Діяльність новостворених громад: з чого розпочинати?
Реорганізація селищних та сільських рад, формування виконавчих органів та уповноважених підрозділів, необхідних для реалізації повноважень органів місцевого самоврядування, прийняття на роботу та вивільнення працівників, дотримання їхніх соціальних гарантій, – саме такі першочергові завдання реалізовуватимуть новосформовані територіальні громади.

Фактично йдеться про можливості, надані законом про порядок реорганізації органів місцевого самоврядування (ОМС) та райдержадміністрацій (№ 1009-IX), який почав діяти з 7 грудня 2020 р.
Але як провести зазначені процедури оптимально та в межах чинного законодавства? Відповіді на ці та інші запитання надавали експерти Школи управління людськими ресурсами Програми Ради Європи «Децентралізація і реформа публічної адміністрації в Україні» Наталія Гнидюк та Галина Семенець під час вебінару «Організація роботи ради об’єднаної територіальної громади». Навчання проведене Чернігівським центром підвищення кваліфікації спільно із зазначеною Програмою Ради Європи 10 грудня 2020 р. для новообраних голів та секретарів територіальних громад області.
Наталія Гнидюк акцентувала увагу присутніх на обов’язкових структурних підрозділах та уповноважених особах, які повинні бути утворені чи призначені в громадах. До них належать: окремий фінансовий орган зі статусом юридичної особи, служба у справах дітей, центри професійної підготовки педагогічних працівників та надання соціальних послуг, уповноважені особи з питань запобігання корупції та здійснення публічних закупівель. Вона пояснила умови надання соціальних гарантій особам, які перебували на виборних посадах, та підстави їхнього повернення на попереднє місце роботи. Експерт закликала дотримуватись жорстких обмежень, встановлених законодавцем для членів виконавчих комітетів рад, зокрема щодо відсутності депутатського мандату.
Галина Семенець детально зупинилася на фінансових аспектах реорганізації юридичних осіб публічного права та передачі пов’язаного з ними майна. Вона пояснила різницю в повноваженнях окремого фінансового органу та бухгалтерської служби, розповіла про особливості організації бюджетного процесу на 2021 рік, виконання окремих бюджетів територіальних громад, управління об’єктами комунальної власності в період реорганізації. Експерт окреслила порядок створення та діяльності інвентаризаційних комісій, передачі майна від обласних та районних рад у комунальну власність громад.
Окрім цього, учасники вебінару отримали низку роз’яснень щодо прийняття працівників на посади в ОМС шляхом переведення або конкурсу, попередження ситуацій з конфліктом інтересів в їхній поточній діяльності та під час проведення сесій.
Чернігівський центр підвищення кваліфікації
Останні новини Чернігівщини
Продовжено реєстрацію заяв на отримання допомоги на придбання твердого палива 12:56
До уваги мешканців Чернігівської міської територіальної громади, які фактично проживають у житлових будинках/приміщеннях, котрі опалюються твердим пічним побутовим паливом!
На Чернігівщині триває збирання пізніх культур та посів озимих 12:19
Аграрії Чернігівської області проводять збирання пізніх культур та продовжують посів озимих під урожай 2026 року.
Громади Чернігівщини – серед претендентів на участь у пілотуванні системи профорієнтації 11:48
Швейцарсько-український проєкт DECIDE спільно з Міністерством освіти і науки України запрошує територіальні громади долучитися до створення сучасної системи профорієнтації для учнів та учениць 8–9 класів.
Чернігівщина – серед найсильніших на Чемпіонаті України з хортингу! 11:27
З 10 до 11 жовтня в Києві відбувся чемпіонат України з хортингу, розділ "Боротьба" (ударна техніка рук та ніг - заборонена).
Надавачі психосоціальних послуг області вдосконалюють професійні знання і навички 11:10
Низку тематичних навчань і тренінгів відвідали фахівці у сфері психічного здоров’я та психосоціальної підтримки (ПЗПСП) Чернігівщини.