Інформ-агенція «Чернігівський монітор»: RSS Twitter Facebook

Інформ-агенція «Чернігівський монітор»

Субота, 27 квітня, 04:27:52

Хто впливовіший в Чернігові: контролюючі органи чи перевізники?

28.11.2011   20:46Агенцiя

Нагадаємо, що в кінці жовтня Чернігівським обласним осередком ВМГО “Демократичний Альянс” був організований підрахунок пасажиропотоку на маршруті № 11 і № 12.

Відповідно до отриманих цифр, був прорахований альтернативний тариф на проїзд у “маршрутних таксі”, який в середньому склав 1,30 грн. Виходячи з отриманого розміру тарифу, представники Демократичного Альянсу запідозрили перевізників у заниженні дійсного пасажиропотоку на маршрутах міста та завищенні своїх витрат.

З проханням перевірити діяльність перевізників на предмет порушень норм трудового законодавства, ухиляння від сплати податків та монополізації ринку перевезень в м. Чернігів представники ДемАльянсу звернулись в ряд контролюючих органів на рівні області та на національному рівні. Ось, як відреагували більшість з цих органів:

– СБУ в Чернігівській області перенаправило звернення в органи Прокуратури, як таке, що не відноситься до їх компетенції;

– Генеральна Прокуратура направила лист на Міністерство інфраструктури, яке до того ж отримало аналогічний пакет документів від організаторів дослідження. Наразі ні на один з листів Мін. інфраструктури відповідь так і не дало;

– Головне Управління економіки Чернігівської ОДА повідомило, що вирішення питань, щодо міських пасажирських перевезень відноситься до компетенції міськвиконкому. То ж розуміємо, що ОДА ні яким чином не збирається втручатись в налагодження роботи транспортної мережі в Чернігові. Можливо тому, що деякі перевізники, в тому числі і ВАТ “Чернігівавтосервіс” також працює на внутрішньо обласних маршрутах і там також є питання?

– Чернігівське відділення Антимонопольного комітету продовжило розгляд заяви з 30 до 60 днів. Тож результати перевірки даної установи, ще очікуються.

– Чернігівська міська рада повідомила, що вони не мають права втручатись в господарську діяльність приватних підприємств. При обрахунку тарифу до уваги брався плановий пасажиропотік, що має відповідати фактичному. Та зважаючи, що фактичний і так ніхто не контролює, знаменник формули розрахунку тарифу встановлюють самі перевізники. Також управління транспорту повідомило, що ними щотижнево проводиться перевірка виконання перевізниками норм та умов, що вказані в договорі. Тож цікаво, що заважає управлінню транспорту спільно з громадськими організаціями порахувати пасажиропотік, який і зможе потім при обрахунку враховувати управління економіки міськради, а не лише приймати дані, що надаються перевізниками.

– Державна податкова служба України переадресувала лист до ДПА в Чернігівській області;

– ДПА в Чернігівській області в свою чергу повідомила про факти неоформлених офіційно кондукторів, і ці факти доведені до відома Прокуратури Чернігова. За наданою інформацією в 1-му півріччі 2011 року в ДП “Пассервіс” працювало 225 найманих працівника із середньою заробітною платою в 938,9 грн. Постає питання: чи погодились би водії отримувати таку заробітну плату, працюючи по 15-16 годин на добу? Також працівниками податкової було здійснено 16 перевірок тр/засобів, що належать ТОВ “Пассервіс-Люкс” та ДП “Пассервіс” ВАТ “Чернігівавтосервіс”. Перевірками встановлено 16 порушень Закону України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг”, зокрема п. 2 ст. 3 Закону про обов’язкову видачу особі, яка отримує послугу розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції. На підставі матеріалів всіх перевірок установа застосувала штрафи, які мають смішні розміри в порівнянні з прибутками навіть на одному маршруті, а тим більше не вирішують ситуацію з порушеннями в цілому.

– Територіальне управління державної автомобільної інспекції встановлено 4 факти порушень режиму праці та відпочинку водіїв, складено 4 акти перевірки та застосовано штрафи по 340 грн. за кожний випадок. Також інспекція зафіксувала цілих два випадки невидачі квитків пасажирам.

– Прокуратура м. Чернігова в своїй відповіді узагальнила роботу проведену ДПІ м. Чернігів, транспортної інспекції та міського відділу міліції. Додамо, що наразі Прокуратура позиціонує себе як орган контролюючий над “контролюючими”. Тобто вони готові опрацьовувати факти порушень конкретних державних установ чи організацій, а от втручатись у вирішення проблемного питання і тим більше ініціювати це вирішення Прокуратура, нажаль, не збирається. Залишається єдине, подавати в Прокуратуру інформацію про порушення з боку органів місцевого самоврядування чи інших установ і вимагати їх реакції, хоча б на це.

– Підрозділ по боротьбі з економічною злочинністю ЧМВ УМВС України прийняв рішення про відмову в порушенні кримінальної справи, оскільки підстав для цього не знайшлось.

Підсумовуючи результати перевірок контролюючих органів зазначимо, що підприємства перевізники відбулись “легким переляком”, по-іншому не назвеш сукупну суму штрафів до 10 тис. грн., бо таку суму привозять 15 “маршрутних таксі” за один день своєї роботи на маршруті.

На даний момент представники Демократичного Альянсу та ряду громадських організацій Чернігова бачать єдиний вихід із ситуації, що склалась. Це запровадження спільного з міською радою та громадськими організаціями контролю за пасажиропотоком в місті. Та моніторинг дотримання перевізниками умов укладених договорів.

Однією з основних вимог до перевізників має стати 100% видача квитків на всіх видах транспорту. Запровадження постійного контролю з боку громадськості, міськвиконкому, депутатського корпусу та контролюючих органів дасть можливість організувати роботу транспортної мережі міста на належному рівні, без “оренд”, необґрунтованих підвищень та перепрацьовувань по 16 годин робочого часу. І над цим в Чернігові ще необхідно працювати…


Ігор Андрійченко,Чернігівський обласний осередок ВМГО “Демократичний Альянс”

Останні новини Чернігівщини

Що роблять громади області з тисячами тонн відходів від руйнувань через війну 15:41

На сьогодні у Чернігівській області обліковується 16,7 тисячі тонн відходів від руйнувань, що утворилися внаслідок пошкодження будівель та споруд під час бойових дій, терористичних актів, диверсій, а також під час робіт з ліквідації їх наслідків.

Для рятувальників з Чернігова запустили безкоштовний онлайн-курс англійської мови 15:29

Мережа освітньо-культурних просторів Гончаренко центр запускає безкоштовні онлайн-курси англійської мови для працівників ДСНС Чернігівщини.

Допомагаємо переселенцям та ветеранам війни знайти роботу 15:25

Соціальні мережі та медіа, дистанційне навчання, онлайн-зустрічі, електронний документообіг – цифровізація сьогодні має вплив на кожну сферу нашого життя, але і живе спілкування та очний обмін думками, ідеями, інформацією теж не втрачає своєї актуальності.

Напад на журналістів телеканалу “Дитинець”: рік марного розслідування 09:56

Минуло більше року від резонансного для Чернігова порушення прав журналістів на професійну діяльність.

Новий тролейбусний маршрут, який з'єднає Шерстянку і Подусівку з центром та Бобровицею

Новий тролейбусний маршрут, який з'єднає Шерстянку і Подусівку з центром та Бобровицею 09:43

У Чернігові розширюють тролейбусну мережу. Додається новий маршрут, який з'єднає мікрорайон Шерстянка, де до цього ніколи не курсував електричний громадський транспорт, через Подусівку та центр міста, з Бобровицею.