Чи існує громадський транспорт увечері – розбирались активісти у Чернігові
Не так давнона весь міський громадський транспорт у Чернігові була встановлена система GPS-моніторингу. Це суттєво поліпшило пасажирські перевезення в розрізі зручності очікування громадського транспорту для пасажирів. Тепер за допомогою даної системи можна легко зрозуміти, чи варто чекати на транспорт чи краще йти пішки.
Однак, на жаль, скарг на незадовільну роботу перевізників надходить ще багато. Справа в тому, що далеко не всі приватні перевізники, котрі обслуговують левову частину міських маршрутів, сумлінно ставляться до виконання своїх обов’язків.
Вигравши конкурс на право перевезення пасажирів, деякі з них чомусь відразу починають страждати на «амнезію» – забувають про свої обов’язки, котрі прописані в угодах. Забувають про те, що графік роботи маршрутів необхідно дотримуватись й у вечірній час, і у вихідні дні. Забувають про те, з яким інтервалом має працювати міський транспорт. Про це свідчать постійні скарги на незадовільну роботу перевізників від мешканців Чернігова.
Але не одними скаргами. Окрім цього, люди активно користуються й сучасними інструментами:суттєва кількість скарг було зареєстровано через електронні петиції, повідомлення у Фейсбуці, дзвінки в міський колл-центр та інше. Але ситуація, на жаль, не покращується.
Ось, до прикладу, текст однієї з електронних петицій: «Подивіться ввечері DozoRcity. Наприклад, транспорт на мікрорайон Масани. О 21:30 в дорозі 2 маршрутки №20, 1 – №15, 1 – №21, 1 – №23 та один тролейбус №6. О 22:30 в дорозі лише 2 маршрутки №20 і все.
Впевнені, на інших маршрутах не краще. Тобто після 21:00 всі повинні сидіти дома?Зранку з мікрорайону не виїдеш. Населення району зростає, а транспорту не додається. Впевнений, керівництву Чернігова треба щось робити з транспортом у місті», – пише автор петиції Геннадій Лозицький.
Факти говорять самі за себе
В минулому місяці ми провели аналіз щодо роботи деяких маршрутів громадського транспорту через системуGPS-моніторингу. Запитом на отримання публічної інформації запитали про 3 дні роботи 5-ти міських маршрутів: №20, 21, 23, 25 та 35. Найбільше скарг надходить й по сьогодні на 25 та 25 маршрути.
З даних системи моніторингунапрошуються кілька очевидних висновків:
- відсутність транспортних засобів на маршруті у вечірній час, не допрацьовуючи годину-дві до закінчення робочого дня.
- а якщо транспорт начебто допрацьовує до часу закінчення свого робочого дня, то тієї кількості, що залишається на лінії у вечірній час взагалі не вистачає для дотримання задекларованого інтервалу. А тому людям доводиться годинами чекати на зупинках в мороз.
- кількість транспортних засобів на маршруті – вона значно менша, аніж мало б бути згідно умовам договору.
- на деяких маршрутах працюють одні й ті ж транспортні засоби – про це говорять дані, отримані за допомогою gps-системи. Це є також причиною, чому автобус є на лінії, а в системі його немає, наприклад. Чи навпаки.
Як бути?
Вихід є – це чіткий, узгоджений розклад руху громадського транспорту зі всіма сторонами, про який знають, а точніше якийдобре розуміють пасажири.
По-друге, це той же зручний і зрозумілий розклад на зупинках громадського транспорту. В ідеалі, звичайно, це електронні табло. Але і просто розклад не завадить.
І тільки тоді, коли він буде зрозумілим як для пасажирів, так і для водіїв та перевізників – все стане на свої місця.
Тому саме зараз Громадська організація «Агенція міських ініціатив» спільно з національними експертами в рамках проекту «Громадський транспорт у Чернігові: ефективність використання бюджетних коштів» випрацьовує пропозиції щодо ефективного розкладу руху для обговорення їх з перевізниками і представниками міської влади.
Прес-служба ГО «Агенція міських ініціатив»
Останні новини Чернігівщини
Просив неправомірну вигоду за непроведення перевірок ДАБІ – посадовця засуджено до 5 років за ґратами 17:48
За публічного обвинувачення прокурорів Чернігівської обласної прокуратури визнано винним колишнього начальника відділу Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Чернігівській області у проханні та одержанні неправомірної вигоди службовою особою, яка займає відповідальне становище (ч. 3 ст. 368 КК України).
За працевлаштування молоді можна отримати компенсацію 17:26
Служба зайнятості допомагає молоді зробити перші кроки в кар’єрі, а роботодавцям — отримати фінансову підтримку за працевлаштування молодих спеціалістів.
Рятувальники Чернігівщини 100 разів залучалися до ліквідації пожеж та проведення інших невідкладних робіт 17:05
Упродовж минулого тижня (з 27 жовтня по 03 листопада 2025 року) вогнеборці ліквідували 43 пожежі, з яких: 24 - у житловому секторі, 7 - на об’єктах, 5 – на транспорті, 4 - у природних екологічних системах та 3 - інші.
“RetroHits” — енергія добра крізь час 16:34
Найяскравіша музика минулих десятиліть 1-го листопада 2025 року звучала зі сцени Чернігівського обласного філармонійного центру. Солісти філармонійного центру представили глядачам наповнені драйвом, емоціями та неповторною атмосферою популярні пісні 80-90 років у програмі “RetroHits”.
Співпраця з роботодавцями триває 16:10
«Зустрічаємося з роботодавцями, щоб не лише чути потреби бізнесу, а й діяти разом — оперативно та ефективно задля розвитку підприємств та працевлаштування людей». Про це сказала директорка Чернігівського обласного центру зайнятості Людмила Ключник під час робочого візиту до Ніжина.