Інформ-агенція «Чернігівський монітор»: RSS Twitter Facebook

Інформ-агенція «Чернігівський монітор»

П`ятниця, 26 квітня, 19:53:57

Як зменшити корупційні ризики в місцевих радах Чернігівської області – рекомендації

06.08.2015   19:23Агенцiя

Вісім органів місцевого самоврядування Чернігівської області отримали рекомендації від експертів всеукраїнської коаліції «Прозорі ради» щодо приведення у відповідність нормативно-правових актів (зокрема, регламентів місцевих рад, виконавчих комітетів, статутів територіальних громад тощо).

хабар

хабар

Рекомендації стосувалися таких аспектів діяльності міських рад як оприлюднення нормативних документів, порядок звітування чиновників про свою роботу, відображення в документах принципів державних політик, зокрема, гендерної
Відзначимо що проектом охоплені такі органи місцевого самоврядування: Чернігівська обласна рада, Чернігівська міська рада, Ніжинська міська рада, Прилуцька міська рада, Новгород-Сіверська міська рада, Носовська міська рада, Менська міська рада, Городнянська міська рада

В європейських демократичних суспільствах стало вже звичним розцінювати публічність влади як базову ознаку доброго врядування та дієвий спосіб запобігання корупції, тому експерти, проаналізувавши нормативні акти органів  місцевого самоврядування,  пропонують місцевим радам, зокрема,  наступні зміни:
1.    Прописати в Регламентах  рад:
-    Порядок запобігання та врегулювання конфлікту інтересів у  раді та порядок про самостійне публічне оголошення про конфлікт інтересів депутатами (ч.1 ст. 35 Закону України «Про запобігання корупції», ч. 1 ст. 59/1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»).
-    Спрощену процедуру доступу громадян до колегіальних органів рад(пленарних засідань,виконкомів,засідань комісій) (п.4 ч.1 ст.3 ЗУ «Про доступ до публічної інформації»; ч. 16.ст. 46 ЗУ "Про місцеве самоврядування")
-    Рішення   ради підлягають обов’язковому оприлюдненню невідкладно, але не пізніше п’яти робочих днів з дня затвердження документа. (норма ч.1 ст. 15 ЗУ «Про доступ до публічної інформації»)
-    Проекти нормативно-правових актів, рішень органів місцевого самоврядування, розроблені відповідними розпорядниками, оприлюднюються ними не пізніше як за 20 робочих днів до дати їх розгляду з метою прийняття колегіальним органом влади.  (норма ч.3 ст. 15 ЗУ «Про доступ до публічної інформації»), 
-     Порядок щорічного звітування депутатів ради перед членами територіальної громади (ч.1,3,4,8 ст16 Закону України “Про статус депутатів місцевих рад” ). 
-    Порядок щорічного  звітування міського голови перед членами територіальної громади (ч.7 ст.42 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”).
-    Висновки та рекомендації постійних комісій та  протоколи  засідань є відкритими та оприлюднюються і надаються на запит відповідно до ЗУ «Про доступ до публічної інформації», та визначити строки оприлюднення даних документів  в тому числі на офіційних веб-сайтах  рад.
2. В положенні про постійні комісії рад:
-    Визначити депутатську комісію яка буде відповідальна за контроль щодо врегулювання конфлікту інтересів (ч.1 ст. 35 Закону України «Про запобігання корупції», ч. 2 ст. 59/1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»).
-    Прописати норму про доступ громадян на засідання постійних депутатських комісій (п. 4 ч. 1 ст. 3 ЗУ «Про доступ до публічної інформації»).
3. Затвердити кількість підписів необхідних для ініціювання громадських слухань та місцевих ініціатив  (виходячи з кількості мешканців громад Чернігівщини, не більше 50 підписів).
4. Затвердити відповідним рішенням ради згідно якого має визначатись   уповноважена особа, на яку будуть покладені функції контролю з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків(ст. 12 ЗУ «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків»).
6. Розробити та затвердити міську програму згідно якої органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування в межах своєї компетенції здійснюють виконання загальнодержавних та регіональних програм з питань забезпечення рівних прав та можливостей  жінок  і чоловіків (ст. 12 ЗУ «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків»). 
7. Розробити та прийняти рішення або розпорядчий документ в якому буде враховано принципи гендерної рівності при формуванні кадрового резерву.(Ст. 16 ЗУ "Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків”)
8. Врахувати принцип дотримання гендерної рівності при розподілі посад членів виконавчого комітету ради (ст. 7 ЗУ "Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків").
9. Розробити та прийняти цільову програму, що сприяє вільному доступу та зручному перебуванню в органах місцевого самоврядування, комунальних установах та організаціях жінок з дітьми. Право на доступ до публічної інформації гарантується доступом до засідань колегіальних суб'єктів владних повноважень, крім випадків, передбачених законодавством (п.4 ч.1 ст.3 ЗУ «Про доступ до публічної інформації», Постанова Кабінету Міністрів України "Про затвердження плану заходів щодо створення безперешкодного життєвого середовища для осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення на 2009-2015 роки "Безбар'єрна Україна").

Громадські експерти сподіваються, що влада прислухається до висловлених рекомендацій та якнайшвидше приведе місцеві нормативно-правові акти у відповідність до норм українського законодавства.

Довідково: у квітні 2015 року стартував проект «Здійснення адвокасі кампанії з імплементації нового антикорупційного законодавства органами місцевого самоврядування», який охопив Вінницьку, Запорізьку, Одеську, Чернігівську та Івано-Франківську області.

 Мета проекту полягає у підвищенні прозорості та підзвітності органів місцевого самоврядування у 5 регіонах України, що призведе до зменшення корупційних ризиків в їх роботі та забезпечить реалізацію права громадян на контроль влади.

Для досягнення мети проекту було створено коаліцію «Прозорі ради», до якої увійшли представники регіональних громадських організацій. Коаліція є відкритою для вступу не лише для громадських активістів, але й усіх зацікавлених сторін.

Дослідження охопило 40 органів місцевої влади, серед яких 8 в Чернігівській   області. (Чернігівська обласна рада, Чернігівська міська рада, Ніжинська міська рада, Прилуцька міська рада, Новгород-Сіверська міська рада, Носовська міська рада, Менська міська рада, Городнянська міська рада) . В Чернігівській області представниками  коаліції є Сергій Старченко та Павло Пущенко.

Останні новини Чернігівщини

Що роблять громади області з тисячами тонн відходів від руйнувань через війну 15:41

На сьогодні у Чернігівській області обліковується 16,7 тисячі тонн відходів від руйнувань, що утворилися внаслідок пошкодження будівель та споруд під час бойових дій, терористичних актів, диверсій, а також під час робіт з ліквідації їх наслідків.

Для рятувальників з Чернігова запустили безкоштовний онлайн-курс англійської мови 15:29

Мережа освітньо-культурних просторів Гончаренко центр запускає безкоштовні онлайн-курси англійської мови для працівників ДСНС Чернігівщини.

Допомагаємо переселенцям та ветеранам війни знайти роботу 15:25

Соціальні мережі та медіа, дистанційне навчання, онлайн-зустрічі, електронний документообіг – цифровізація сьогодні має вплив на кожну сферу нашого життя, але і живе спілкування та очний обмін думками, ідеями, інформацією теж не втрачає своєї актуальності.

Напад на журналістів телеканалу “Дитинець”: рік марного розслідування 09:56

Минуло більше року від резонансного для Чернігова порушення прав журналістів на професійну діяльність.

Новий тролейбусний маршрут, який з'єднає Шерстянку і Подусівку з центром та Бобровицею

Новий тролейбусний маршрут, який з'єднає Шерстянку і Подусівку з центром та Бобровицею 09:43

У Чернігові розширюють тролейбусну мережу. Додається новий маршрут, який з'єднає мікрорайон Шерстянка, де до цього ніколи не курсував електричний громадський транспорт, через Подусівку та центр міста, з Бобровицею.