Інформ-агенція «Чернігівський монітор»: RSS Twitter Facebook

Інформ-агенція «Чернігівський монітор»

Неділя, 25 жовтня, 22:19:06

Через підвищення рівня обороноздатності - до суспільної злагоди і соціально-економічної стабілізації

29.04.2015   18:10Агенцiя

Тези звіту голови обласної ради М.В. Звєрєва за звітний період з 22 лютого 2014 року по 29 квітня 2015 року.

Звітний рік діяльності обласної ради був дуже непростим періодом. Для Чернігівщини і всієї України він запам'ятався загальноукраїнським Майданом, героїзмом «Небесної сотні», перемогою Революції Гідності, підписанням Угоди про асоційоване членство України в Євросоюзі та мужньою боротьбою українського народу проти тероризму і зовнішньої агресії з боку Російської Федерації.

В «гарячий» лютнево-березневий період 2014 року, коли Чернігівщина не мала керівника обласної державної адміністрації, обласна рада і її депутатський корпус зробили все залежне аби не допустити дестабілізації в регіоні, проявів сепаратизму і розгулу бандитизму, взявши повну відповідальність за стан справ в області.

В числі перших прийнятих обласною радою документів - рішення обласної ради від 2 березня 2014 року «Про суспільно-політичну ситуацію в області та недопущення її дестабілізації» і розпорядження голови обласної ради про створення оперативного штабу по координації спільних дій щодо забезпечення стабільної ситуації в Чернігівській області.

Була запроваджена система інформування силовими структурами депутатів обласної ради на пленарних засіданнях ради. На 18-й, 19-й та 21-й сесіях депутати заслухали керівників Чернігівського прикордонного загону, управління СБУ в області та обласного військового комісара, а на 20-й сесії – начальника УМВС України в області.

За ініціативи обласної ради була скоординована діяльність військових підрозділів і цивільних служб, прийняті рішення щодо посилення охорони державного кордону та важливих об'єктів на території краю.

Звітний рік був сповнений оптимізмом в очікуванні ефективних реформ і певним розчаруванням в їх повільному і нерішучому здійсненні, а то й відвертому гальмуванні.

Та, не зважаючи на внутрішні і зовнішні виклики, цей час був для обласної ради періодом прийняття важливих і відповідальних перед громадою краю і державою рішень.

В числі пріоритетів нашої діяльності були питання:

- поглиблення ролі місцевого самоврядування у вирішенні актуальних питань життєдіяльності територіальних громад;

- створення передумов для проведення реформ і децентралізації влади;

- забезпечення раціонального використання бюджетних ресурсів та ефективного управління комунальним майном області;

- забезпечення обороноздатності області та укріплення лінії охорони кордону з Російською Федерацією;

- координація заходів органів місцевого самоврядування, виконавчої влади, військових та силових структур по відновленню оборонної інфраструктури і об'єктів цивільного захисту населення;

- надання допомоги батальйонам територіальної оборони Чернігівщини, військовим частинам Збройних Сил України та іншим добровольчим формуванням, які виконують військовий обов'язок в зоні проведення АТО;

- забезпечення стабільного функціонування стратегічних об'єктів життєзабезпечення області в умовах віяльних відключень електроенергії;

- забезпечення сталого соціально-економічного розвитку територіальних громад та інші важливі питання.

Першою в Україні обласна рада у березні минулого року прийняла Звернення до Верховної Ради та Кабінету Міністрів України щодо запровадження на Чернігівщині пілотного проекту з реформування місцевого самоврядування.

В результаті співпраці обласної ради, Мінрегіонбуду та ПРООН в трьох районах області – Ніжинському, Семенівському та Сосницькому, відповідно до Закону України «Про співробітництво територіальних громад», будуть втілені проекти щодо розвитку соціальної інфраструктури.

З метою прискорення реформи місцевого самоврядування та децентралізації влади в державі, за ініціативи голови обласної ради, 25 липня 2014 року в Батурині відбулося засідання Правління Української асоціації районних та обласних рад, учасники якого підтримали курс Президента України та дії Уряду в цьому напрямку.

За сприяння та безпосередньої участі обласної ради протягом звітного року здійснено:

- передислокація з м.Феодосія до м.Чернігова Державного науково-випробувального центру Збройних сил України;

- відновлення роботи державного підприємства «171-й Чернігівський ремонтний завод»;

- відновлення цивільно-військового аеродрому «Півці»;

- формування в м.Чернігові управління оперативного командування «Північ» Збройних Сил України.

Вирішено та зрушено з місця немало інших справ і наболілих проблем.

На соціально-економічний розвиток області у звітному періоді великий вплив мали військові дії в зоні АТО на сході України.

Для вирішення нагальних проблем учасників АТО та соціального захисту їх сімей в обласній раді створено спеціальну робочу групу з цих питань. За результатами її діяльності обласна рада прийняла рішення про соціальну підтримку учасників АТО та звернулася до органів влади області щодо звільнення військових та членів їх сімей від сплати комунальних послуг.

У звітний період затверджено Програму поліпшення матеріально-технічного забезпечення військових частин, що дислокуються на території області та добровольців і мобілізованих воїнів, які беруть участь в АТО. На її виконання з обласного бюджету у минулому році було виділено майже 1,5 млн. грн, а в нинішньому ця сума зросла удвічі.

Завдяки фінансовій підтримці в рамках зазначеної Програми забезпечено виведення 13-го батальйону з-під Дебальцево, придбано необхідні речі та організовано доставку поранених військовослужбовців до медичних закладів Чернігова.

З перших днів військових дій на сході України обласна рада виступила координатором з надання необхідної допомоги 13-му, 41-му батальйонам та 1-й танковій бригаді.

Завдяки спільним зусиллям районних і міських рад, територіальних громад, підприємств та організацій, окремих громадян виконавчим апаратом обласної ради було декілька раз організовано відправку необхідної допомоги нашим бійцям у зону АТО.

Враховуючи складність доставки вантажів та з метою підтримки бойового духу воїнів, як представник влади від Чернігівщини, голова обласної ради особисто супроводжував зібрану допомогу у зону бойових дій.

Ще один напрямок допомоги воїнам АТО - надання їм спеціалізованої реабілітації.

На базі обласного госпіталю для інвалідів і ветеранів Великої Вітчизняної війни та обласної психоневрологічної лікарні були створені Центри медичної та психіатричної реабілітації, відповідно, на 20 ліжок кожний. Завдяки цьому, з осені минулого року тут пролікувалися понад 200 військових.

При обласній раді було створено робочу групу з напрацювання пропозицій щодо облаштування окремого обласного реабілітаційного центру для учасників АТО та членів їх сімей.

Спільно з Чернігівським прикордонним загоном обласна рада брала участь у розробці державної програми укріплення кордону, яка включає будівництво відповідних інженерних споруд по всій довжині кордону області із Російською Федерацією.

Проводиться робота зі створення та нарощування прикордонної інфраструктури, інженерних та фортифікаційних споруд.

Разом з тим, обласна рада з метою забезпечення обороноздатності краю висунула перед вищим керівництвом України ініціативу щодо необхідності мати на території Чернігівщини військові частини, які б фактично прикривали рубежі держави.

Для оперативного вирішення питань з підтримання обороноздатності регіону обласна рада створила тимчасову контрольну комісію обласної ради по обороноздатності Чернігівської області та роботі правоохоронних і контролюючих органів в умовах ймовірної агресії, яка напрацьовує пропозиції щодо підвищення обороноздатності краю.

Головну роль в роботі обласної ради відіграє безпосередня діяльність кожного депутата та депутатського корпусу в цілому.
В числі визначальних напрямків були: сесійна робота, проведення засідань президії, постійних та тимчасових комісій.

Протягом звітного періоду відбулося 6 пленарних засідань (два з них - позачергові). На них прийнято 218 рішень, затверджено і оновлено 13 обласних галузевих програм розвитку. Також з багатьох проблемних питань, вирішення яких стосуються інтересів регіону і держави, обласна рада надіслала 14 звернень до Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України, інших органів державної влади.

Більшість пропозицій, зазначених у цих зверненнях, були враховані, а окремі з них внесені до проектів законодавчих актів і будуть розглянуті найближчим часом.

Велику увагу обласна рада приділяла виконанню обласних програм.

На контролі обласної ради знаходяться 64 галузеві програми, в їх числі:

- Програма охорони навколишнього природного середовища Чернігівської області на 2014 - 2020 роки;

- Обласна Програма розвитку малого і середнього підприємництва на 2015-2016 роки;

- Програма покращання матеріально-технічного забезпечення військових частин, що дислокуються на території Чернігівської області, військовозобов'язаних, призваних за мобілізацією, та добровольців, які беруть участь в антитерористичній операції на 2015 рік

та низка інших програмних документів.

На жаль, основною проблемою на шляху впровадження програм, як і в попередні роки, залишається недостатній обсяг їх фінансування. У поточному році передбачено виділення 41,7 млн. гривень з обласного бюджету на грошове забезпечення лише 29 із зазначених програм.

Зважаючи на таку ситуацію, голова обласної ради вніс пропозицію:

- обласній державній адміністрації розробити концепцію розвитку кожної галузі господарства та подати на розгляд сесії обласної ради декілька комплексних галузевих програм, в яких визначити шляхи розвитку кожного спеціалізованого напряму з передбаченням реальних обсягів фінансування. Це дозволить ефективніше здійснювати реалізацію заходів програм та використовувати бюджетні кошти.

Прийняттю виважених та конструктивних рішень значною мірою сприяла робота Президії обласної ради.

У звітному періоді проведено 6 її засідань, на яких були напрацьовані питання роботи обласної ради, підготовки і проведення сесій, відповідні доручення. За пропозиціями президії знято з розгляду більше десяти проектів рішень, як такі, що не відповідають вимогам часу.

11 постійних комісій обласної ради провели більше 80 засідань, на яких розглянули близько 300 різноманітних питань.

В звітний період депутати обласної ради діяли однією командою, проводили активну роботу у територіальних громадах області з вирішення важливих економічних і соціальних питань, спрямованих на забезпечення стабільної ситуації на Чернігівщині.

Разом з тим, структура та склад депутатів обласної ради зазнала певних змін. Припинила свою діяльність фракція «Партії регіонів», створені три депутатські групи: «Народний фронт», «За рідний край» та «Аграрії і підприємці».

За цей час зі складу ради вибуло сім депутатів: три - через обрання їх народними депутатами України, три - через припинення своїх депутатських повноважень за власним бажанням, і один депутат, на жаль, помер.

Парламентарями стали депутати обласної ради: Олександр Кодола, Олег Дмитренко і Валерій Куліч.

Першим наказом народним депутатам було Відкрите звернення голови обласної ради від 14 грудня 2014 року до новообраних народних депутатів, які представляють у Верховній Раді України Чернігівщину. В ньому висловлено прохання докласти всіх зусиль для прискорення процесу децентралізації влади в країні і, нарешті, прийняти необхідний для цього пакет законів.

Депутатами обласної ради активно використовувалося право депутатського запиту до органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, їх посадових осіб, керівників правоохоронних органів щодо розв'язання наболілих питань виборців. Всього було внесено 28 депутатських запитів. Всі вони підтримані обласною радою і спрямовані на вжиття заходів.

Звітний період був сповнений обговоренням на всіх рівнях перспектив реформи місцевого самоврядування і, зокрема, бюджетної децентралізації.

На жаль, зміни, внесені до Бюджетного та Податкового кодексів, не сприяли фінансовому достатку, а, навпаки, спричинили дефіцит коштів місцевих бюджетів. Тому це питання було внесено на обговорення розширеного засідання обласної асоціації «Ради Чернігівщини», в якому взяли участь народні депутати України від Чернігівщини.

Перспективи децентралізації влади, податкової реформи, питання скасування безпідставних перевірок бізнесу, зменшення єдиного соціального внеску, енергетичної безпеки були обговорені на з'їзді роботодавців та підприємців Чернігівщини, який відбувся в обласній раді 4 березня 2014 року. Прийнята на цьому форумі резолюція була підтримана обласною радою та на найвищих державних рівнях.

В результаті спільної роботи, обласною радою було прийнято Звернення до Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України щодо вдосконалення бюджетного і податкового законодавства.

Деякі з порушених проблем вже вирішені шляхом прийняття відповідних законів, окремі внесені до законопроектів.

В пошуках додаткових ресурсів для соціального розвитку обласна рада активно співпрацює із органами самоврядування країн Європейського Союзу.

Позиції обласної ради у сфері економічної співпраці знаходять підтримку з боку міжнародних інституцій, країн-партнерів: Латвії, Литви, Естонії, Польщі, Словаччини, Чехії та Угорщини, які долучаються до пошуку інвесторів та надання технічної підтримки області європейськими експертами.

Знаковою подією в цьому напрямку був робочий візит до Чернігова в грудні 2014 року експертної групи Міністерства захисту навколишнього середовища та регіонального розвитку Латвійської Республіки.

Вивчати прибалтійський досвід на місці керівники територіальних громад Чернігівщини мали змогу у вересні минулого року, взявши участь у навчально-ознайомчому візиті до міста Таллінн.

Подібніміждержавні стосунки – один із кроків до залучення іноземних фінансів в економіку та розвиток територіальних громад Чернігівщини.

Розширенню інвестиційної діяльності в області сприяв Інвестиційний форум–2014, співорганізаторами якого виступили обласна рада, представники інвестиційних фондів і установ США та Євросоюзу.

Під час заходу були напрацьовані питання залучення позабюджетного фінансування у вигляді донорської технічної допомоги, грантів та інвестицій.

У звітний період реалізація заходів обласної ради, спрямованих на розвиток місцевого самоврядування, відбувалася в тісній взаємодії з місцевими радами всіх рівнів.

Позитивні відгуки серед місцевих рад області має щорічний конкурс «Краща сільська, селищна, міська рада», який був проведений обласною радою втретє.

Його переможці - райцентри, сільські та селищні ради - отримали грошові винагороди у відповідних номінаціях, які використають на розвиток власної інфраструктури і соціальної сфери.

Крім того, у звітний період Варвинська селищна рада та Горбівська сільська рада Куликівського району отримали призові місця у Всеукраїнському конкурсі «Кращі практики місцевого самоврядування».

Завдяки ініціативі обласної ради, місцеві ради продовжують співпрацю з Проектом Європейського Союзу та Програмою розвитку ООН «Місцевий розвиток, орієнтований на громаду».

2 жовтня 2014 року підписано Угоду про партнерство між обласною радою, обласною державною адміністрацією та Програмою розвитку Організації Об'єднаних Націй.

Чотири райони - Бахмацький, Бобровицький, Городнянський та Срібнянський – беруть участь у 3-й фазі згаданого Проекту ЄС та Програми розвитку ООН.

У звітному періоді налагодженню тісного контакту між радами всіх рівнів сприяла Консультативно-дорадча рада з питань розвитку місцевого самоврядування при голові обласної ради. Нею проведено 11 засідань, на яких розглянуті найактуальніші питання, що виникають на шляху реформування місцевого самоврядування.

У співпраці з місцевими органами влади обласній раді вдалося стабілізувати таку наболілу соціально-економічну проблему, як перебої із енергозабезпеченням області, що виникали в кінці минулого року.

Ефективно працював виконавчий апарат, який здійснює організаційне, правове, матеріально-технічне та інформаційне забезпечення діяльності обласної ради.

Його працівники сприяли взаємодії та налагодженню зв'язків з територіальними громадами, органами місцевого самоврядування та виконавчої влади, громадськими і політичними організаціями, надавали консультативну та методичну допомогу депутатам обласної ради.

В числі важливих напрямів роботи обласної ради - професійна підготовка та підвищення кваліфікації кадрів органів місцевого самоврядування.

За звітний період лише на базі обласного Центру підвищення кваліфікації пройшли навчання більше 2 тисяч працівників органів місцевого самоврядування області, або майже 80 відсотків від їх загальної кількості.

Протягом звітного року значна увага приділялася здійсненню юридичного супроводу роботи обласної ради та її участі у законотворчій діяльності.

В рамках участі у законодавчому процесі, за ініціативи голови обласної ради напрацьовувались та вносились до профільних Комітетів Верховної Ради України і Кабінету Міністрів України, Української асоціації районних та обласних рад пропозиції щодо удосконалення законодавства.

Обласна рада внесла пропозиції до проектів законів: «Про адміністративну процедуру», «Про місцеві ініціативи», «Про співробітництво територіальних громад», «Про право територіальних громад на об'єднання», «Про місцеве самоврядування», «Про місцеві державні адміністрації», «Про адміністративно-територіальний устрій України», низки інших державних документів.

Належна увага приділялася роботі зі зверненнями громадян. Протягом року на ім'я голови обласної ради надійшло 314 листів, письмових пропозицій, заяв і скарг громадян. Кожне третє звернення було колективне, загалом під якими підписалися 3694 жителі області.

Усі пропозиції, заяви і скарги громадян, що надійшли до обласної ради, розглядалися згідно з чинним законодавством і супроводжувалися вжиттям відповідних заходів.

Серед пріоритетних напрямків роботи обласної ради - питання забезпечення ефективного використання земельних, водних, лісових та інших природних ресурсів.

У звітний період радою прийнято рішення про розширення мережі природно-заповідного фонду Чернігівської області на 961 га.

Було вирішено наболіле для Чернігівської міської громади питання стосовно території Ялівщини: прийнято рішення про створення регіонального ландшафтного парку «Ялівщина» площею 168,7 га і комунального закладу обласної ради «РЛП «Ялівщина».

Обласна рада надзвичайно виважено підходила до прийняття рішень щодо надання дозволів на розробку проектів землеустрою, погоджень на користування надрами. Зокрема, погоджено проект землеустрою щодо встановлення та зміни адміністративної межі міста Ніжина.

Зважаючи на те, що у сфері регулювання земельних відносин існує ще досить багато проблем, обласна рада брала активну участь у напрацюванні земельного законодавства та у запровадженні прозорих і відкритих механізмів його реалізації. Свідченням цього є прийняті депутатами Звернення до центральних органів влади щодо вирішення проблем у сфері землекористування.

В умовах «пробуксовки» реформ чи не найголовнішою матеріальною основою діяльності органів місцевого самоврядування є комунальна власність.

Пріоритетним напрямком у цій роботі для обласної ради були питання ефективного управління об'єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Чернігівської області, до числа яких входить 155 комунальних підприємств, закладів, установ, за якими закріплені на відповідних правових режимах 2082 інвентарних об'єктів нерухомості.

Обласна рада є засновником 22 комунальних комерційних підприємств, 19 з яких перебувають у сфері підпорядкування управління комунального майна обласної ради.

Звітного року у виробничій сфері цих підприємств працювало майже 1700 громадян, середня заробітна плата яких станом на 1 січня 2015 року досягла 2 961 грн.

За підсумками фінансово-господарської діяльності комунальних підприємств обласної ради у 2014 році обсяги виробленої ними продукції (наданих послуг, товарообігу) перевищили 400 млн. грн, що на 50 млн. грн більше 2013 року. Чистого прибутку отримано 7,3 млн. грн, або на 4 млн. грн більше, ніж у попередньому році.

Позитивним було і те, що комунальні підприємства у звітний період удвічі наростили рівень інвестування у власний розвиток.

На модернізацію і розширення їх виробництва було спрямовано 11 млн. грн, - на 6 мільйонів більше попереднього року.

Зокрема, комунальним підприємством обласної ради «Готельно-туристичний комплекс «Придеснянський» введено в дію автономну модульну дахову котельню, що дозволяє зменшити витрати на опалення в середньому на 500 тис. грн на рік.

Серед комерційних комунальних підприємств обласної ради найбільшу питому вагу у загальних обсягах доходів мало комунальне підприємство «Ліки України». У 2014 році ним надано послуг на суму 274 млн. грн, що на 29,5 млн. грн більше, ніж у 2013 році.

На сьогодні це підприємство займає лідируючу позицію на фармацевтичному ринку Чернігівщини, де його частка досягає 35%. На проведення ремонтних робіт та закупівлю обладнання для аптечних закладів освоєно майже 1 млн. грн.

Майже 100 млн. грн доходів (на 17,2 млн. грн більше попереднього року) отримало комунальне підприємство «Чернігівоблагроліс». До його складу входять 18 дочірніх підприємств, які забезпечують охорону, відтворення та раціональне використання лісів на площі 183 тис. га. Їх загальний чистий прибуток склав 3,6 млн. грн, що удвічі більше 2013 року.

Комунальні агролісогосподарські підприємства активізували роботу на зовнішньоекономічному ринку. У звітному періоді ними експортовано лісопродукції на суму 42,5 млн. грн, що значно більше попереднього.

Підприємствами придбано нової техніки та обладнання на суму 6,2 млн. грн.

В числі проблем галузі - слабка переробна база сировини та припинення фінансової підтримки з боку держави, що раніше надавалась в рамках виконання державної програми «Ліси України на 2010-2015 роки».

У звітний рік одним із джерел поповнення місцевих бюджетів та утримання орендованих приміщень в належному стані була оренда комунального майна. Його орендодавцями виступали 40 підприємств, установ, закладів обласної ради, якими було укладено 417 договорів оренди майна.

За підсумками 2014 року сума надходжень орендних платежів склала 5,6 млн. грн, що більше аналогічного показника 2013 року на 600 тис. грн, або на 10,9 %.

Позитивним моментом у сфері приватизації та відчуження комунального майна області було вирішення питання стосовно «Садиби родини Лизогубів» в селищі Седнів Чернігівського району.

Були прийняті рішення, відповідно до яких дана пам'ятка історії національного значення відтепер знаходиться у спільній власності територіальних громад області.

З метою покращання роботи щодо залучення інвестицій та розробки інноваційних проектів, за ініціативи голови обласної ради у минулому році було створено комунальне підприємство «Консалтинговий центр «Сіверщина».

За короткий період діяльності цього підприємства вже укладено майже півсотні господарських договорів та угод з суб'єктами господарювання різних форм власності.

Розроблені бізнес-плани інвестиційних проектів, в числі яких:

- з виробництва деревного палива із відходів лісозаготівлі на базі Щорського та Ріпкинського райагролісогоспів;

- з виготовлення паливних гранул з деревини та лісозаготівельних відходів на базі Городнянського райагролісгоспу;

- з генерації електричної та теплової енергії шляхом заміни газових котлів на опалювачі, які працюватимуть на біомасі, у містах Городня та Бахмач.

Питання впровадження зазначених енергетичних та інших проектів відпрацьоване із представниками Словаччини у вересні 2014 року та узгоджено з керівництвом відповідних районів під час виїзних робочих нарад.

Обласна рада у звітний період започаткувала ще один із напрямків роботи – участь у патріотичному вихованні молоді.

В липні минулого року спільно з Національною Організацією Скаутів України та Скаутським об'єднанням «Відрада» вперше на Чернігівщині було організовано і урочисто відкрито в мальовничому місці на річці Снов, що біля с. Малий Дирчин Городнянського району, VIII традиційний літній наметовий табір «Піднебесся».

В літньому наметовому містечку, яке голова обласної ради взяв під свій патронат, відпочивали та взяли участь у різноманітних майстер-класах, інтелектуальних, спортивно-туристичних поєдинках школярі міст Києва, Городні та Чернігова.

Цього року обласна рада планує організувати літні табори з більшою кількістю учнів з різних районів і міст області, що сприятиме зайнятості школярів в період канікул і головне – їх патріотичному вихованню і приємному та корисному відпочинку.

Одним із важливих напрямків роботи була інформаційна політика обласної ради. Вона була спрямована на поглиблення прозорості і публічності діяльності ради, реалізацію заходів щодо зміцнення безпеки в інформаційному полі в умовах військової та інформаційної агресії проти України.

18 березня минулого року розпорядженням голови обласної ради було створено Консультативно-дорадчу раду з питань розвитку інформаційної сфери при голові обласної ради, яка особливу увагу у своїй роботі приділила питанням забезпечення державного і регіонального мовлення у прикордонних районах Чернігівщини. Рада встановила, що прийом вітчизняних телерадіоканалів на їх територіях практично відсутній. Натомість білоруські і російські програми приймаються майже без перешкод, що є прямою інформаційною експансією на територію нашої держави.

За результатами цієї роботи обласна рада направила до Кабінету Міністрів України, РНБУ та Національної Ради України з питань телебачення і радіомовлення відповідні звернення з низкою конкретних пропозицій, на які отримано позитивні реагування і частина пропозицій вже реалізується на практиці.

Протягом звітного року ефективне функціонування системи публічного доступу громадян до інформаційних ресурсів обласної ради забезпечував оновлений офіційний веб-портал обласної ради.

Керівництво обласної ради регулярно вело спілкування з журналістами. При цьому використовувалися як традиційні брифінги і прес-конференції, так і прямі ефіри на телебаченні, радіо, онлайн-конференції в інтернеті, прес-тури.

Плани і напрацювання у нас є, прийняті правильні рішення. Отож, головне – забезпечити їх виконання, аби реформи здійснилися, а мир та спокій і надалі панували на Чернігово-Сіверській землі і в Україні.

Останні новини Чернігівщини

Поліція розказала про порушення, що сталися в день виборів на Чернігівщині

Поліція розказала про порушення, що сталися в день виборів на Чернігівщині 21:37

Станом на 20.00 25 жовтня до поліції Чернігівської області надійшло 93 повідомлення про ймовірні порушення виборчого законодавства.

Підсумки дня виборів у Чернігівській області 21:02

25 вересня о 21.00 у прес-центрі "Чернігівський вибір" пройшла пресконференція про хід голосування у Чернігівській області

Результати екзіт-полу: Чернігівська міська рада та міський голова

Результати екзіт-полу: Чернігівська міська рада та міський голова 20:47

25 жовтня, під час проведення виборів до місцевих рад в місті Чернігові, Чернігівський обласний відокремлений підрозділ Всеукраїнської Громадської організації «Ліга виборців» опитав на 21 виборчій дільниці 1489 осіб.

Прес-конференція про день голосування у прес-центрі "Чернігівський вибір" о 17.00 17:16

25 вересня о 17.00 у прес-центрі "Чернігівський вибір" пройшла пресконференція про хід голосування у Чернігівській області

Гороскоп на наступний тиждень 26 жовтня - 1 листопада 2020 року

Гороскоп на наступний тиждень 26 жовтня - 1 листопада 2020 року 17:00

Протягом тижня будьте уважні, особливо з фінансами, спільними ресурсами, боргами, бо можливі втрати, обмани, крадіжки. Можливе одержання неприємних новин щодо майна.