Теревені про освіту: "Заходимо у клас у воєнний час: офлайн чи онлайн"
17 серпня в Чернігові стартував новий проєкт від ГО "ЖІНОЧИЙ ФОРМАТ" - "Теревені" - майданчик для обговорення у легкій формі складних тем. Перша зустріч - "Теревені. Про освіту" зібрала учасників у затишному ресторані "Старий Чернігів" за обговоренням "Заходимо у клас у воєнний час: офлайн чи онлайн".

До дискусії у якості спікерів приєдналися керівники провідних закладів освіти міста - Ганна Коломієць, директорка Чернігівського обласного наукового ліцею ЧОПЛ Чернігівський обласний педагогічний ліцей, Олена Яковчук, директорка ЗОШ √3 Школа #3 м.Чернігів та Олена Скорко, директорка ЗОШ √30. А також представники учительської й батьківської спільнот.
Ганна Коломієць на початку заходу задала тон розмові - треба бути гнучкими у виборі форми навчання, стверджує директорка. Раціонально обирати їх, виходячи із безпекової ситуації та можливостей кожного закладу освіти. Учительська спільнота розуміє, що стоїть перед загрозою втрати освітнього потенціалу суспільства. Уже третій рік навчання відбувається онлайн. Але сьогодні повинні прийти до зміни форм, технологій, змісту освіти. Варто переглянути умови. Чи всі забезпечені технікою, інтернетом. Заклад освіти, яким керує Ганна Василівна, на сьогодні схиляється до вибору змішаної форми навчання. Але ліцей специфічний, це старша профільна школа. "Будемо забезпечувати якісний освітній процес у нових умовах" - зауважила спікерка.
Пані Олена Скорко впевнена, що нічого немає якіснішого, ніж очний освітній процес. В умовах воєнного стану постав вибір, особливо перед батьками. Вибір є вирішальним, бо є питання безпеки. Батьки змінюють думку щодня. 50/50 - так розділилася думка батьків учнівства школи √30. Школа нині працює над організацією освітнього процесу так, щоб максимально якісно працювала дистанційна платформа. Водночас адміністрація враховує те, що вчитель має вести уроки як у закладі, так і онлайн. Треба збалансувати це навантаження.
Школа √3, за словами директорки Олени Яковчук, втратила найдорожче - своїх дітей. Троє учнів загинули під час евакуації.
Є родини дітей, які сказали, що не повернуться до Чернігова. Але поки школа залишається найбільшою в місті. Більшість класів не будуть ділитися на підгрупи, це спричинить недостатність годин для тарифікації учителів. Школа ще з березня почала оснащувати бомбосховище, укомплектовувати його. Працюватиме заклад за змішаною формою, але не в класичній формі, бо обмежені часом перебування в школі вимогами світломаскування й безпекою дітей у темний період доби.
Анна Мальована, педагогиня, зауважила важливі речі: ми прикордонна область і маємо говорити не лише про небезпеку ракетних обстрілів, а й загрози терористичного характеру, заходу диверсійних груп тощо. Водночас пані Анна наголосила, що дистанційна освіта має бути якіснішою. Є потреба в підготовці вчителів для створення якісного освітнього контенту. Маємо також пам'ятати про дітей, які за межами країни. Вони будуть здобувати освіту в Україні та в країнах перебування. Ці діти повинні мати можливість опрацювати матеріал у другій половині дня, в асинхронному режимі.
Мама різновікових дітей Олена Рогова впевнена, що основне - це безпека. Багато чого врахувати неможливо, коли діти в школі: якщо тривога під час перерви, або дитина вийшла до туалету чи їдальні? Тому пані Олена схильна до навчання онлайн.
До обговорення долучилася Марина Колесник, викладачка Національного університету "Чернігівський колегіум" імені Т.Г.Шевченка, яка закликала говорити не лише про буденне, про багаж знань. А зважати й на майбутнє - який професійний вибір зроблять учнівство й студенти, із якою самооцінкою, цінностями вони прийдуть до цього вибору. Одне із трактувань слова "криза" - це можливість. Тому треба хапати цю можливість і рухатися далі.
Навчатися необхідно всім, і всім з трикутника партнерства доведеться забезпечити максимально якісний процес. Яким би він не був!
Маємо певні висновки, які, сподіваємося, допоможуть налагодити освітній процес з 1 вересня:
1. Спільна відповідальність школи, батьків, управлінського апарату.
2. При очному форматі мають бути вироблені чіткі алгоритми дій адміністрації, учителів, учнів.
3. Максимально якісне дистанційне навчання й освітній контент. Для цього необхідно підвищувати знання і вміння вчителів для підготовки матеріалів.
4. Під час дистанційного навчання усвідомлювати відповідальність батьків за наявність дітей на уроках. І безпосередньо за їх життя.
Під час події відбулася й волонтерська ініціатива - учасниці змогли придбати ляльки-мотанки й зернівки від юної волонтерки Саші Грищенко. А кошти передати на ЗСУ.
ГО "Жіночий формат"
Останні новини Чернігівщини
Інформація про надзвичайні ситуації та основні небезпечні події, які зареєстровані на території області за добу 09:39
Протягом минулої доби зареєстровано 5 небезпечних подій, а саме: 1 дорожньо-транспортну пригоду та 4 пожежі. Внаслідок цих подій 1 особа постраждала.
На Чернігівщині внаслідок масованої атаки росіян четверо людей загинули і десятеро поранені, серед них дитина 08:40
Учора вдень росіяни атакували ударними безпілотниками та РСЗВ житлові райони та територію лікарні у місті Новгород-Сіверський.
22 жовтня: цей день в Україні і світі 08:00
День 1336 Російська агресія - Day 1336 Russian aggression
На Чернігівщині внаслідок російської атаки поранено людину: поліція задокументувала наслідки чергового воєнного злочину 17:10
Вчора вдень росіяни атакували безпілотниками одне із сіл Семенівської громади Новгород-Сіверського району.
Про старт опалювального сезону, інтеграцію ветеранів, впровадження проєктів від Мінсоцполітики – на засіданні Чернігівського Офісу Конгресу місцевих і регіональних влад 16:39
Питання життєдіяльності регіону – у фокусі сьогоднішнього розширеного засідання Чернігівського регіонального Офісу Конгресу місцевих та регіональних влад при Президентові України.