Лікарняні у 2023 році: що змінилося?
З 1 січня 2023 року набула чинності оновлена редакція Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування».
Вона передбачає, що уповноваженим органом управління в системі загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та від нещасного випадку на виробництві визначено Пенсійний фонд України.
Для отримання фінансування по лікарняних від Пенсійного фонду України роботодавцю, як і раніше, необхідно подати заяву-розрахунок, що містить інформацію про нараховані застрахованим особам кошти.
Форма заяви-розрахунку залишилася незмінною.
Умови здійснення виплат за лікарняними працівникам також не змінилися.
Оплата лікарняних здійснюється роботодавцем, як це було і раніше – 5 днів за рахунок власних коштів, починаючи з шостого дня – за рахунок страхових коштів.
У випадку лікарняних внаслідок нещасного випадку на виробництві – з 18 дня непрацездатності.
При цьому, Закон скоротив час, протягом якого роботодавцям за поданими заявами-розрахунками мають надходити страхові кошти для виплати лікарняних від Пенсійного фонду України.
Якщо раніше Фонд соціального страхування України (ФССУ) перераховував кошти роботодавцям протягом 10 днів після надходження заяви-розрахунку, то Пенсійний фонд України має здійснювати таке фінансування протягом 3-х днів після надходження заяви-розрахунку.
Така заява-розрахунок подається до Пенсійного фонду України через особистий електронний кабінет страхувальника на вебпорталі електронних послуг.
Функціонал пункту меню “Заяви-розрахунки” особистого кабінету страхувальника дає можливість пошуку та перегляду заяв-розрахунків згідно з визначеними критеріями:
— період реєстрації листків непрацездатності;
— тип заяви-розрахунку (за електронними листками непрацездатності);
— здійснення формування (редагування) та відправки заяви-розрахунку до Пенсійного фонду України.
Під час формування заяви-розрахунку використовується інформація з електронного листка непрацездатності та Реєстру застрахованих осіб.
Водночас до заяви-розрахунку можна додавати коментарі, пояснення та за необхідності скановані копії документів, що можуть бути використані при прийнятті рішення щодо фінансування.
Важливо!
Для поліпшення якості обслуговування та пришвидшення автоматизованого опрацювання заяв-розрахунків, максимальну кількість листків непрацездатності в одній заяві-розрахунку обмежено до 200 штук.
Для уникнення помилок при заповненні заяви-розрахунку використання лапок у назві суб’єкта господарювання не допускається.
Роботодавцям, для подання заяв-розрахунків, не потрібно укладати з Пенсійним фондом України договір про визнання КЕП, як це було передбачено раніше у взаємовідносинах із ФССУ.
Роботодавці, які з певних причин не можуть користуватися електронним кабінетом на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України, можуть скласти заяву-розрахунок в паперовій формі та подати її до будь-якого сервісного центру Пенсійного фонду України.
За повідомленням Міністерства соціальної політики України
Останні новини Чернігівщини
Удар по Чернігову. Інформація станом на 14.00 15:02
О 09 год. 03 хв. 17 квітня ворогом здійснено ракетний обстріл території міста Чернігова. Сталося пряме влучання в будівлю соціальної інфраструктури.
Увага! Тимчасові зміни у русі громадського транспорту! 12:27
Тролейбусні маршрути № 10 та №11 тимчасово (до усунення наслідків ракетного удару) не працюватимуть.
Вранці 17 квітня росіяни завдали 3 ракетних ударів по Чернігову. 12:18
"Наразі триває пошуково-рятувальна операція. Зараз вже можу казати про 9 загиблих, вбитих російськими терористами. Більше 20 поранених", - сказав в інтерв'ю телеканалу 1+1 начальник Чернігівської ОВА Вʼячеслав Чаус.
В Чернігові вибухи 09:32
Надзвичайні ситуації в області за минулу добу 08:45
Протягом минулої доби зареєстровано 5 небезпечних подій, а саме: 4 пожежі та 1 аварійну ситуацію на мережах життєзабезпечення. Внаслідок цих подій загинула 1 особа.