Інформ-агенція «Чернігівський монітор»: RSS Twitter Facebook

Інформ-агенція «Чернігівський монітор»

Четвер, 11 серпня, 02:39:00

Дебюрократизація адміністративних послуг на Чернігівщині: оцінка громадськості

31.10.2014   09:54Агенцiя

Прес-конференція за підсумками проекту «Підвищення ефективності діяльності Центрів надання адміністративних послуг Чернігівщини через громадський моніторинг та лобіювання пропозицій», пройшла 30 жовтня в дискусійному клубі «Експертна думка».

Наталія Дрозд, керівник громадської організації «Центр Доброчин», у своєму вітальному слові відмітила важливістьздійснення саме громадського моніторингу діяльності Центрів надання адміністративних послуг. Потрібна думка громадян, щоб реалізовувати ідею зручності користування послугами. Владу необхідно стимулювати, контролювати та допомагати виконувати законодавство України.

Презентуючи результати моніторингу, експерт проекту Наталія Максименко зазначила, що ЦНАПи, які стали об’єктами моніторингу, поки що не є «прозорими» офісами з точки зору організації надання адмінпослуг в просторі. Перехід від кабінетного способу до нового інтегрованого не відбувся: адміністратори ведуть прийом в кабінетах, відвідувачі очікують в тісних коридорах. Позитив в тому, що черг майже не буває – відвідувачам або зовсім не доводиться чекати, або ж очікування не триває довше 10 хвилин.

Опитування відвідувачів ЦНАПу виявило невибагливість споживачів послуг, мабуть звиклих до «бюрократичного» стилю обслуговування. Нарікань щодо зручності обслуговування майже не було, головне, що забезпечена можливість отримати результат. Респонденти, які взяли участь в опитуванні, залишились задоволені доступністю інформування. Оперативне обслуговування та інформування телефоном про готовність результату було відзначено, як позитивні сторони. Щодо порівняння, чи зручніше стало отримувати послуги, то відносно простих послуг споживачі говорять: яка врешті різниця в які двері віднести документи, а от якщо є певні нюанси і потрібна консультація профільного спеціаліста, деякі невдоволені, що за роз’ясненнями потрібно йти до фахівця, а документи здавати адміністратору.

У посадових осіб, які є відповідальними за організацію надання адмінпослуг через Центри, дві біди. Перша – відсутність фінансування. Відповідно під питанням матеріально-технічне та кадрове забезпечення. Під час проведення інтерв’ювання працівників ЦНАПів доводилось чути, що канцтовари вони купують за свій рахунок. Друга біда - неузгодженість законодавчо-нормативних актів, що регулюють надання адмінпослуг.

Наприклад, щодо реєстраційних послуг – профільне законодавство надає повноваження для прийому документів виключно реєстраторам, а законом про адмінпослуги передбачений прийом документів від суб’єктів звернень адміністратором ЦНАПу. Послуги реєстрації та зняття з реєстрації місця проживання, які надаються міграційною службою і згідно затвердженого порядку мають надаватись у день звернення, громадяни отримують за одне звернення. Наразі вони є включеними до переліку послуг, які надаються через ЦНАП, затвердженого Кабміном. Але після передачі даних послуг до ЦНАПу для їх отримання особі доведеться звертатись до адміністратора принаймі двічі (спочатку здати документи, а потім отримати результат) – на практиці відбудеться погіршення умов для клієнта і порушення існуючих вимог до надання послуги.

Окрема, вагома і важлива проблема, яке навіть не гальмує, а унеможливлює подальший розвиток системи надання адмінпослуг та перехід її на новий рівень - це відсутність електронного документообігу та доступу адміністратора до інформаційних баз даних суб’єктів надання послуг. Відповідно принцип раціональної мінімізації кількості документів та процедурних дій не виконується, не відбувається спрощення процедур як таких, і не відбувається скорочення термінів надання послуг. Взаємозв’язок між суб’єктами надання послуг наразі забезпечується носінням стосів паперів від однієї установи до іншої.

Вирішення цієї проблеми на місцях у більшості випадків є непідйомним, а враховуючи, що в Україні 490 районів в областях, 118 райадміністрацій в містах та 460 міст – це загалом більше тисячі ЦНАПів, і якщо уявити, що на рівні кожного ЦНАПу розроблятиметься і впроваджуватиметься програмне забезпечення, то яких витрат це коштуватиме в масштабах країни. Виходить, що центральна влада, започаткувавши реформу в сфері адмінпослуг, оголосивши певні стандарти та зобов’язавши виконавців на місцях створити і ввести в дію ЦНАПи, забула про інструмент для забезпечення ефективності цього процесу.

Про інформаційну кампанію для врахування напрацьованих пропозиційта рекомендацій органами влади розповів Олександр Підгорний, експерт проекту. Лише наявність постійного зв’язку з отримувачами адмінпослуг та незалежний моніторинг можуть забезпечувати ефективну діяльність центрів надання адміністративних послуг в Україні, які б відповідали концепції «універсаму послуг» (one-stop-shop), забезпечуючи надання споживачам (фізичним та юридичним особам) найширшого обсягу необхідних адміністративних послуг належної якості.

 

Максименко Наталія
 

Останні новини Чернігівщини

В Чернігові поліцейські вилучили у «закладчика» наркотики та психотропну речовину, а також півмільйона гривень готівкою

В Чернігові поліцейські вилучили у «закладчика» наркотики та психотропну речовину, а також півмільйона гривень готівкою 20:06

Співробітники Чернігівського райуправління поліції та регіонального Управління боротьби з наркозлочинністю викрили 34-річного мешканця Чернігова, який розповсюджував наркотики шляхом «закладок».

Судом задоволено позов прокурора щодо незаконної передачі земель історико-культурного призначення

Судом задоволено позов прокурора щодо незаконної передачі земель історико-культурного призначення 19:59

Господарський суд Чернігівської області задовольнив позов прокуратури, заявлений в інтересах Департаменту культури і туризму, національностей та релігій Чернігівської ОДА до Головного управління Держгеокадастру у Чернігівській області.

ТОВ «Чернігівгаз Збут»: одна платіжка замість двох і зручний графік оплати електроенергії та її розподілу

ТОВ «Чернігівгаз Збут»: одна платіжка замість двох і зручний графік оплати електроенергії та її розподілу 19:48

Все більше клієнтів команди постачальників ТВІЙ ГАЗЗБУТ, до якої входить ТОВ «Чернігівгаз Збут», користується можливістю сплачувати за електричну енергію та її розподіл через постачальника.

Нова пошта шукає підрядників для ремонту відділень по всій країні

Нова пошта шукає підрядників для ремонту відділень по всій країні 19:44

Нова пошта розпочинає проєкт реновації відділень по всій Україні, як поштових, так і вантажних, щоб надати можливість українському бізнесу працювати під час війни та підвищити комфорт для своїх клієнтів.

Більше 4 тисяч працевлаштованих за 7 місяців...

Більше 4 тисяч працевлаштованих за 7 місяців... 19:40

Ще 361 особу залучено до громадських та інших робіт тимчасового характеру, 653 -скеровано на професійне навчання.

АНОНСИ ПОДІЙ

Всі новини