Інформ-агенція «Чернігівський монітор»: RSS Twitter Facebook

Інформ-агенція «Чернігівський монітор»

П`ятниця, 19 квітня, 10:08:09

Спрощена реєстрація бізнесу має привабити інвесторів

15.04.2015   08:10Агенцiя

На сайті Міністерства юстиції України www.new.minjust.gov.ua віднедавна можна отримати розширену інформацію (довідку, витяг, виписку) про підприємство, нерухоме майно фізичних осіб (свідоцтво про право власності, витяг про державну реєстрацію, рішення про зупинення розгляду заяви, рішення про відмову в реєстрації прав) та зареєструвати бізнес. Документи із реєстрів можна просто роздрукувати на принтері, додаткові печатки чи інші види підтвердження їх достовірності не потрібні. Електронні виписки, витяги та довідки мають таку саму юридичну силу як і паперові.

Про це на черговому брифінгу в облдержадміністрації повідомив начальник Головного територіального управління юстиції у Чернігівській області Юрій Власенко. За його словами, таке спрощення має на меті зробити нашу державу більш привабливою для інвесторів.

Безкоштовний пошук дає змогу отримати повну інформацію про юридичну особу або фізичну особу-підприємця, за винятком місця проживання фізичних осіб (засновників, фізичних осіб-підприємців), але, на відміну від витягу, безкоштовний пошук можна робити лише за чотирма критеріями: за назвою або кодом ЄДРПОУ юридичної особи та за ПІБ або податковим номером фізичної особи-підприємця, результат пошуку не зберігається у системі. Як поінформувала начальник відділу державної реєстрації юридичних осіб, легалізації об'єднань громадян та державної реєстрації друкованих засобів масової інформації реєстраційної служби Ірина Жмака, вартість повного витягу із переліком засновників, керівників, видами діяльності компанії – 45,68 грн. (у паперовому вигляді - 60,9 грн.), вартість витягу з реєстру нерухомості – 18,27 грн. (паперового - 24,36 грн.) Реєстрація бізнесу безкоштовна.

Якщо під час формування паперового документа, реєстратору доводиться витратити від 20 до 40 хвилин, то підготовка електронної виписки, довідки чи витягу відбувається автоматично в режимі он-лайн. Середній час підготовки документу – 15-30 секунд.

Запитувач, один раз сплативши за формування електронного документу, отримує його номер, за яким він або будь-хто (в тому числі державні та банківські установи) може безкоштовно завантажити сформований витяг, виписку або довідку з будь-якої точки світу у режимі он-лайн через Інтернет.

Достовірність виписки, довідки чи витягу легко перевірити, увівши в системі унікальний номер документа. Оскільки цей номер – у разі справжності – дає можливість завантажувати весь оплачений раніше документ без обмежень, то перевірка реальності даних займе кілька секунд. Але варто пам’ятати, що цей код підтверджує достовірність даних винятково на момент оплати документу.

На відміну від реєстраційних офісів, які переважно працюють лише по буднях та у визначені години, он-лайн сервіси функціонують 24 години на добу, 7 днів на тиждень. При цьому забезпечується також цілодобова технічна підтримка за телефоном 0-800-50-70-70.

Як повідомили учасники брифінгу, у рамках реформи реєстраційної служби, а також децентралізації відбувається передача частини державних функцій з реєстрації майна та бізнесу на місця. У майбутньому за державою планується залишити лише функції власника та адміністратора реєстрів, надання суб’єктам реєстрації допуску до даних реєстрів, а також визначення стандартів надання послуг з реєстрації.

Всі інші функції з реєстрації, по мірі готовності приймаючих суб’єктів, мають бути передані місцевим органам влади, нотаріусам, а з часом – банкам.

З першого квітня право проводити реєстрацію договорів оренди земельних ділянок сільгосппризначення отримали і нотаріуси. Таким чином, кількість місць, де можна здійснити цю реєстрацію, зросла ще на сім тисяч.

У жовтні 2014 року в кількох містах України, серед яких і Чернігів, розпочато пілотний проект з реєстрації речових прав на нерухоме майно у міських реєстраційних службах. Про нього на брифінгу розповів начальник відділу державної реєстрації речових прав на нерухоме майно В’ячеслав Черниш.

Метою проекту є розділення між різними особами функцій з прийому-видачі документів та прийняття рішень за результатами їх розгляду. Особливістю проекту є те, що реєстратор власноруч заповнює відповідні електронні заяви. Громадянину залишається лише перевірити правильність введених даних.

Розподіл роботи між тими, хто приймає та видає документи, і тими, хто приймає рішення, скоротив час, необхідний для оформлення паперів, з 40 до 15 - 20 хвилин та унеможливив корупційні дії в сфері реєстрації прав.

За прогнозами, електронні сервіси піднімуть Україну в рейтингу DoingBusiness – за показником легкості реєстрації бізнесу – з 76 на 12 місце, легкості реєстрації майна – з 59 на 35 місце.

Сукупно із іншими законодавчими ініціативами, переведення низки послуг в он-лайн дасть змогу поліпшити інвестиційний клімат і залучити до економіки додатково до 30 млрд. грн., з яких понад 60% становитиме ефект від зменшення корупції.

Останні новини Чернігівщини

Надзвичайні ситуації в області за минулу добу

Надзвичайні ситуації в області за минулу добу 09:44

Протягом минулої доби зареєстровано 3 небезпечні події, а саме: 1 дорожньо-транспортну пригоду та 2 пожежі. Внаслідок цих подій постраждала 1 особа.

Новгород-Сіверські поліцейські розшукали та повернули додому зниклу неповнолітню 09:36

16 квітня до поліції надійшло повідомлення від жительки Семенівської громади про зникнення її 16-річної онуки.

На Чернігівщині поліцейські вилучили незаконну зброю та вибухівку 09:34

В ході санкціонованого обшуку в господарстві мешканця одного з сіл Чернігівського району слідчі поліції Чернігівщини спільно з оперативниками регіонального Управління стратегічних розслідувань вилучили незаконну гладкоствольну зброю, ручну гранату із запалом до неї, запас тротилу та набоїв.

19 квітня у Чернігові День жалоби

19 квітня у Чернігові День жалоби 09:30

ДЕНЬ 786 РОСІЙСЬКА АГРЕСІЯ - DAY 786 RUSSIAN AGRESSION

АНОНСИ ПОДІЙ

Всі новини