Інформ-агенція «Чернігівський монітор»: RSS Twitter Facebook

Інформ-агенція «Чернігівський монітор»

Понеділок, 23 червня, 19:00:16

Інклюзія в Чернігові робить лише перші кроки

12.04.2013   12:59Агенцiя

Представники чернігівських ЗМІ та батьки дітей з особливими навчальними потребами 11 квітня відвідали загальноосвітню школу №24 з елементами інклюзії в нашому обласному центрі.

Інклюзія в Чернігові

Інклюзія в Чернігові

Організатори прес-туру – громадська організація “Голос батьків” та Медіа-центр “Моє місто” намагалися з’ясувати, наскільки ця школа та інші заклади освіти пристосовані для навчання “особливих” дітей, чи готові вони відкрити двері для учнів на інвалідних візках, з ДЦП, аутистів та інших.

Мова йде про “інклюзивну освіту”, тобто пристосування та структурне реформування навчальних закладів відповідно до потреб усіх без винятку дітей. На сьогодні переважна більшість “особливих” дітей в Чернігові та нашій області навчаються вдома за індивідуальним планом або в спеціальних закладах (в тому числі інтернатних). Тобто дитині завжди чогось бракує: чи-то спілкування з однолітками, чи-то турботи батьків. В розвинених країнах ситуація протилежна: зазвичай “особливі” діти відвідують звичайні садочки та загальноосвітні школи. Лише 3-5% дітей зі складними психо-фізичними вадами навчаються у спецшколах.

З’ясувалося, що на цей момент в Чернігові діє лише одна школа “з елементами інклюзії”. Це звичайна загальноосвітня школа №24, де ведеться навчання за звичайною програмою, але паралельно діють класи так званої “підвищеної педагогічної уваги”. Особливих пристосувань (наприклад, пандусів, ліфтів) чи спеціальних меблів для навчання таких дітей не потрібно. Перший клас з інклюзивною формою навчання в цій школі запрацює вже наступного навчального року, тобто у вересні 2013-го. Він створений за заявою батьків, адже вже відомо, що сюди прийдуть навчатися дитина-аутист і дитина з тяжкими вадами мовлення. Кількість учнів у такому класі не перевищуватиме 20 осіб.

Батьків дітей з особливими потребами цікавило, в першу чергу, куди та з якими документами вони мають звертатися, аби їхні сини та доньки мали змогу відвідувати звичайні навчальні заклади, розташовані поруч з домом. Чи готові з ними працювати вчителі, чи мають вони потрібні навички та досвід? Як до появи “особливих” дітей поставляться їхні однолітки? На думку батьків, наші школи до цього поки що не готові. Так що запитань у цій сфері поки що набагато більше, ніж відповідей.

Проблема запровадження інклюзивного навчання обговорюється на всіх рівнях, вона не замовчується, але треба розуміти, що це тривалий процес, який вимагає і підготовки фахівців, і пристосування приміщень до потреб дітей з особливими навчальними потребами, і відповідно – значного фінансування, – пояснила присутнім начальник відділу шкіл управління освіти Чернігівської міської ради Вікторія Пекур. – Інклюзивні класи в школах відкриваються відповідно до заяв батьків, це звичайна практика в Україні. Загалом у Чернігові 120 дітей перебувають на індивідуальній формі навчання. Тож я хочу запевнити: жодна дитина не залишається поза увагою школи!

Керівник громадської організації “Голос батьків” Олена Трубенок озвучила результати моніторингу, який проводили представники організації в школах Чернігова. “На жаль, у нас склалося враження, що ми не готові до інклюзії з усіх боків, – зазначила пані Олена. – Ми побачили, що розуміння того, що таке інклюзія відсутнє як у вчителів, учнів у школах, так і у батьків! Можливо, вчителі почнуть вчитися та набувати досвід, коли до них прийде така “особлива” дитина, але зараз вони не знають, як з нею працювати. З іншого боку, самі батьки не хочуть робити власну дитину об’єктом експерименту”.

За словами Олени Трубенок, у суспільстві загалом дуже бракує інформації про інклюзію. Для працівників сфери освіти необхідно проводити навчальні тренінги чи курси підвищення кваліфікації, аби вони могли працювати з “особливими” дітьми. Студентам навчальних закладів, які вчаться на педагогів, психологів і соціальних працівників, треба проходити практику у закладах, де є такі діти. Батькам конче потрібні друковані матеріали, де їм пояснять, які права та можливості вони мають щодо інклюзії. Тільки спільними зусиллями наше суспільство зможе зрушити цю справу!

Медіа-центр "Моє місто"

Останні новини Чернігівщини

У коледжі й профтехи області почала надходити комп’ютерна техніка від Латвії 12:37

Традиційно передачу обладнання забезпечили представники асоціації «Brunotava», що є надійним та постійним партнером Чернігівщини другий рік поспіль.

Аудит бюджету Ріпкинської селищної територіальної громади: потенціал для підвищення спроможності громади

Аудит бюджету Ріпкинської селищної територіальної громади: потенціал для підвищення спроможності громади 12:17

В Управлінні Північного офісу Держаудитслужби у Чернігівській області проведено чергову робочу зустріч з керівництвом Ріпкинської селищної територіальної громади щодо обговорення результатів державного фінансового аудиту бюджету цієї громади. Дослідженням охоплено період з 01.01.2021 по 31.12.2024.

«Армія відновлення» на Чернігівщині: з початку року видано майже 6 тисяч направлень на суспільно корисні роботи

«Армія відновлення» на Чернігівщині: з початку року видано майже 6 тисяч направлень на суспільно корисні роботи 12:15

До таких робіт залучають безробітних, яким не вдалося знайти роботу за фахом, а також внутрішніх переселенців. На оплату їхньої праці з Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття спрямовано понад 42 млн грн.

Надзвичайні ситуації в області за минулу добу 12:13

Протягом минулої доби зареєстровано 6 небезпечних подій, а саме: 1 аварійну ситуацію на мережах життєзабезпечення та 5 пожеж.

На Конгресових слуханнях Чернігівщина поділилася досвідом просторового планування в громадах 12:12

Представники Чернігівщини онлайн доєдналися до Конгресових слухань. Цього разу мова йшла про просторове планування в територіальних громадах. Це ключовий інструмент управління розвитком територій громад.

АНОНСИ ПОДІЙ

Всі новини