Інформ-агенція «Чернігівський монітор»: RSS Twitter Facebook

Інформ-агенція «Чернігівський монітор»

Понеділок, 23 червня, 16:40:52

14 квітня - День ДАІ МВС України

14.04.2013   10:16Агенцiя

14 квітня 1997 постановою Кабінету Міністрів України № 341 було затверджено "Положення про Державну автомобільну інспекцію Міністерства внутрішніх справ України". Так на шостому році незалежності України був оформлений акт народження цієї служби.

Відповідно до Положення про Державну автомобільну інспекцію Міністерства внутрішніх справ, основними завданнями Державтоінспекції є: реалізація в межах своєї компетенції державної політики щодо забезпечення безпеки дорожнього руху; організація контролю за дотриманням законів, інших нормативних актів з питань безпеки дорожнього руху та охорони навколишнього середовища від шкідливого впливу автомототранспортних засобів; удосконалення регулювання дорожнього руху з метою забезпечення його безпеки та підвищення ефективності використання транспортних засобів; виявлення та припинення фактів порушення безпеки дорожнього руху, а також виявлення причин і умов, які сприяють їх вчиненню.

Державтоінспекція у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, постановами Верховної Ради України, указами та розпорядженнями Президента України, декретами, постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України, Положенням про Державну автомобільну інспекцію Міністерства внутрішніх справ, нормативними актами МВС.

Трохи історії. У 1936 році прообраз сучасної Державтоінспекції було включено до складу Головного управління Робітничо-селянської міліції НКВС СРСР, і 3 липня того ж року Народний комісаріат СРСР прийняв постанову "Про затвердження Положення про Державну автомобільну інспекцію Головного управління Робітничо-селянської міліції НКВС СРСР". У перші роки діяльності молодий Державтоінспекції не вистачало кваліфікованих кадрів, не було досвіду роботи, а у працівників не було ні патрульних автомобілів, ні радіозв’язку.

В роки Великої Вітчизняної війни співробітники інспекції, що залишилися у її особовому складі, проводили мобілізацію автотранспорту для фронту, під час бомбардувань німецької авіації стежили за дотриманням правил світломаскування, гасили пожежі та рятували людей з-під руїн. У післявоєнний період співробітники ДАІ брали активну участь у відновленні автомобільного парку країни. У середині 50-х років випуск вітчизняних автомобілів перевищив довоєнний рівень у 2,5 рази, що гостро поставило питання попередження та профілактики дорожньо-транспортного травматизму. У першій половині 60-х років вступили в силу єдині в країні Правила руху вулицями та дорогами.

У цей же період було розпочато застосування індикаторних трубок для виявлення водіїв у стані алкогольного сп’яніння, почали споруджуватися перші стаціонарні пости для здійснення нагляду на заміських дорогах. Освоюється виробництво екзаменаційних апаратів для оцінювання теоретичних знань кандидатів у водії. У 70-х роках значно покращується технічна база ДАІ. Для нагляду за дорожнім рухом починають використовувати радіолокаційні вимірювачі швидкості транспортних засобів, гелікоптери та патрульно-санітарні автомобілі. Наприкінці 1990-х років з переходом до ринкової економіки значно збільшується кількість автотранспорту та інтенсивність його використання, стан безпеки дорожнього руху помітно ускладнюється. Значно зростає кількість аварій та загиблих, все частіше з’являються повідомлення про злочини на дорогах.

Всі ці обставини продиктували необхідність посилити контроль з боку Державтоінспекції, зміцнити й розширити її структуру. Сьогодня ДАІ МВС України нараховує майже 23 тисячі співробітників, з яких 19,6 тисяч - атестовані і 3,3 тисяч - вільнонаймані. У структуру Департаменту Державної автоінспекції входять Управління моніторингу та інформаційного забезпечення, Управління дорожньо-патрульної служби, організації розшуку автомототранспортних засобів та профілактичної роботи, Управління державної автомобільно-технічної інспекції, контролю за перевезенням небезпечних вантажів та станом доріг, Служби безпеки руху.
 

Останні новини Чернігівщини

У коледжі й профтехи області почала надходити комп’ютерна техніка від Латвії 12:37

Традиційно передачу обладнання забезпечили представники асоціації «Brunotava», що є надійним та постійним партнером Чернігівщини другий рік поспіль.

Аудит бюджету Ріпкинської селищної територіальної громади: потенціал для підвищення спроможності громади

Аудит бюджету Ріпкинської селищної територіальної громади: потенціал для підвищення спроможності громади 12:17

В Управлінні Північного офісу Держаудитслужби у Чернігівській області проведено чергову робочу зустріч з керівництвом Ріпкинської селищної територіальної громади щодо обговорення результатів державного фінансового аудиту бюджету цієї громади. Дослідженням охоплено період з 01.01.2021 по 31.12.2024.

«Армія відновлення» на Чернігівщині: з початку року видано майже 6 тисяч направлень на суспільно корисні роботи

«Армія відновлення» на Чернігівщині: з початку року видано майже 6 тисяч направлень на суспільно корисні роботи 12:15

До таких робіт залучають безробітних, яким не вдалося знайти роботу за фахом, а також внутрішніх переселенців. На оплату їхньої праці з Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття спрямовано понад 42 млн грн.

Надзвичайні ситуації в області за минулу добу 12:13

Протягом минулої доби зареєстровано 6 небезпечних подій, а саме: 1 аварійну ситуацію на мережах життєзабезпечення та 5 пожеж.

На Конгресових слуханнях Чернігівщина поділилася досвідом просторового планування в громадах 12:12

Представники Чернігівщини онлайн доєдналися до Конгресових слухань. Цього разу мова йшла про просторове планування в територіальних громадах. Це ключовий інструмент управління розвитком територій громад.

АНОНСИ ПОДІЙ

Всі новини