Інформ-агенція «Чернігівський монітор»: RSS Twitter Facebook

Інформ-агенція «Чернігівський монітор»

Четвер, 28 березня, 13:48:06

Про роботу фонду комунального майна міської ради

06.11.2013   13:51Агенцiя

Фонд комунального майна Чернігівської міської ради було утворено у листопаді 1992 року з метою реалізації державної та регіональної політики реформування власності.

Уже протягом 21-го року фонд реалізує програми приватизації комунального майна, здійснює визначені міською радою повноваження з управління об’єктами права комунальної власності, зокрема, виступає орендодавцем цілісних майнових комплексів та нерухомого майна, що є у комунальній власності територіальної громади м. Чернігова.

Поряд із визначеними функціями перед фондом стоїть завдання щодо забезпечення надходження коштів до бюджету міста від процесів приватизації та плати за оренду комунального майна. Про його роботу розповів на розширеній міські нараді голова фонду Олександр Буцко.

Сучасний стан розвитку процесів реформування власності через кризовий стан, в якому перебувають підприємства і комерційні структури, потребує зміни підходів до реформування комунального сектору економіки. На сьогоднішній день першочерговим є управління об’єктами комунальної власності.

Станом на 1 жовтня 2011 року була проведена інвентаризація об’єктів комунальної власності та сформований Перелік об’єктів комунальної власності територіальної громади м. Чернігова, який затверджено рішенням міської ради від 30.03.2012 “Про затвердження переліку об’єктів нерухомого майна територіальної громади м. Чернігова” (19 сесія 6 скликання).

Інвентаризація дозволила встановити фактичну наявність та стан майна, а також достовірність відомостей про них в обліку підприємства, установи, організації. Попередньо така інвентаризація була проведена у 2004 році.

Протягом 2012 року здійснювався рух комунального майна: приватизація, списання, передача об’єктів в межах комунальної власності від комунальних підприємств та установ, прийняття об’єктів до комунальної власності територіальної громади м. Чернігова.

У січні-лютому 2013 року підприємствами, установами, закладами та організаціями до фонду комунального майна міської ради надані звіти про рух майна, згідно з якими сформована нова редакція Переліку об’єктів комунальної власності територіальної громади м. Чернігова, яку затверджено рішенням міської ради від 19.04.2013 (31 сесія 6 скликання), до якої увійшло: 1420 об’єктів нерухомого майна на суму 442 404 650,00 грн.; 2008 об’єктів житлового фонду на суму 6 715 147 756,00 грн.; 791 транспортних засоби на суму 74 382478,00 грн. Це об’єкти освіти, охорони здоров’я, культури та спорту, побутового обслуговування, житлового фонду та інші.

На підставі Переліку укладено 49 договорів на закріплення майна на праві господарського відання або оперативного управління з підприємствами, установами, закладами та організаціями.

Володіння майном комунальної власності може здійснюватися на правах власності, господарського відання, оперативного управління.

Володіння комунальним майном на основі права господарського відання передбачає певні обмеження. Суб’єкт господарювання, який володіє комунальним майном на правах господарського відання (створені органами місцевого самоврядування комунальні підприємства, фірми, фонди й асоціації, акціонерні товариства), не має права без згоди власника в особі територіальної громади чи ради продавати, здавати в оренду, використовувати його як заставу; передавати таке майно як внесок до статутного капіталу господарських акціонерних товариств; приймати інші акти щодо розпорядження закріпленим за ним майном.

Суб’єкти, які володіють комунальним майном на основі права господарського відання, відповідають за своїми зобов’язаннями коштами та майном, що є в їхньому володінні.

Володіння комунальним майном на основі права оперативного управління належить організаціям та установам (закладам охорони здоров’я, освіти, культури, соціального захисту та ін.), які утримуються за рахунок коштів бюджету органів місцевого самоврядування. За такої форми володіння комунальним майном установи та організації не можуть розпоряджатися закріпленим за ними майном; мають право здійснювання господарську діяльність у межах, визначених законодавством і статутами; мають право самостійно розпоряджатися доходами від такої діяльності і майном, придбаним за рахунок цих доходів.

Комунальна установа чи організація відповідає за своїми зобов’язаннями коштами, що є в її розпорядженні. Якщо немає або недостатньо таких коштів, то за її зобов’язання відповідає власник (орган місцевого самоврядування).

Фондом комунального майна ведеться постійна робота з упорядкування та отримання правовстановлюючих документів на об’єкти комунальної власності.

На виконання доручення міського голови фондом комунального майна міської ради здійснено узагальнення інформації про наявність у комунальних підприємств та бюджетних установ правовстановлюючих документів.

За інформацією комунальних підприємств та бюджетних установ правовстановлюючі документи оформлені на 239 об’єктів, що становить 16,8% від загальної кількості.

На праві господарського відання за комунальними підприємствами закріплено 510 об’єктів нерухомості, з яких на 131 об’єкт оформлено правовстановлюючі документи, що становить 25,7%.

На праві оперативного управління за бюджетними установами закріплено 582 об’єкта нерухомості, з яких на 13 об’єктів оформлено правовстановлюючі документи, що становить 2,2%, а саме освіта – 408; охорона здоров’я – 115; культура – 9; установи – 50.

Станом на 1 жовтня поточного року на балансі фонду комунального майна міської ради перебуває 111 об’єктів нерухомого майна – це об’єкти, які передані або можуть бути передані в оренду, з яких на 95 об’єктів оформлено правовстановлюючі документи, що становить 86%.

Крім цього, не оформлені документи на два ЦМК, які перебувають в оренді, до складу яких входять 212 будівель та споруд (ТЕЦ-121, Облтеплокомуненерго – 91).

Низькі результати по оформленню правовстановлюючих документів пояснюються відсутністю фінансування з міського бюджету для цих цілей бюджетних установ та недостатністю обігових коштів у комунальних підприємств.

Робота по оформленню правовстановлюючих документів включає проведення робіт з технічної інвентаризації об’єктів виготовлення технічних паспортів спеціалістами МБТІ або іншого суб’єкта господарювання, що має відповідну ліцензію. Орієнтовна вартість робіт за розцінками МБТІ складає 4,3 млн. грн.

Крім того, реєстрацію права власності за територіальною громадою м. Чернігова з видачею свідоцтва про право власності на нерухоме майно та витягу з Державного реєстру прав про зареєстровані права та/або їх обтяження в реєстраційній службі Чернігівського міського управління юстиції. Орієнтовна вартість робіт складає 285 тис.грн. (239 грн. за 1 об’єкт ).

Ще одним з напрямків роботи є прийняття у комунальну власність територіальної громади м. Чернігова зовнішніх мереж електро-, тепло-, газо-, водопостачання та водовідведення та об’єктів житлового фонду.

Мережі приймаються і передаються на обслуговування водопостачання та водовідведення – комунальному підприємству “Чернігівводоканал” міської ради, з включенням до статутного капіталу підприємства, теплопостачання – за договорами оренди ПАТ “Облтеплокомуненерго” та ТОВ фірмі “ТехНова”, електропостачання – до листопада 2012 року за договором позички, тобто безоплатного користування, передавалися ПАТ ЕК “Чернігівобленерго”. З листопада 2012 року компанія, відмовляючись від підписання додаткових угод, запропонувала для забезпечення належної та безпечної експлуатації обладнання, проведення робіт з подальшого розвитку мереж м. Чернігова передати майно у власність компанії.

Мережі газопостачання до жовтня 2013 року приймались в комунальну власність територіальної громади м. Чернігова та передавались у державну власність до сфери управління Міністерства енергетики та вугільної промисловості України з постановкою на баланс ПАТ “Чернігівгаз” з приєднанням до неприватизованої частини основних фондів, що належать до державної власності.

Так, у 2012-2013 роках надана згода на прийняття у комунальну власність територіальної громади м. Чернігова 146 об’єктів житлового фонду, з них: 4 гуртожитки та 142 квартири, 63 одиниці зовнішніх інженерних мереж та комунікацій та 15 будівель та споруд призначених для їх обслуговування.

Кількість об’єктів житлового фонду збільшилась, оскільки приватизація житла можлива тільки після прийняття його до комунальної власності, кількість зовнішніх мереж з кожним роком зменшується, оскільки більшість мереж вже передано до комунальної власності.

Під час передачі житлового фонду виникають певні труднощі. Так, часто відсутня або потребує оновлення технічна документація на об’єкти й обслуговуючі їх зовнішні інженерні мережі та комунікації, а також на нежитлові будівлі, призначені для їх обслуговування.

Так, у комунальну власність територіальної громади м. Чернігова (2009 році) прийнятий гуртожиток по вул. Кільцева, 20 який перебуває на балансі КП “ЖЕК-10” Чернігівської міської ради. Під час експлуатації гуртожитку по вул. Кільцева, 20 були виявлені певні труднощі щодо обліку електричної енергії (один лічильник). КП “ЖЕК-10” замовлено проект “Реконструкції внутрішньо домових електричних мереж із встановленням приладів обліку електричної енергії для кожної окремої кімнати”. На даний час проводяться роботи по реконструкції. На реконструкцію виділено кошти більше 1 мільйона грн. (1 343 955 грн.)

У зв’язку із змінами в законодавстві з 1 січня 2013 року право власності на об’єкти нерухомого майна, які приймаються у комунальну власність безоплатно, виникає з дня реєстрації такого права. Тобто, державній реєстрації підлягають нерухомі об’єкти безхазяйного майна, житловий фонд, зокрема, квартири, які приймаються у комунальні власність територіальної громади м. Чернігова. Обов’язковим документом для передачі об’єктів нерухомості є правовстановлюючі документи.

Одним із напрямів роботи фонду залишається приватизація об’єктів комунального майна.

У зв’язку з прийняттям нової Державної програми приватизації та суттєвими змінами в законодавстві з питань приватизації фондом комунального майна міської ради у 2012 році було розроблено та подано на розгляд міської ради Програму приватизації об’єктів права комунальної власності територіальної громади м. Чернігова на 2012-2014 роки, яку затверджено рішенням міської ради від 26.06.2012 “Про затвердження Програми приватизації об’єктів права комунальної власності територіальної громади м. Чернігова на 2012-2014 роки” (22 сесія 6 скликання).

Програма приватизації об’єктів права комунальної власності територіальної громади м. Чернігова на 2012-2014 роки орієнтована на активізацію процесів приватизації; сприяння залученню до приватизації земельних ділянок, на яких розташовані об’єкти комунальної власності територіальної громади м. Чернігова, що підлягають приватизації; залучення до приватизації інвесторів, заінтересованих у довгостроковому розвитку підприємств після приватизації; підвищення рівня привабливості приватизації для інвесторів, формування позитивного іміджу приватизації в місті.

Також, програмою приватизації передбачено запровадження спрощених способів продажу об’єктів комунальної власності, що не користуються попитом у потенційних покупців (якщо об’єкти не продані із застосуванням інших конкурентних способів), зокрема, продажу методом зниження ціни до рівня фактичного попиту без обмеження мінімальної ціни продажу та продажу без оголошення ціни.

У 2012 році шість об’єктів, які двічі пропонувались до продажу на аукціоні та через відсутність заяв не були продані, включені до переліку об’єктів, які підлягали приватизації шляхом продажу на аукціоні за методом зниження ціни.

Вперше було проведено аукціон за методом зниження ціни. На аукціоні продано два об’єкти комунальної власності територіальної громади м. Чернігова, а саме нежитлове приміщення по вул. Жабинського, 2 та приміщення магазину по вул. Старобілоуській, 31.

Загальна картина підсумків приватизації останніх п’яти років наступна: у 2009-2013 роках змінило форму власності 26 об’єктів комунальної власності територіальної громади м. Чернігова, до бюджету міста від приватизації комунального майна надійшло більш як 14 млн. грн. Саме ці кошти наповнюють бюджет розвитку, з якого фінансуються будівництво та реконструкція важливих об’єктів інфраструктури міста.

За попередні п’ять років (2004-2008 роках) приватизовано 112 об’єктів, перераховано до міського бюджету понад 81 млн.грн.

Ситуацію з надходженням більш значних коштів у 2005-2008 роках можна пояснити максимальними цінами на нерухомість у 2007, 2008 роках та приватизацію привабливих об’єктів у переважній більшості торгівлі. У 2005 році приватизовано пакет акцій ВАТ “Чернігівпродтовари”.

У міському бюджеті на 2012 рік були заплановані надходження коштів від приватизації об’єктів комунальної власності територіальної громади м. Чернігова у сумі 2000 тис. грн. За підсумками 2012 року до бюджетів перераховано: до міського – 3895,51 тис. грн., що перевищує заплановану суму надходжень на 94%; до Державного ПДВ – 779,07 тис. грн.

Динаміка щомісячного надходження коштів від приватизації до міського бюджету та ПДВ до Державного бюджету в 2012 році (наростаючий підсумок) представлена у наступному графіку.

Фондом постійно проводиться робота з контролю за виконанням умов договорів купівлі-продажу об’єктів та аналіз результатів виконання покупцями взятих зобов’язань.

Станом на 01.01.2012 на обліку у фонді перебувало 55 договорів купівлі-продажу, за станом на 01.01.2013 – 41 договір купівлі-продажу. Із загальної кількості у 2012 році перевірено 55 договорів, що охоплює 100% об’єктів. Сьогодні значну кількість договорів купівлі-продажу знято з контролю, оскільки всі умови, взяті на себе покупцями, виконано.

Вартість продажу об’єктів комунальної власності під час викупу та початкова вартість об’єктів при продажу на аукціоні, для передачі в оренду визначалась на засадах незалежної оцінки. Незалежну оцінку об’єктів здійснено із залученням суб’єктів оціночної діяльності. Згідно з вимогами чинного законодавства у фонді комунального майна міської ради організовано конкурсний відбір суб’єктів оціночної діяльності для проведення незалежної оцінки майна для цілей бухгалтерського обліку, передачі в оренду, приватизації або відчуження іншими способами. Протягом 2013 року прийнято 73 заяви про участь у конкурсах і проведено 9 засідань конкурсної комісії з відбору суб’єктів оціночної діяльності, які були залучені для проведення незалежної оцінки 23 об’єктів комунальної власності територіальної громади м. Чернігова.

Усереднена вартість за 1 кв. м проданих у 2012 році об’єктів склала 2,7 тис. грн., що майже на 1,8 тис. грн. нижче, ніж у 2011 році. Вартість 1 кв.м у 2013 році складає 3,68 тис.грн.

З метою контролю за правильністю здійснення оцінки майна, дотримання нормативно-правових актів з оцінки та згідно з вимогами статті 13 Закону України “Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні” фахівцями фонду, які мають відповідні кваліфікаційні свідоцтва оцінювачів, у встановлені законодавством строки здійснено рецензування у 2012 році – 257 звітів з оцінки майна; у 2013 році – 145 звітів з оцінки майна: 119 об’єктів нерухомості, 3 передавальні пристрої (мережі), 18 об’єктів, на яких розташовані передавальні пристрої, по одній оцінці – на обладнання, майно, транспорт.

Оренда майна є одним з найефективніших способів використання майна територіальної громади м. Чернігова, оскільки служить джерелом постійного надходження коштів до міського бюджету, забезпечує збереження та поліпшення комунального майна, сприяє розвитку підприємницької діяльності.

Станом на 01.10.2013 на балансі фонду знаходиться 95 об’єктів комунальної власності. Фондом комунального майна міської ради за станом на 01.10.2013 укладено 195 договорів оренди, з них 2 договори оренди цілісних майнових комплексів, які на належному рівні забезпечують теплопостачання житлового фонду та об’єктів соціально-культурного призначення міста.

Загальна сума надходжень від орендної плати за 9 місяців 2013 року до міського бюджету складає 9 367,1 тис. грн., у тому числі за цілісні майнові комплекси (далі – ЦМК) – 7 647,4 тис. грн., за інше окреме індивідуально визначене майно – 1 719,7 тис. грн.

На виконання рішення міської ради від 26 червня 2012 року “Про затвердження Стратегічної Програми розвитку Чернігівської ТЕЦ до 2022 року та продовження терміну дії договору оренди” (22 сесія 6 скликання) проведена робота по інвентаризації, незалежній оцінці та внесенню відповідних змін до договору оренди ЦМК КЕП “Чернігівська ТЕЦ”, зокрема, в частині розміру орендної плати, що дало збільшення розміру місячної орендної плати з 560,6 тис. грн. до 894,5 тис. грн., або 62%.

Загалом від оренди комунального майна у 2013 році до міського бюджету очікується отримати 13 млн. 300 тис. грн. (113,1% плану),
– у тому числі за ЦМК – 11 млн. 70,0 тис. грн. (113,9% від запланованої суми – 9 млн. 720,0 тис. грн.);
– за інше індивідуально визначене майно – 2 млн. 230 тис. грн. (109,3% плану – 2 млн. 40 тис. грн.).
Прогнозована сума надходжень до міського бюджету від орендної плати на 2014 рік складатиме 15300 тис. грн., у тому числі за цілісні майнові комплекси – 13680 тис. грн., за нерухоме та інше окреме індивідуально визначене майно – 1620 тис. грн.

На даний час проводиться робота щодо продовження терміну дії договору оренди ЦМК, яке перебуває в оренді ПАТ “Облтеплокомуненерго”.

Порівняльний аналіз надходжень з орендної плати до міського бюджету з іншими містами України, які мають приблизно однакову з м. Черніговом чисельність населення, свідчить, що надходження до міського бюджету більше тільки у Чернівцях.

За останні роки визначилася стійка тенденція до зменшення надходжень коштів до міського бюджету від орендної плати внаслідок збільшення у загальній структурі орендованих площ нерухомого комунального майна питомої ваги площ, що передані в оренду з орендною платою 1 грн. на рік.

Загальна орендована площа приміщень по всім договорам оренди складає – 34 282, 46 кв.м., з них площа по орендарях, які сплачують орендну плату 1 грн. на рік – 18 198,46 кв.м або 53% від загальної площі, у тому числі:
3 784,90 кв.м – бюджетні установи, що фінансуються з міського бюджету;
9 744,05 кв.м – бюджетні установи, що фінансуються з обласного та державного бюджетів;
4 669,51 кв.м – інші установи та організації.

По 49 договорам оренди орендарям встановлена річна орендна плата за оренду нерухомого майна у розмірі 1 грн. З них 34 установи, що фінансуються з міського (22), обласного (4) та державного бюджету (8), 15 – громадські, благодійні, релігійні організації.

Крім того, Українському державному підприємству поштового зв’язку “Укрпошта” по 8 договорам оренди встановлена річна орендна плата у розмірі 1 грн. на частину площ, а Головному управлінню юстиції у Чернігівській області на площі, що використовуються для проведення урочистого укладення актів цивільного стану та на площі загального користування.

Орієнтовні втрати міського бюджету від застосування пільгового розміру орендної плати становлять за рік:
– по 12 договорам оренди, укладених з установами, які фінансуються з обласного (4) та державного бюджету (8) – 258 927 грн.;
– по 15 договорам оренди, укладених з громадськими, благодійними, релігійними організаціями – 441034 грн.

Передача об’єктів комунальної власності територіальної громади м. Чернігова в оренду здійснюється відповідно до ст. 9 Закону України “Про оренду державного та комунального майна”, яка передбачає розміщення орендодавцем в офіційних друкованих засобах масової інформації оголошення про намір передати майно в оренду, а по закінченню 10-денного терміну при поданні однієї заяви – укладення договору оренди з заявником, двох або більше заяв – оголошення конкурсу на право укладення договору оренди.

За 9 місяців 2013 року фондом комунального майна міської ради розміщено 11 оголошень про наміри щодо передачі в оренду 24 об’єктів нерухомого майна, за якими укладено 10 договорів оренди.

Комунальними підприємствами та бюджетними установами оголошено 40 намірів щодо передачі в оренду 64 об’єктів нерухомого майна, за якими фондом комунального майна міської ради за станом на 01.10.2013 погоджено 55 договорів оренди (відповідно: бюджетні установи – 46, комунальні підприємства – 9). У 2013 році проведено 1 конкурс на право укладення договорів оренди на об’єкт, що перебуває в оперативному управлінні управління охорони здоров’я міської ради.

На сьогодні комунальними підприємствами і бюджетними установами укладено 383 договори оренди (відповідно: освіта – 122, охорона здоров’я – 153, культура та спорт- 28, комунальні підприємства – 80).

По договорам оренди, які укладені комунальними підприємствами і бюджетними установами, у січні – вересні 2013 року від орендної плати отримано 2111,7 тис. грн., у т.ч. освіта – 616,4 тис. грн., охорона здоров’я – 857,4 тис. грн., культура – 264,7 тис. грн., комунальні підприємства та установи – 373,2 тис. грн.

У 2013 році фондом комунального майна міської ради перевірено та погоджено 80 договорів оренди та 106 додаткових угод до діючих договорів оренди, укладених комунальними підприємствами і бюджетними установами міської ради.

На жаль, у комунальній власності територіальної громади міста Чернігова залишилося дуже мало об’єктів нерухомості, які привабливі для суб’єктів підприємницької діяльності по ціні і по місцю знаходження, про що свідчить неодноразова публікація оголошень про намір фонду передати в оренду нежитлове приміщення магазину по вул. 50 років ВЛКСМ, 14 – 5 разів, нежитлове приміщення по вул. Горького, 50 та вул. Кільцевій, 20 – 6 разів, та ін.

Значна кількість об’єктів перебувають в занедбаному стані, які в переважній більшості непридатні для використання без проведення капітального ремонту, а в окремих випадках реконструкції, розташовані у підвальних і напівпідвальних приміщеннях житлових будинків, не користуються попитом, саме тому на сьогодні 38 приміщень є вільними, по 16 з них отримано попередні висновки від управління архітектури та містобудування міської ради щодо неможливості їх використання для улаштування приміщень громадського призначення.

Ефективність використання комунального майна переданого в оренду, залишається актуальним напрямом роботи.

Ефективному виконанню завдань фонду комунального майна перешкоджають несумлінні орендарі, які затримують або взагалі не платять орендну плату за користування майном комунальної власності територіальної громади м. Чернігова. Фондом для стягнення заборгованості по орендній платі та пені використовує різні методи впливу, серед яких: звернення до Господарського суду з позовом про стягнення заборгованості та надіслання боржникам листа-відмови від договору оренди, який вважається розірваним з дні отримання листа.

Крім стягнення орендної плати пені, плати за користування майном фонд комунального майна Чернігівської міської ради виступає позивачем у позовах про виселення, зобов’язання укласти договір оренди, визнання права власності, передачу майна до комунальної власності територіальної громади м Чернігова та ін.

В результаті дій фонду сума заборгованості з орендної плати по діючим договорам оренди значно зменшується, тому що більшість боржників добровільно погашає заборгованість з орендної плати, з іншими договори оренди комунального майна територіальної громади розриваються в досудовому або судовому порядку.

Проте, механізм стягнення виконавчою службою коштів з боржників є недосконалим, а сам процес тривалим та залежним від співпраці з МБТІ, а зараз ще з Реєстраційною службою України, управлінням державної автоінспекції, податковою та іншими службами, які є носіями інформації про майно боржників, з яких стягуються кошти.


За інформацією фонду комунального майна міської ради

Останні новини Чернігівщини

З 1 квітня 2024 року на Чернігівщині розпочинається нерестова заборона на вилов водних біоресурсів

З 1 квітня 2024 року на Чернігівщині розпочинається нерестова заборона на вилов водних біоресурсів 15:04

З 1 квітня 2024 року з метою охорони нерестовищ у рибогосподарських водних об’єктах та забезпечення сприятливих умов нересту водних біоресурсів, відповідно до Правил рибальства та наказу Управління Державного агентства з розвитку меліорації, рибного господарства та продовольчих програм у Чернігівській області від 22.03.2024 №45 на Чернігівщині розпочинається заборона добування (вилову) водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах) на період нересту.

За матеріалами СБУ винесено вирок російському окупанту, який знущався над сім’єю з неповнолітніми дітьми 14:55

За матеріалами СБУ суд виніс вирок військовому рф, причетному до вчинення воєнних злочинів під час тимчасового захоплення частини Чернігівської області.

Державна реєстраторка підозрюється у зловживанні повноваженнями, що спричинило неправомірне вибуття з державної власності земельних ділянок сільськогосподарського призначення 14:51

За процесуального керівництва Прилуцької окружної прокуратури повідомлено про підозру державному реєстратору однієї із сільських рад Прилуцького району у зловживанні своїми повноваженнями з метою отримання неправомірної вигоди, що спричинило тяжкі наслідки та несанкціонованій зміні інформації, що обробляється в автоматизованих системах, вчиненій особою, яка має право доступу до неї, вчиненій за попередньою змовою групою осіб (ч. 3 ст. 365-2, ч. 3 ст. 362 КК України).

Перекривається рух автотранспорту на перехресті вул. Героїв Маріуполя та Кримської

Перекривається рух автотранспорту на перехресті вул. Героїв Маріуполя та Кримської 14:49

З 27 березня по 16:00 год. 9 квітня. Відповідний дозвіл наданий КП «Чернігівводоканал» на засіданні виконавчого комітету Чернігівської міської ради сьогодні.

 Понад 7 мільйонів гривень – на вирішення екологічних проблем Чернігівщини

Понад 7 мільйонів гривень – на вирішення екологічних проблем Чернігівщини 14:45

Профільна робоча група при Чернігівській обласній раді сьогодні, 26 березня, погодила перелік видатків обласного фонду охорони навколишнього природного середовища Чернігівської області на 2024 рік.

АНОНСИ ПОДІЙ

Всі новини