Відбувся конкурс серед перевізників щодо всіх міських автобусних маршрутів Чернігова
23 грудня, в Чернігівській міській раді відбувся конкурс на обслуговування всіх міських автобусних маршрутів загального користування.

Цьому конкурсу передувала майже річна підготовка, кінцева мета якої – перехід на нові правила, які змусять перевізників до оновлення транспорту і більшої дисципліни в наданні послуг.
Загалом підготовка складалася зі збору пропозицій щодо оновлення транспортної мережі та затвердження нової, попередження всіх перевізників за три місяці про розірвання угод і перспективу нового конкурсу, розробки договорів з новими вимогами. Сам конкурс відбувався у два етапи. 13 грудня конкурсна комісія відкрила конверти №1 з заявами претендентів і протягом 10 днів вивчала їх документи, бази і транспортні засоби. Тепер відбувся і другий етап конкурсу, на якому розкривалися конверти №2. У них перевізники заявляли про те, на які саме маршрути вони претендують. Право перевезення на кожному маршруті на найближчі 5 років і за умови виконання договору отримував той претендент, який набирав більше балів.
Методика нарахування балів учасникам таких конкурсів сьогодні визначена законодавством – постановою Кабінету Міністрів №1081,
Отже, на конкурсвиставлялося 37 міських автобусних маршрутів загального користування. Заяви подали 14 перевізників. Для одного з них – київського підприємства АТН – це була перша офіційна спроба зайти на чернігівський ринок пасажирських перевезень. Усі решта – перевізники з Чернігова.
На 18 маршрутів претендували по 2 або 3 підприємства-перевізники, на 19 – по 1 і на 7 маршрутів заявок не надійшло.
За результатами конкурсу, право перевозити пасажирів громадським автотранспортом у Чернігові здобули 10 підприємств. З ними місто укладе угоди, які будуть принципово відрізнятися від попередніх. Голова конкурсного комітету – заступник міського голови Олександр Ломако – сказав про ці відмінності в ході конкурсу:
- Перше – новими угодами передбачене встановлення GPS на всіх транспортних засобах. І перевізники мають у найкоротші терміни це обладнання встановити. Це полегшить контроль за роботою перевізників, за тим, щоби весь необхідний транспорт, прописаний в умовах конкурсу, вчасно приїжджав на всі зупинки.
По-друге, місто зараз працює над системою єдиного проїзного квитка на всі види транспорту – і перевізники під час підписання договору візьмуть на себе зобов’язання, що вони встановлять саме ту систему, яку місто запропонує.
І що найголовніше, - підкреслив Олександр Ломако, - це інвестиційні угоди, які перевізники прикладуть до кожного договору (це є і в умовах конкурсу, і в документах), де вони візьмуть чітке зобов’язання оновити транспорт на всіх своїх маршрутах.
Олександр Ломако заявив про принциповий намір міської влади розривати угоди з тими перевізниками, які будуть порушувати умови договорів.
У більшості перевізників, які перемогли з урахуванням інвестиційних планів,оновлення автотранспорту передбачається протягом 5 років рівними частинами. Тобто якщо на маршруті всього 10 автобусів, які зараз не повністю відповідають вимогам конкурсу, то власник зобов’язаний щороку 2 з них міняти на належні. І через 5 років старих і тісних маршруток у громадському транспорті Чернігова не повинно залишитися взагалі.
На ті маршрути, де претендентів не було і переможці не визначені, буде оголошуватися новий конкурс. Він, відповідно до вимог законодавства, відбудеться через 3 місяці. Це маршрути №№ 9, 18, 22, 22А, 29, 36 і 47. Також це маршрут №35, рішення щодо якого перенесене на наступний конкурс у зв’язку з тим, що до роботи перевізника-претендента на ньому було багато зауважень. До визначення переможця на конкурсі ці маршрути будуть обслуговувати ті перевізники, яких призначить управління транспорту.
Щодо маршруту №27, одним із претендентів на який було комунальне підприємство «ЧТУ», комісією та обома претендентами було прийняте компромісне рішення. Воно пов’язане з тим, що ЧТУ зараз знаходиться в процесі залучення коштів і закупівлі нових великих автобусів. Вони будуть найкращим транспортом для цього маршруту. Але комунальне підприємство зобов’язане проходити тендерні процедури, які на практиці можуть займати кілька місяців. Сторони домовилися, що інший претендент – ПРАТ «Таксосервіс» - обслуговуватиме маршрут до надходження цих автобусів.
Київська транспортна компанія «АТН», яка претендувала на маршрут №1, рішенням комісії була знята з конкурсу у зв’язку порушеннями. Під час перевірки комісією виявлено, що автобуси, заявлені цією фірмою на конкурс, були виставлені на інший транспортний конкурс у Києві і за його результатами зараз працюють там на приміському маршруті №720. Окрім того, зараз ця компанія не має повноцінної бази в Чернігові.
Разом з тим, усім перевізникам, які не отримали бажаних маршрутів і у зв’язку з цим вивільнили транспорт, комісія запропонувала взяти участь у наступному конкурсі. Адже 8 маршрутів усе ще залишаються без остаточно обраного перевізника.
Останні новини Чернігівщини
У коледжі й профтехи області почала надходити комп’ютерна техніка від Латвії 12:37
Традиційно передачу обладнання забезпечили представники асоціації «Brunotava», що є надійним та постійним партнером Чернігівщини другий рік поспіль.

Аудит бюджету Ріпкинської селищної територіальної громади: потенціал для підвищення спроможності громади 12:17
В Управлінні Північного офісу Держаудитслужби у Чернігівській області проведено чергову робочу зустріч з керівництвом Ріпкинської селищної територіальної громади щодо обговорення результатів державного фінансового аудиту бюджету цієї громади. Дослідженням охоплено період з 01.01.2021 по 31.12.2024.

«Армія відновлення» на Чернігівщині: з початку року видано майже 6 тисяч направлень на суспільно корисні роботи 12:15
До таких робіт залучають безробітних, яким не вдалося знайти роботу за фахом, а також внутрішніх переселенців. На оплату їхньої праці з Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття спрямовано понад 42 млн грн.
Надзвичайні ситуації в області за минулу добу 12:13
Протягом минулої доби зареєстровано 6 небезпечних подій, а саме: 1 аварійну ситуацію на мережах життєзабезпечення та 5 пожеж.
На Конгресових слуханнях Чернігівщина поділилася досвідом просторового планування в громадах 12:12
Представники Чернігівщини онлайн доєдналися до Конгресових слухань. Цього разу мова йшла про просторове планування в територіальних громадах. Це ключовий інструмент управління розвитком територій громад.