Владислав Атрошенко: Систему перевезень громадського транспорту пора повністю міняти
Прорахувати різні варіанти і нарешті визначитися, як місту бути з системою перевезень громадського транспорту, яка на сьогодні є «повністю проваленою» - таке завдання дав на нараді 27 листопада чернігівський міський голова. Завдання поставлене керівникові Управління транспорту та зв’язку.
На думку міського голови, існуюча транспортна модель не працює, вона не влаштовує ані місто, ані громадян.
По-перше, усі розуміють, що водій не працює менш ніж за 12-14 тис грн на місяць. Разом з тим, офіційно в усіх – «мінімалка». І жодних наслідків нема, хоч закон у цій маленькій частині тотально порушується, і про це знають всі контролюючі органи. Водій працює з готівкою, віддаючи за добу якусь частину власнику. Усе це існує в позазаконний спосіб, але по усій Україні.
По-друге, водій вже є старшим над власником автобусу. Бо саме він фактично вирішує, до котрої йому зручно їздити, де і як. І ми сьогодні приходимо до того, що на деяких маршрутах він їде коли хоче, а від деяких поїздок взагалі відмовляється, тому що йому невигідно: не окупається пальне. Також всі маршрути поволі переорієнтовуються на центральний трафік, тому що периферія не вигідна.
Те ж саме з перевезенням пільгових категорій. Ніхто не возить, тому що в повній мірі не компенсують. А не компенсують - тому що не рахують. А рахувати невигідно, і місту теж.
По-третє, перевізник теж розуміє, що він не може поставити економічно обґрунтовану ціну, бо це фактор соціального збурення і місто йому не дозволить. Тому він купляє найдешевший бус за 550-600 тис. грн. Десь його «клепає» і лише так виходить на два роки окупності.
На думку Владислава Атрошенка, така система при невтручанні в неї ще може працювати і в майбутньому, але заміна її вже назріла. Це можуть бути різні варіанти: вже випробувані в інших містах, або їх синтез:
- Я просив би розглянути систему, коли муніципалітет буде замовником перевезень, буде повністю диктувати, який автобус випускати на маршрут, де йому їхати. Натомість у водія, в якого буде висока зарплата, буде задача тільки сісти в автобус і дотримуватися графіку руху. Ми будемо цей графік бачити через GPS і сплачувати за кілометр пройденої ділянки маршруту. Розрахунок пасажирів за проїзд - карткою. Готівка лишається, але готівковий розрахунок повинен бути дорожчим. Я пропоную вам проаналізувати фінансову сторону такої моделі, - доручив міський голова. - Варто вивчити й такі запроваджені в окремих містах заходи, як диференціація ціни. Наприклад, на окремих невигідних маршрутах робити вищу ціну і навпаки. Або введення різних цін у різний час. Наприклад, нічний тариф, як у тому ж Львові. Тому візьміть якийсь термін, наприклад, місяць, і визначайтеся. Адже транспортна система повністю «завалена».
Прес-служба Чернігівської міської ради
Останні новини Чернігівщини
На Чернігівщині внаслідок російських атак загинули дві жінки: поліція документує злочин росії 10:49
Сьогодні вночі російська армія завдала низку ударів безпілотниками по місту Городня Чернігівського району.
Надзвичайні ситуації в області за минулу добу 10:16
Протягом минулої доби зареєстровано 5 небезпечних подій, а саме: 5 пожеж.
18 листопада: цей день в Україні і світі 08:45
День 1363 Російська агресія - Day 1363 Russian aggression
Якими мають бути ветеранські осередки у громадах: у Чернігові стартувала дизайн-сесія «Простори, що об’єднують» 14:50
Ветеранські простори мають бути інклюзивними осередками гідності, доступності та взаємодії в громадах. Це ключова тема дводенної дизайн-сесії, яка сьогодні стартувала у Чернігові, – «Простори, що об’єднують: універсальний дизайн для ветеранських просторів і громад».
Зайняв псевдопосаду під час окупації Херсону – затримано підозрюваного у колабораційній діяльності 14:45
За процесуального керівництва Чернігівської обласної прокуратури повідомлено про підозру жителю міста Херсон у добровільному зайнятті посади у незаконному правоохоронному органі. Йому інкримінують колабораційну діяльність (ч. 7 ст. 111-1 КК України).