Владислав Атрошенко: Систему перевезень громадського транспорту пора повністю міняти
Прорахувати різні варіанти і нарешті визначитися, як місту бути з системою перевезень громадського транспорту, яка на сьогодні є «повністю проваленою» - таке завдання дав на нараді 27 листопада чернігівський міський голова. Завдання поставлене керівникові Управління транспорту та зв’язку.
На думку міського голови, існуюча транспортна модель не працює, вона не влаштовує ані місто, ані громадян.
По-перше, усі розуміють, що водій не працює менш ніж за 12-14 тис грн на місяць. Разом з тим, офіційно в усіх – «мінімалка». І жодних наслідків нема, хоч закон у цій маленькій частині тотально порушується, і про це знають всі контролюючі органи. Водій працює з готівкою, віддаючи за добу якусь частину власнику. Усе це існує в позазаконний спосіб, але по усій Україні.
По-друге, водій вже є старшим над власником автобусу. Бо саме він фактично вирішує, до котрої йому зручно їздити, де і як. І ми сьогодні приходимо до того, що на деяких маршрутах він їде коли хоче, а від деяких поїздок взагалі відмовляється, тому що йому невигідно: не окупається пальне. Також всі маршрути поволі переорієнтовуються на центральний трафік, тому що периферія не вигідна.
Те ж саме з перевезенням пільгових категорій. Ніхто не возить, тому що в повній мірі не компенсують. А не компенсують - тому що не рахують. А рахувати невигідно, і місту теж.
По-третє, перевізник теж розуміє, що він не може поставити економічно обґрунтовану ціну, бо це фактор соціального збурення і місто йому не дозволить. Тому він купляє найдешевший бус за 550-600 тис. грн. Десь його «клепає» і лише так виходить на два роки окупності.
На думку Владислава Атрошенка, така система при невтручанні в неї ще може працювати і в майбутньому, але заміна її вже назріла. Це можуть бути різні варіанти: вже випробувані в інших містах, або їх синтез:
- Я просив би розглянути систему, коли муніципалітет буде замовником перевезень, буде повністю диктувати, який автобус випускати на маршрут, де йому їхати. Натомість у водія, в якого буде висока зарплата, буде задача тільки сісти в автобус і дотримуватися графіку руху. Ми будемо цей графік бачити через GPS і сплачувати за кілометр пройденої ділянки маршруту. Розрахунок пасажирів за проїзд - карткою. Готівка лишається, але готівковий розрахунок повинен бути дорожчим. Я пропоную вам проаналізувати фінансову сторону такої моделі, - доручив міський голова. - Варто вивчити й такі запроваджені в окремих містах заходи, як диференціація ціни. Наприклад, на окремих невигідних маршрутах робити вищу ціну і навпаки. Або введення різних цін у різний час. Наприклад, нічний тариф, як у тому ж Львові. Тому візьміть якийсь термін, наприклад, місяць, і визначайтеся. Адже транспортна система повністю «завалена».
Прес-служба Чернігівської міської ради
Останні новини Чернігівщини
24 грудня: цей день в Україні і світі 08:38
День 1400 Російська агресія - Day 1400 Russian aggression
Чернігівські медіа-2025: у пошуках себе та ресурсів 14:00
2025 рік для медіаспільноти Чернігівщини став роком виживання, адаптації та переосмислення ролі медіа в умовах війни, фінансових обмежень і безпекових викликів.
Козелецькі поліцейські відсторонили від керування нетверезого водія, рівень алкоголю в крові якого більше ніж у 13 разів перевищував допустиму межу 10:56
Поліцейські сектору реагування патрульної поліції відділення №1 (с-ще Козелець) Чернігівського райуправління поліції викрили 43-річного водія, який керував транспортом у стані сильного алкогольного сп’яніння. На правопорушника складено адміністративні матеріали.
Укриття за завищеними цінами: на Чернігівщині поліція повідомила про підозру посадовиці у службовій недбалості 10:54
Через неналежне виконання службових обов’язків посадовицею органу місцевого самоврядування під час закупівлі укриттів, бюджету громади у Корюківському районі було завдано понад 700 тисяч гривень збитків. За скоєне фігурантці загрожує до п'яти років позбавлення волі.
В Україні стартувала комунікаційна кампанія «Зміцнені» про безоплатну реабілітацію 10:47
Національна служба здоров’я України в партнерстві з Міністерством охорони здоров’я, Міністерством у справах ветеранів, за підтримки проєкту Rehab4U запустила інформаційну кампанію «Зміцнені», присвячену безоплатній реабілітації.