В чернігівській школі запроваджують інклюзивну освіту
"Україна стала на шлях гуманізації, і особлива роль у цьому процесі належить батькам дітей з особливими потребами", - відзначає методист з інклюзивної освіти Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені К.Д. Ушинського Віра Покришко. Однак чи готові школи Чернігова до запровадження інклюзивної освіти ? Чи готове суспільство приймати дітей з особливими потребами на рівних умовах зі звичайними? Чи спокійно поставляться до цього учні, викладачі та батьки?

На цей момент запитань, на жаль, більше, ніж відповідей. Так, наприклад, у Чернігові інклюзивна освіта запроваджується лише в одній школі Чернігова - №24. За словами В.Покришко, там є необхідні фахівці та певний досвід роботи. Щодо запровадження інклюзії в інших навчальних закладах, то це проблема, адже потрібні спеціальні пандуси, ліфти, відповідна методична база, а головне – бракує фахівців, які можуть працювати з особливими дітками, а також у штатному розкладі шкіл відсутня така посада, як «асистент учителя», котрий має допомагати педагогу в класі з особливим учнями.
Мова про все це йшла під час круглого столу «Інклюзивна освіта – реалії, очікування можливості», що пройшов 25 травня у приміщенні Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені К.Д. Ушинського. Участь у дискусії взяли ректор Інституту післядипломної педагогічної освіти Володимир Тандура, заступник директора загальноосвітньої школи №24 Тетяна Турок, начальник відділу шкіл Управління освіти Чернігівської міської ради Вікторія Пекур, завідувач обласної психолого-медико-педагогічної консультації Тамара Маєш, представники Обласної громадської батьківської організації «Голос батьків» Катерина Позняк, Ольга Крутяща, Зінаїда Шедіна, а також представники громадських організації «Аратта», «Жменя», «Маю право».
Учасники зібрання обговорили ситуацію, що склалася в сфері освіти Чернігівської області саме щодо запровадження принципів інклюзивної освіти в загальноосвітні школи. «Не все так погано, практичні приклади прихованої інклюзії маємо у школах Чернігова №6 і № 14, - вважає Вікторія Пекур. - Там особливі дітки відвідують заняття разом з іншими учнями, тобто інклюзія існувала і раніше. Найголовніша проблема у цій сфері - фінансування. Неможливо зараз у всіх закладах освіти збудувати пандуси. Ще одна серйозна проблема – відсутність методичних програм. Однак, не зважаючи на все це, на сьогоднішній день поза процесом навчання не залишилася жодна дитина».
Представники громадськості довідалися, що з 1 вересня 2012 р. у деяких класах нарешті з’явиться посада «асистент учителя», втім, його функції у нормативних документах ще не прописані та не зовсім зрозумілі. Під час круглого столу відбулося жваве обговорювання питань, які хвилюють батьків, що мають дітей дошкільного віку з особливими навчальними потребами. Так, зокрема батьки цікавилися, з чого їм починати, до кого звертатися, якщо вони планують віддати дитину з особливими потребами на навчання до загальноосвітньої школи. Подавайте відповідну заяву до управління освіти міської ради – отримали у відповідь. Наголошували також на тому, що суспільству необхідно більше знати про інклюзію, формувати толерантне ставлення до незвичних дітей у колективах.
Результатом роботи круглого столу стала пропозиція зібрати Форум, учасниками якого стали б батьки, вчені, психологи, освітяни, представники органів влади, діти, які навчаються у спеціалізованих школах і які вже закінчили подібні заклади. На думку учасників, відкрите обговорення допоможе вирішити ряд питань, які виникають у ході впровадження інклюзивної освіти, зокрема, на Чернігівщині. На думку представників організації «Голос батьків», треба поставити мету, щоб батьки за бажанням могли б віддавати дітей з особливими потребами у навчальні заклади за місцем проживання, а не в одну окрему школу, яка, можливо, знаходиться зовсім в іншому кінці міста.
Круглий стіл «Інклюзивна освіта – реалії, очікування, можливості» проводився за ініціативою Чернігівської обласної громадської організації «Голос батьків» у рамках проекту «До суспільства - через родину», підтримку якому надала програма МАТРА Посольства Королівства Нідерланди в Києві.
Останні новини Чернігівщини

Увага конкурс «Актуальні проблеми молодіжної та сімейної політики» !!! 15:40
Оголошено ІІ Всеукраїнський конкурс наукових робіт серед молоді імені Олександра Яременка «Актуальні проблеми молодіжної та сімейної політики».Конкурс проводиться з метою створення умов для розвитку інтелектуального потенціалу талановитої молоді, підтримки наукової та творчої діяльності студентів, молодих вчених, стимулювання їх інтересу до дослідницької роботи.
На Чернігівщині стартував Всеукраїнський проєкт з проведення спортивних та спортивно-масових заходів «Пліч-о-пліч» 15:36
З метою належного виконання ініціативи Президента України Володимира Зеленського щодо популяризації спорту серед здобувачів освіти в Україні розроблено План проведення спортивних та спортивно-масових заходів серед учнів і студентів у 2023/2024 навчальному році «Пліч-о-пліч».
Чернігівські поліцейські затримали двох громадян, які запустили феєрверк: відкрито кримінальне провадження 14:35
Попри усі заборони у період дії воєнного стану двоє мешканців Чернігова (45-річний чоловік та 40-річна жінка) вночі запустили феєрверк у сквері на вулиці Івана Мазепи у Чернігові. За цим фактом поліція розслідує кримінальне провадження.
Про участь іноземних партнерів у відбудові Чернігівщини – Костянтин Мегем в етері марафону «Суспільне. Спротив» 14:01
До відбудови Чернігівської області наразі активно долучаються дві країни – Франція (з регіоном Іль-де-Франс укладено Меморандум про співпрацю), та Латвія. Вони підтримують Чернігівщину з перших днів після звільнення від окупантів.
Плече підтримки ЮНІСЕФ: результати і перспективи співпраці на ЧернігівщиніПлече підтримки ЮНІСЕФ: результати і перспективи співпраці на Чернігівщині 13:42
Відновлення 25 закладів освіти (21 ЗДО, 2 ЗСО та 2 ліцеї); розвиток молодіжного потенціалу UPSHIFT і цифрової платформи Ureport; створення молодіжних центрів; підсилення технічної бази навчальних закладів; зміцнення потенціалу робітників сфери освіти; заняття для дітей онлайн/офлайн – все це у планах ЮНІСЕФ з відновлення Чернігівської області на 2024 рік.