервіс»;
-    Маршрут №30 (інтервал: 6-10хв, останній рейс: 23:50),ТОВ «Пассавто-ЛТД»;
-    Маршрут №33 (інтервал: 5-10хв, останній рейс: 23:50), ТОВ «ЧернігівськаАвтомобільнаКомпанія»;
-    Маршрут №37 (інтервал: 5-15хв, останній рейс: 23:20), ПрАТ «Таксосервіс».

Гарний приклад щодня демонструє перевізник Корень В.В., у якого в кожному салоні транспортного засобу на двох його маршрутах №1 та №15 розміщений розклад руху, що додатково стимулює перевізника працювати згідно встановленого розкладу руху.


Хто і як контролює?

Рух всіх міських маршрутів і тролейбусів міста контролюють диспетчери приватних перевізників, або ж самі власники. Окрім цього, більше ніяким чином не відбувається перевірка та контроль графіку руху громадського транспорту.  Управління транспорту, що працює до 17:00, фактично самоусунулось від контролю за дотриманням графіку руху.  Ініціатива ж проведення нічної перевірки належала фактично Демальянсу з пропозицією  долучитись і міських транспортників.


Висновки

З 22 перевірених маршрутів приблизно 20% тих, які взагалі не дотримуються графіку роботи згідно з договором, 70% маршрутів, автобуси яких з’їжджають раніше часу з рейсу і тільки приблизно 10% тих маршрутів, що працюють згідно встановленого графіку роботи. Найцікавіше те, що 20% маршрутів, де було зафіксовано максимальне недотримання розкладу руху, обслуговує один перевізник – Чернігівавтосервіс. Це яскравий приклад того, що безкарність породжує свавілля.

Вважаю, що регулярність руху міського пасажирського транспорту є одним з основних якісних показників організації перевезень та рівня обслуговування пасажирів. Тому аби забезпечувати дійсно якісні умови пасажирських перевезень, варто втілити важливі, на мій погляд, рішення:
1)    переглянути існуючі договори з перевізниками та узгодити розклад роботи з кожним з них. Дана дводеннаперевірка показала майже по всім маршрутам недотримання виконання умов договору, або ж просто невідповідність записаного розкладу у договорі з фактично діючим.
2)    врегулювати виконання затвердженого графіку роботи громадського транспорту шляхом встановлення суворого контролю. Одним із варіантів є встановлення GPS-трекерів на кожен транспортний засіб.Подібні підходи вже працюють в Луцьку і Житомирі.
3)    прописати чіткі і зрозумілі умови договору, індикатори оцінки якості перевезень та, нарешті, розпочати притягувати перевізників до відповідальності за недотримання умов договору.


Тетяна Романова, депутат Деснянської районної у місті Чернігові ради від «Демальянсу»
 

Останні новини Чернігівщини

 150 мільйонів гривень держсубвенції на ремонт та будівництво укриттів у школах Чернігівщини: подати заявку можна вже сьогодні

150 мільйонів гривень держсубвенції на ремонт та будівництво укриттів у школах Чернігівщини: подати заявку можна вже сьогодні 17:03

Наш регіон – один із 8 в Україні, який, відповідно до рішення Кабінету Міністрів України, отримає кошти від держави на облаштування безпечних умов у закладах освіти.

Фестиваль Взаємності як Простір для діалогу: Унікальна платформа для взаємного інспірування

Фестиваль Взаємності як Простір для діалогу: Унікальна платформа для взаємного інспірування 16:54

Театральний „Фестиваль взаємності“ об’єднає чеських та українських митців у п’яти містах України. ǿетою фестивалю є поєднання культурних наснаг Чеської Республіки та України через мистецьке вираження та підтримку діалогу й взаєморозуміння серед митців обох країн.

Надзвичайні ситуації в області за минулу добу

Надзвичайні ситуації в області за минулу добу 10:04

Протягом минулої доби зареєстровано 5 небезпечних подій техногенного та природного характеру, а саме: 1 дорожньо-транспортна пригода та 4 пожежі. Внаслідок цих подій 1 особа постраждала. Внаслідок ракетного обстрілу травмовано 77 осіб, з них 4 дитини, підтверджено загибель 18 осіб.

У Чернігові завершено пошуково-рятувальну операцію на місці ворожої атаки 09:59

Станом на ранок 18 квітня відомо вже про 18 загиблих людей, постраждали 78 осіб, з них 4 дітей.

АНОНСИ ПОДІЙ

Всі новини