Підтримка комунальних підприємств під час війни
Виконавчий директор АМУ Олександр Слобожан в прямому ефірі на UA:Перший розповів про проблеми житлово-комунального господарства громад у період воєнного стану та запропонував законодавчі кроки для покращення матеріального стану комунальних підприємств.

Він перш за все звернув увагу, що під час війни змінилася регіональна політика, адже виникло чотири типи територій: глибокий тил, прифронтові області, населені пункти, які знаходяться під тимчасовою окупацією, та території, де ведуться активні бойові дії. Такий поділ впливає не тільки на місцеву економіку, життя людей, а й на надання основних послуг для забезпечення життєдіяльності громад. Тому Асоціація міст України запропонувала індивідуальні підходи до оплати комунальних послуг на цей період: коли відомо та внесено в реєстр через систему “Дія”, що будинок зруйновано, нарахувань за житлово-комунальні послуги не відбувається, а якщо оселя вціліла - оплата нараховується, але стоїть питання можливості її здійснення. При цьому комунальні підприємства або державні підприємства продовжують забезпечувати життєдіяльність населених пунктів: вивіз сміття, подача електрики, води чи газу. Навіть якщо помешкання закрите, тимчасово покинуте, тепло ж туди подається.
У деяких громадах оплата за комунальні послуги скасована рішеннями органів місцевого самоврядування, але тільки за ті послуги, за які відповідає місцеве самоврядування. Скасування оплати може відбуватися, якщо встановлено, що послуга не надається. Інша справа, коли послуга тимчасово не надавалася - існують механізми перерахунку, пільгового періоду, відповідних дотацій. Тобто кожний муніципалітет підходить до цього питання по-своєму, виходячи із ситуації, яка склалася, але маючи на меті недопущення колапсу комунальної сфери господарства.
Олександр Слобожан підкреслив, що якщо зараз значно впаде рівень оплати за послуги ЖКГ, то у певний момент підприємства не зможуть їх надавати через брак фінансового ресурсу. Комунальні підприємства сьогодні потребують фінансової підтримки з боку держави, і для її забезпечення Асоціація міст України пропонує низку законодавчих дій та відповідних урядових рішень:
Перший крок - списання боргів комунальних підприємств, щоб вони змогли зробити таке списання для людей.
Ми маємо успішну практику таких рішень: минулого року був підписаний меморандум між центральною владою і Асоціацією міст України, за яким різницю в тарифах в обсязі 22 млрд грн було списано, що дозволило не підвищувати ціну на газ.
Другий крок - спрямування цільової субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на підтримку сфери комунального господарства.
Такий підхід дозволить комунальним підприємствам не підвищувати вартість своїх послуг до економічно обґрунтованої, адже певним чином їх збитки компенсуватиме держава.
Третій крок - міжурядові угоди в рамках президентської програми відновлення населених пунктів.
АМУ вже безпосередньо бере в ній участь: налагоджує зв'язки між українськими та європейськими муніципалітетами для надання матеріально-технічної підтримки (платформа Cities4Cities), працює з різноманітними донорськими організаціями для поставки в населені пункти обладнання для відновлення пошкоджених об'єктів комунальної інфраструктури
Четвертий крок - податкові преференції для комунальних підприємств, оскільки вони також є платниками податків.
У перший місяць війни центральна влада надала серйозні податкові пільги для бізнесу незалежно від місця розташування (АМУ не підтримувала такий крок через ризик суттєвого зменшення надходжень до місцевих бюджетів), а комунальні підприємства їх не отримали, хоча працюють, надаючи відповідні послуги людям.
Такі чотири законодавчі кроки з фінансової підтримки комунальних підприємств дозволять досягти двох стратегічних цілей: забезпечення надання якісних послуг громадянам та недопущення зростання тарифів на ці послуги у складний період - наголосив Виконавчий директор АМУ Олександр Слобожан.
Останні новини Чернігівщини
У коледжі й профтехи області почала надходити комп’ютерна техніка від Латвії 12:37
Традиційно передачу обладнання забезпечили представники асоціації «Brunotava», що є надійним та постійним партнером Чернігівщини другий рік поспіль.

Аудит бюджету Ріпкинської селищної територіальної громади: потенціал для підвищення спроможності громади 12:17
В Управлінні Північного офісу Держаудитслужби у Чернігівській області проведено чергову робочу зустріч з керівництвом Ріпкинської селищної територіальної громади щодо обговорення результатів державного фінансового аудиту бюджету цієї громади. Дослідженням охоплено період з 01.01.2021 по 31.12.2024.

«Армія відновлення» на Чернігівщині: з початку року видано майже 6 тисяч направлень на суспільно корисні роботи 12:15
До таких робіт залучають безробітних, яким не вдалося знайти роботу за фахом, а також внутрішніх переселенців. На оплату їхньої праці з Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття спрямовано понад 42 млн грн.
Надзвичайні ситуації в області за минулу добу 12:13
Протягом минулої доби зареєстровано 6 небезпечних подій, а саме: 1 аварійну ситуацію на мережах життєзабезпечення та 5 пожеж.
На Конгресових слуханнях Чернігівщина поділилася досвідом просторового планування в громадах 12:12
Представники Чернігівщини онлайн доєдналися до Конгресових слухань. Цього разу мова йшла про просторове планування в територіальних громадах. Це ключовий інструмент управління розвитком територій громад.