Інформ-агенція «Чернігівський монітор»: RSS Twitter Facebook

Інформ-агенція «Чернігівський монітор»

Субота, 20 квітня, 02:19:03

"Щось негаразд у королівстві датському"

18.02.2012   11:34Агенцiя

Вже більше десяти років проблеми автоперевізників постійно "спливають на поверхню" й практично ніяк не вирішуються. Всі транспортні "війни" закінчуються або перерозподілом ринку з подальшим підвищенням тарифів (при цьому якість перевезень і безпека пасажирів погіршуються), або "втечею" частини перевізників у "тінь" (сірі та чорні нелегали). До речі, зауважте, з цього бізнесу майже ніхто не виходить, хоча жаліються набагато краще за професійних "старців" (жебраків).

Зрозуміло, що в цій сфері економіки з обліком та контролем вельми проблематично, тому готівки (чорної) тут крутиться дуже багато, й для корупції відкрите величезне поле діяльності. Особливо багато розмов точилося і продовжується щодо "цікавих" рішень обласного конкурсного комітету з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах. Варто зауважити, що це не наша місцева проблема, а біда всієї країни. Й нині серйозні люди з Уряду вирішили, що пора давати лад, адже всім зрозуміло, що далі так жити не можна. Проблема вимагає негайного вирішення у масштабах всієї України.

 У Чернігові за дорученням сесії відбулося відкрите засідання постійної комісії обласної ради з питань зв'язку, транспорту та енергетики. Головним питанням було - як зробити конкурси прозорими, чесними й справді професійними. При цьому - як реформувати склад конкурсного комітету, аби його рішення не відмінялося судами.
 Про те, що тема засідання була цікавою, говорити, певно, не варто, бо прийшло багато й перевізників, і представників громадських організацій, і депутатів, і чиновників, і журналістів. Варто сказати, що було не тільки висловлено багато справедливої критики на адресу конкретних людей та повідомлено чимало "цікавих" (хоч зараз біжи до прокуратури) фактів, але й запропоновано багато реальних ідей.

Відверта розмова

Нагадаємо, що до складу конкурсного комітету входять 16 осіб, з яких вісім - представники громадських організацій. Точного регламенту (правил гри) тут не існує, хоча все нібито згідно з буквою закону. Варто сказати, що громадських організацій у нас дуже багато (справді працюючих - кілька десятків), і складається враження, що деякі з них створені (на папері) тільки для того, аби брати участь якраз у різноманітних конкурсних (тендерних) комітетах. Тобто вони лише лобіюють (захищають, продавлюють тощо) інтереси свого реального "хазяїна".

 До речі, у міському конкурсному комітеті на кожен конкурс громадські організації, що бажають бути у складі цього комітету, визначаються за допомогою жеребкування. Самі бачите, які наші певні перевізники (а може, й інші бізнесмени) - вигадники! Й скільки потрібно, стільки всіляких громадських організацій зареєструють. Хоча, як на мене, навести лад тут буде нелегко (навіть якщо знаєш, котрого конкретно перевізника буде лобіювати так званий громадський діяч). Бо за пару хвилин можна створити ще кілька організацій, а їхніми представниками поставити нікому не відомих людей.

 Як виявилося, проблема складу конкурсного комітету хвилює дуже багатьох. Основними питаннями були такі: чому в складі комітету два представники однієї громадської організації? Чому є представники від тих організацій, що вже не існують (не працюють тощо)? Чому там чотири представники облдержадміністрації й лише один - місцевого самоврядування? Чому більшість громадських організацій не має жодного (нібито) стосунку до автоперевезень?
 Щоправда, відразу ж один із перевізників дещо пояснив тим, хто таке запитував. Отже, склад комітету формується "кишеньково". Певно, це тому, що в кишеню щось конкретне "підкладають"? Як приклад, конкурс в одному з районів проводили аж чотири рази, поки, нарешті, не визначили переможця. При цьому ті люди (члени комітету), що голосували проти "запланованого" тріумфатора, поступово "розчинились" "у просторі й часі" і з'явилися нові "потрібні" обличчя.

 За словами депутата облради Олександра Нерети, сьогодні вже маємо два рішення Апеляційного суду щодо відміни рішень конкурсного комітету. Що свідчить про "якість" роботи "конкурсників". Й викликає підозру про наявність корупції. На думку депутата, комісія з транспорту облради повинна направити матеріали до прокуратури.
 Крім того, за словами перевізника Сергія Ткаченка (Ріпки), по одному з його маршрутів конкурс проводили сім разів. Пан Ткаченко вважає, що керівництво області має прийняти рішення щодо відповідності деяких чиновників облдержадміністрації своїм посадам.

 Як розповів перевізник Михайло Силенок, у "провалах" конкурсного комітету винні конкретні особи, які чомусь не перевіряють дані перевізників, а нараховують бали так, як на душу ляже. Саме через таку непрофесійну роботу конкретних людей (прізвища були названі) переможцями конкурсу стають люди, пов'язані з транспортною "мафією", котрі подають неправдиві дані, наперед знаючи, що їх перевіряти не будуть. А "розпишуть" так, що члени комітету продивляться швиденько цифри й проголосують (нібито по закону). Так сталося й на недавньому конкурсі по Корюківці. До речі, Михайло Силенок також вирішив подавати заяву до суду.

Як підкреслив перший заступник голови обласної ради Іван Коробка, керівництву обласної ради та обласної держадміністрації відомі проблеми, що накопичилися у транспортній галузі, зокрема, в питаннях автобусного перевезення пасажирів. За його словами, ці проблеми необхідно вирішувати. Потрібно все робити для блага людей, об'єднуючи зусилля й не звертаючи уваги на політичні уподобання. На його думку, заслуговує на підтримку пропозиція щодо збільшення складу конкурсного комітету, введення до нього депутатів обласної ради, а також - пропозиція представників громадськості щодо зміни механізму обрання членів конкурсного комітету. Крім того, мають право на життя й інші раціональні думки.

Що вирішили

Після детального обговорення члени постійної комісії одноголосно прийняли за основу такі рекомендації:
1) конкурсному комітету створити рівні умови подальшого розвитку бізнесу у сфері перевезення пасажирів автомобільним транспортом, з обов'язковим врахуванням правил чесної конкуренції та недопущення надання переваг одним суб'єктам господарювання над іншими;
2) територіальному управлінню Головавтоінспекції, управлінню Державтоінспекції, службі автомобільних доріг в межах своєї компетенції та відповідно до чинного законодавства забезпечити дотримання автоперевізниками вимог законодавства про автомобільний транспорт;
3) посилити контроль за діяльністю автоперевізників щодо дотримання ними безпеки пасажирських перевезень;
4) звернути особливу увагу на недопущення пасажирських автоперевезень автоперевізниками без ліцензій, дотримання автоперевізниками вимог щодо технічного стану автотранспортних засобів, проведення медичного огляду водіїв, котрі виїжджають в рейс, контролю за обліком робочого часу водія, який він проводить за кермом; вжити заходів щодо забезпечення належного стану утримання автодоріг загального користування області;
5) до 25 лютого 2012 року узагальнити пропозиції, внесені на засіданні комісії, і внести їх на розгляд Конкурсного комітету.

Що ж, трішки почекаємо й побачимо, якими ж будуть узагальнені пропозиції. Головне, чи будуть вони кроком уперед до цивілізованого бізнесу. Адже на відкритому засіданні було явно видно, що багатьом перевізникам "діяльність" конкурсного комітету тільки заважає працювати чесно та ефективно. І вони вже готові розповісти все, що знають, про різні зловживання та "цікавинки" з життя транспортників. Певно відчули, що вище керівництво держави всерйоз береться за лад у цій галузі. Що повинно значно покращити й життя звичайних пасажирів. Тобто нас з вами.

http://www.hvilya.com/blog/shhos_negarazd_u_korolivstvi_datskomu/2012-02-14-226

Олександр Шило

Останні новини Чернігівщини

«Трагедія в Драмі» — прем’єра документального проєкту-розслідування Суспільного 10:50

19 квітня о 19:00 на ютуб-каналі Суспільне Чернігів відбудеться прем'єра документального проєкту «Трагедія в Драмі».

Ярмаркували у Чернігові: яких працівників шукають місцеві підприємства? 10:39

Яку роботу та умови праці пропонують, говорили на ярмарку вакансій етичного бізнесу в Чернігові. Захід відбувся з ініціативи Міжнародної Організації з Міграції (МОМ) за фінансування народу Японії та за сприяння Чернігівської обласної служби зайнятості.

Спільний проєкт міста Чернігова, уряду Німеччини та UNDP в Україні 10:30

Наприкінці 2022 року в Україні було розпочато проєкт «Підтримка швидкого економічного відновлення українських муніципалітетів», який фінансується урядом Німеччини. Реалізує проєкт німецька компанія GIZ та Програма розвитку ООН (UNDP) в Україні.

Чи високі ризики відбудови/відновлення об’єктів соціальної інфраструктури, пошкодженої внаслідок російської агресії в Чернігові? 10:13

Наявність ризиків під час моніторингу визначали аналітики громадської організації «Агенція міських ініціатив».

Надзвичайні ситуації в області за минулу добу

Надзвичайні ситуації в області за минулу добу 09:44

Протягом минулої доби зареєстровано 3 небезпечні події, а саме: 1 дорожньо-транспортну пригоду та 2 пожежі. Внаслідок цих подій постраждала 1 особа.

АНОНСИ ПОДІЙ

Всі новини