Підсумки моніторингу якості дорожньо-будівельних робіт в Чернігівській області
Оскільки якість доріг стала загальнонаціональною проблемою, зокрема, і для Чернігівщини це є бідою, тому вже двічі у прес-центрі «Чиста політика» було презентовано підсумки громадського моніторингу якості дорожніх ремонтно-будівельних робіт в Чернігівській області.
Цей моніторинг проводили активісти ГО «Чернігівський Центр Прав Людини» у рамках проекту «Якість виконання ремонтів доріг на Чернігівщині – під контроль громадськості», метою якого є підвищення ефективності зусиль, спрямованих на протидію корупції в Чернігівській області в рамках програми ПРООН «Прозорість і доброчесність публічного сектору» за підтримки МЗС Данії.
Згідно цього 2-місячного проекту (до 28 листопада) заплановано обстеження близько 200 кілометрів доріг в Ріпкинському, Городнянському, Сосницькому, Коропському, Корюківському, Сновському, Ніжинському, Прилуцькому та інших районах, а також дороги міжнародного значення Київ-Чернігів-Нові Яриловичі.
В результаті громадськими активістами (разом із кваліфікованим експертом інженером) виявлено ряд дефектів елементів доріг та недоліки в їх експлуатаційному утриманні, також було проведено аналіз закупівлі ремонтних робіт.
Узагальнюючим заходом по проведеним моніторингам стала підсумкова прес-конференція 16 листопада у приміщенні прес-центру «Чиста політика», на яку запросили як представників ЗМІ й громадських активістів, так і представників УКБ Чернігівської ОДА, Служби автомобільних доріг у Чернігівській області та інших відповідальних осіб (шкода, що з’явилися далеко не всі запрошені).
Як повідав керівник ГО «Чернігівський Центр Прав Людини» Олександр Підгорний, в рамках проекту «Якість виконання ремонтів доріг на Чернігівщині – під контроль громадськості» за 2 місяці були обстежені відремонтовані окремі ділянки частини дороги міжнародного значення «Київ – Чернігів – Нові Яриловичі», дороги державного значення «Ріпки – Городня – Сновськ», «Сосниця – Короп», «Чернігів — Ніжин — Прилуки — Пирятин» та дороги місцевого значення «Корюківка – Наумівка», «Городня – Бурівка».
З приводу знайдених недоліків було надіслано запити до представників відповідних служб, які займалися ремонтно-будівельними роботами, але зрозумілих та адекватних відповідей так і не отримали, в результаті чого вже заплановано і підготовлено звернення до суду. На противагу цьому, представники Управління капітального будівництва Чернігівської ОДА та Служби автомобільних доріг в Чернігівській області йшли на контакт та долучалися до спільного моніторингу доріг.
Експерт проекту від ГО «Чернігівський Центр Прав Людини» Сергій Нестеренко заявив, що в процесі моніторингу доріг Чернігівщини виявлено ряд типових недоліків: незабезпечення належного узбіччя (технологічності, ширини, чистоти та видимості дорожніх знаків) та водовідведення, недотримання технологій робіт та неякісне облаштування примикань доріг, незабезпечення експлуатаційного і гарантійного утримання доріг (вже з’являються тріщини та нерівності, лущення та колійність на відремонтованих дорогах), також чомусь не до кінця проведено фінансування деяких виконаних підрядниками робіт.
Окремо викликали повне непорозуміння ділянки дороги (сумарною довжиною близько 100 км) «Чернігів-Ніжин-Прилуки-Пирятин», де офіційно вже виконані роботи за чотирма договорами (на 100..150 млн. грн. кожен), але по факту відремонтовані ділянки так і не вдалося знайти, як і коментарі на це питання.
З приводу проблемних ділянок місцевих доріг, зокрема, «Городня-Бурівка», надав коментар провідний інженер відділу технічного контролю автомобільних доріг Управління капітального будівництва (УКБ) Чернігівської ОДА Олександр Мисник, який у співпраці з громадськими активістами виїздив на ті ділянки і погодився з тим, що робота підрядника має зауваження, бо вимагає доробок і наразі не прийнята, а дорога ще не введена в експлуатацію. Але наразі вже настала зима, тому дорогу будуть доробляти наступного року, з приводу ж усіх виконаних дорожніх ремонтно-будівельних робіт є гарантійні паспорти на 3 роки, а інженера УКБ мусять щороку проводити моніторинг цих доріг (в разі виявлення дефектів, вони мають бути усунені коштом підрядної організації).
На цікаве питання щодо кількості названих інженерів, котрі будуть моніторити дороги, то їх є лише 5 на 4720 км переданих до УКБ доріг. В разі ж виявлення громадянами проблем на дорогах пропонується телефонувати на «гарячу лінію» ОДА.
Завершила захід експерт проекту Наталія Дрозд, яка підсумувала, що оскільки ми всі є платниками податків, то й метою проекту з громадського моніторингу ремонту доріг є контроль за використанням наших коштів та можливий вплив на ці процеси, шляхом налагодження співпраці із задіяними у цьому структурами. Але в разі повного ігнорування громадської ініціативи (що й відбувається наразі) наступним шляхом буде спроба привернути правоохоронні органи до виявлених недоліків, а також спонукати активних громадян до аналогічного моніторингу та обговорення цього питання на вищому і ширшому рівні із залученням влади. Адже на шляху до європейського життя і дороги мають бути європейськими – краще зробити один раз якісно і надовго, ніж кілька разів переробляти і ліквідовувати наслідки неякісної роботи.
Згодом буде можливо порівняти громадські моніторинги різних областей (адже подібні ініціативи проводилися в інших регіонах) і зробити узагальнюючий результат.
Також згадали і про перевантаження автомобілів, які негативно впливають на якість наших доріг, котрі не були розраховані на сучасні надпотужні вантажівки.
На озвучену пропозицію шляхом дорожнього вагового контролю (з вагами на дорозі) вирішити проблему надтяжких вантажівок (вагою понад 20 тон) та зменшити їхній згубний вплив на дороги було сказано, що це лише спровокує корупційну складову, тоді як більш дієвим засобом могли б стати вбудовані в дорожнє покриття ваги з камерами спостереження, котрі виключили б дію людського фактору і надавали реальні дані (з фотопідтвердженням) про перевантаження автомобілів на дорогах.
Останні новини Чернігівщини
Чоловіка, який вчинив розбій і заволодів 500 тис. грн, засуджено до 11 років 6 місяців позбавлення волі – задоволено апеляційну скаргу прокурора 17:49
За публічного обвинувачення прокурорів Чернігівської обласної прокуратури Київський апеляційний суд задовольнив апеляційну скаргу прокурора на вирок Деснянського районного суду міста Чернігова, яким 34-річного жителя Київщини визнано винним у розбої, вчиненому за попередньою змовою групою осіб у особливо великих розмірах (ч. 4 ст. 187 КК України).
Чернігівщина на екваторі І етапу олімпіадних змагань 17:12
Упродовж 25 – 26 жовтня 2025 року на Чернігівщині відбувся І етап Всеукраїнських учнівських олімпіад із хімії, німецької мови та географії, що стали екватором в графіку проведення олімпіад.
Рівень захворюваності на ГРВІ залишається нижчим за епідемічний поріг на 56,0%. 16:31
Рівень захворюваності на ГРВІ залишається нижчим за епідемічний поріг на 56,0%.
Ворогом здійснено чергову атаку на енергосистему області. 16:09
Вчора ворог здійснив чергову атаку на енергосистему Чернігівської області.
Водій з ознаками спʼяніння намагався втекти від патрульних 15:33
Сьогодні, близько 2-ї години, патрулюючи автодорогою М-01 (Київ — Чернігів — Нові Яриловичі), поблизу села Трисвятська Слобода, інспектори помітили автомобіль Chevrolet Lacetti, який рухався без державного номерного знаку.