Інформ-агенція «Чернігівський монітор»: RSS Twitter Facebook

Інформ-агенція «Чернігівський монітор»

П`ятниця, 10 квітня, 09:55:08

Про роботу управління з питань надзвичайних ситуацій і цивільного захисту населення

04.11.2015   14:07

Про роботу управління з питань надзвичайних ситуацій і цивільногозахисту населення міської ради за 2015 рік і основних завданнях по реалізації вимог законодавства в сферах цивільногозахисту, пожежної й техногенноїбезпеки на 2016 рік інформував сьогодні на розширеній міській нараді начальник управління Олександр Кузнєцов.

Він повідомив, що організація цивільного захисту міста в 2015 році здійснювалася відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, Законів України, розпоряджень облдержадміністрації від 3 грудня 2014 року № 719 і міського голови від 11 грудня 2014 року  № 247-р.

Протягом року органами місцевого самоврядування, керівниками підприємств, організацій і установ міста проведена значна робота з реалізації вимог законодавства в сферах цивільного захисту, пожежної й техногенної безпеки.

Загальний стан техногенної безпеки в Чернігові залишається стабільним. Основними можливими джерелами техногенної погрози є потенційно небезпечні об'єкти.

На території міста здійснюють свою діяльність 67 підприємств різної форми власності, на яких функціонує 104 потенційно-небезпечних об'єкти, з них: 82 – вибухопожежонебезпечних; 6 – хімічно-небезпечних; 15 – пожежонебезпечних і 1 - екологічно небезпечний об'єкт. Найбільша ймовірність виникнення надзвичайних ситуацій техногенного характеру можлива на 4 хімічно-небезпечних підприємствах („Сан Інбев Украина”, „Молокозавод”, „Чексил”, ТЕЦ),  які у своєму виробничому процесі використовують сильнодіючі отруйні речовини. Чисельність хімічно-небезпечних підприємств за останні 10 років скоротилася в 3 рази. Це вказує на загальне поліпшення техногенної обстановки в місті.

В 2015 році в місті була зареєстрована 1 надзвичайна ситуація природного характеру об'єктового рівня. У період з 29 липня по 03 серпня 2015 року в інфекційне відділення Чернігівської міської лікарні №2 госпіталізовано 4 хворих з діагнозом сальмонельоз, які 25 липня були гостями на весіллі в кафе „Пар@соль”  ЧП „ Седам-Маркет” по вулиці Бєлова, 28.

 З початку поточного року в місті зафіксовано 44 небезпечних події (в 2014 році – 50), у тому числі:

-   11 випадківвиявлення боєприпасів часів Великої Вітчизняної війни (усього знищено 12 боєприпасів) (в 2014 році 6 випадків);

-   9 випадків виявлення хімічно небезпечних речовин (ртуть)  (2014 рік – 11);

-   15 випадків фіктивного мінування:

¨  20 січня - будинок залізничного вокзалу;

¨  26 лютого - магазину „Будматеріали”,  перший під'їзд будинку №18 по вул. Стаханівців;

¨  21, 25 червня й 14 липня - виборчого штабу кандидата в народні депутати України Генадія Корбана;

¨  12 липня - будинок гіпермаркету „ВЕНА”, торгівельного комплексу „СІВЕРСЬКИЙ”, будинок обласного музично – драматичного   

         театру ім. Т.Г.Шевченка,  будинок Деснянського районного суду;

¨  16 липня - будинок магазину „ЕКОМАРКЕТ” по вул. Рокосовського, 5;

¨  26 липня - будинку №16 по вул. Любченка, дома №1а по вул. Широка, дома №78 по вул. Любецька; (2014 рік – 26 випадків фіктивного мінування);

-   10  випадківзагибелі людей на воді (2014 рік – 5),врятовано - 8.

Серйозну погрозу для жителів деяких районів міста представляє пропуск весняних паводкових і зливових вод. Виникає проблема підтоплення дорожнього полотна, пішохідної зони, фундаментів житлових будинків приватного сектору, і т. ін. Особливо страждають вулиці Доценка, Одинцова, Рокоссовського. Під час сильного дощу, розповів доповідач, будинки жителів приватного сектору на вулицях Селюка й Декабристів заливає водою, а розташовану у „ямі біля зупинки „Боженка” автостоянку - затоплює.

В 2015 році аварій з викидом у навколишнє середовище хімічно небезпечних речовин на території міста не відзначалося. Джерел радіоактивного зараження не виявлено.

Зафіксовано 1 випадок захворювання диких тварин на сказ. (провулок  Надії Сагайдак, 11а – лисиця, застрелена місцевими жителями, виявилася хворою на сказ).

Для попередження й ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій створений резервний фонд міського бюджету в сумі 500 тис. грн. Гроші з резервного фонду міського бюджету на ліквідацію наслідків надзвичайних ситуацій в 2015 році не виділялися.

 Під постійним контролем в управлінні перебуває виконання "Програми по охороні життя людей на водних об'єктах міста Чернігова на 2011-2015 роки". В 2015 році на виконання заходів, передбачених програмою, виділено 152 тис. грн. (на перевірку прибережної зони дна ріки Десна й місць масового відпочинку людей біля води 50 тис. грн., на утримання рятувальних постів 99 тис. грн. і на агітаційні матеріали 3 тис. грн.)

Розпорядженням міського голови від 27 травня 2015 року № 137-р " Про початок купального сезону 2015 року" була створена комісія з контролю над підготовкою міського пляжу "Золотий беріг" й інших місць масового відпочинку людей біля води, а також визначені основні завдання по їхньому благоустрою, утриманні й функціонуванню.

Перед початком купального сезону були визначені границі міського пляжу "Золотий беріг", проведене обстеження й очищення дна акваторії пляжу й 5-ти місць масового відпочинку людей біля води (у районі човневої станції, переправи, готелю Брянськ, Ялівщини, Гідрокар'єру) перевірена готовність міської рятувально-водолазної станції й сезонних рятувальних постів діяти по своєму призначенню. Виготовлені й встановлені інформаційні щити з правилами поведінки на воді, розміщені в міському громадському транспорті й поширені через підприємства, організації й установи близько 3 тис. пам'яток про правила поведінки населення на водних об'єктах, а там, де заборонене купання, були встановлені щити з попереджувальними написами.

На міському пляжі "Золотий беріг" і в місцях масового відпочинку людей біля води несли службу рятувальники міської рятувально-водолазної станції й сезонних рятувальних постів (Деснянський район - 3 пости, Новозаводський район - 1 пост). Протягом купального сезону управлінням спільно з фахівцями ДСНС проведено 10 рейдів-перевірок місць відпочинку людей біля води. Інформація з результатів перевірок передавалася через засоби масової інформації.

 На жаль, вжиті заходи не змогли повною мірою запобігти загибелі людей на воді. Протягом року на водних об'єктах міста загинуло 10людей, у тому числі 2 дитини. Врятовано8 людей.

Основною причиною загибелі людей є зневага правилами поведінки на воді, а так само купання в нетверезому виді й необладнаних місцях.

Триває робота з виконання "Програми створення й використання матеріальних резервів для попередження й ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного й природного характеру і їх наслідків на 2011-2015 роки".

 Цього року міським бюджетом передбачено придбання матеріально-технічних засобів на суму 65,83 тис. грн. На створення матеріального резерву об'єктового рівня підприємствами, установами й організаціями міста сплановано витратити понад 9,3 млн. грн.

 З метою попередження виникнення надзвичайних ситуацій було проведено 10 засіданьміської комісії техногенно-екологічної безпеки й надзвичайних ситуацій, на яких розглядалися питання:

•    Про виконання розпоряджень Кабінету Міністрів України від 26.01.2015 року  №47р „Про введення режимів підвищеної готовності й надзвичайної ситуации” і №48р “Про надання дозволу на проведення перевірок за дотриманням вимог законодавства в області цивільного захисту”;

•    запобігання загибелі людей на водних об'єктах;

•    підвищення рівня протипожежної й техногенної безпеки на території міста;

•    про хід інвентаризації захисних споруджень цивільної оборони й підтримка їх у готовності до використання;

•    про виділення палива ДСНС і міському військкомату;

•    про підготовку об'єктів житлово-комунального господарства й паливно-енергетичного комплексу до роботи в осінньо-зимовий період і багато інших питань, пов'язаних із забезпеченням захисту населення й території міста від надзвичайних ситуацій.

 Усі рішення комісії доведені до виконавців.

 З метою своєчасного оповіщення органів управління й сил цивільного захисту, підприємств, установ і організацій, а також населення про погрозу й виникнення надзвичайних ситуацій у мирний час і в особливий період у місті створена й підтримується в постійній готовності до використання по призначенню система оповіщення в сфері цивільного захисту.

 Для оповіщення населення міста встановлено 37 електросирени, з них 33 сирени централізованого запуску (з пункту керування ОДА) і 4 сирени автономного запуску.

Система оповіщення перебуває під постійним контролем в управлінні. Щомісяця регламентною групою „Укртелеком”проводяться перевірки технічного стану електросирен системи оповіщення. При виявленні несправностей, управлінням разом з керівниками підприємств і організацій, ухвалюються заходи для їхнього усунення.

Крім того, розроблені й поширені на підприємствах, в організаціях і закладах  міста пам'ятки:

¨       Правила поведінки населення при веденні бойових дій;

¨       Дії населення при виявленні вибухонебезпечних предметів;

¨       Порядок дії населення на випадок евакуації.

Також виготовлена й поширена серед населення пам'ятка „ Як вижити в зоні АТО”.

Організація укриття персоналу й населення в захисних спорудженнях і укриттях здійснюється відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, Державних будівельних норм ДБН -2006 й інших нормативних документів.

На сьогоднішній день усі законодавчі акти по даній тематиці передбачають використання захисних споруджень в „особливий период” тільки для найбільшої працюючої зміни тих об'єктів економіки, які продовжують роботу в даний період.

Відповідальність за утримання захисних споруд у готовності до приймання людей несуть керівники підприємств, установ і організацій, на балансі яких вони перебувають.

За станом на 1 листопада на території міста розміщені: 101 захисне спорудження (48 ед. у Деснянському районі, 53 ед. у Новозаводському районі) і 1 противо-радіаційне вкриття. Усі захисні спорудження відносяться до ІІІ класу захисту. Місткість одного укриття становить від 50 до 1850 чол. Загальна місткість захисних споруджень становить близько 37 тис. чол.

 Згідно з розпорядженнями Кабінету Міністрів України №№ 47р і 48р перевірено 100% захисних споруджень міста.

  За результатами перевірки готовність захисних споруджень до використання за призначенням оцінюється:  

- „Готові”                              - 17 од.

- „Обмежено готові “           - 40 од.

- „Не готові”                         - 44 од.

Незважаючи на існуючі недоліки, усі захисні спорудження можуть на якийсь час прийняти людей.

Наприклад: Захисні спорудження ПАТ „ЧЕЗАРА” можуть прийняти понад 7 тис. чол.

Для поліпшення змісту й експлуатації існуючого фонду захисних споруджень проводяться наступні заходи:

-     щорічно проводяться перевірки 100% притулків зі складанням актів;

-     раз у два роки проводиться огляд-конкурс на краще утримання захисних споруд;

-     на об'єктах економіки створені ланки по обслуговуванню притулків і укриттів.

Інформація про місцезнаходження захисних споруджень доведена через ТРК „Новий Чернигов” і „Дитинець”, а також на заняттях посадовим особам підприємств, які відповідають за цивільний захист.

Разом із ДСНС розроблена електронна карта з місцями розташування захисних споруджень і підвальних приміщень міста, яка розташована на сайтах: управління ДСНС України в Чернігівської області, Чернігівської міської ради, Департаменту з питань цивільного захисту й оборонної роботи обласної державної адміністрації й управління з питань надзвичайних ситуацій і цивільного захисту населення міськради.

Згідно з будівельними нормами й правилами 1990 року), ДБН – 2006, ДСТУ - 2010 року захисні спорудження по ступеню захищеності від ударної повітряної хвилі (залежно від навантаження на 1 кв. см) діляться на 4 класи:притулку 1, 2, 3, 4 класу.

Також були притулки 5 класу, а це захисні спорудження, які витримують навантаження менше1 кг на кв.см.

Згідно з Директивами начальника штабу Цивільної оборони України №5/030 від 24.05.1993 року притулки 5 класу були переведені в найпростіші вкриття (тобто підвали) і після проведення інвентаризації в 1994 році притулки 5 класу були передані ЖЕКам.

Керівництвосилами й засобамицивільногозахисту в особливий період здійснюється із запасного пункту управління („Об'єкт 100”), який обладнаний вузлом зв'язку й системами життєзабезпечення.

Управління проводить роз'яснювальну роботу з керівниками підприємств, де є захисні спорудження, щоб вони були в постійній готовності.

 Згідно зі ст.5 Закону України „Про приватизацію державного майна” (№ 2163-ХІІ від 4.03.1992 року) - захисні спорудження цивільної оборони не підлягають приватизації.

На підставі розпорядження міського голови від 24 липня 2009 року № 122-р, з метою визначення реальної готовності захисних споруджень до використання по призначенню, проводитися технічна інвентаризація всіх захисних споруджень.

На даний час на території міста проведена інвентаризація 60 захисних споруджень із 101 (59,4 %), з них:

-     державної власності                             - 38 споруджень з 72 (52,8 %),

-     комунальної власності¬                        - 10 споруджень із 15 (66,7 %)

-     приватної власності                              - 12 споруджень із 14 (85,7 %).

(захисне спорудження КП „Новозаводське”  (гуртожиток вул. Щорса,68) - на списання)

Проблемним питанням проведення технічної інвентаризації захисних споруджень і їх змісту залишається незадовільне фінансове забезпечення. Строк закінчення проведення інвентаризації закінчується в 2015 році.

Управління тісно взаємодіє з територіальними органами ДСНС. За 10 місяців поточного року інспекторами Чернігівського міського відділу ДСНС проведено 168 перевірок за виконанням підприємствами, установами й організаціями міста вимог законодавства в сферах цивільного захисту, пожежної й техногенної безпеки. За результатами перевірок складені акти й приписи, визначені строки усунення виявлених недоліків.

Своєчасне і якісне виконання завдань по реалізації вимог законодавства в сферах цивільного захисту, пожежної й техногенної безпеки в значній мірі залежить від професіоналізму керівників, підготовленості сил цивільного захисту й ступені навченості населення.

Усього на обласних і міських курсах цивільної оборони у 2015 році, за станом на 1 листопада, відповідно до тематики програм для підготовки 28 груп слухачів, було навчено 134 людей (що становить 83,3% від запланованих 161 чол.).

 З метою вдосконалювання навичок органів управління й сил цивільного захисту діяти за своїм призначенням підготовлені й проведені шістьштабних тренувань. У тому числі 2 з антитерористичною тематикою.

У ході тренування відпрацьовувались питання по організації оповіщення органів керування й сил цивільного захисту, доведенні сигналів й інформації до населення про погрозу виникнення надзвичайних ситуацій у мирний час і в особливий період.

Під керівництвом управління освіти у квітні місяці 2015 року в навчальних закладах міста були проведені Дні цивільного захисту. У ході проведення занять до учнів був доведений порядок дій при виникненні погроз техногенного й військового характеру, порядок дій по сигналах оповіщення й укриття їх у захисних спорудженнях.

Посадовими особами управління проводиться систематична робота з начальниками штабів і фахівцями цивільного захисту підприємств, організацій і установ міста. Щомісяця, кожний третій понедельник, проводяться заняття з посадовими особами підприємств, установ і організацій міста відповідальними за організацію цивільного захисту, на яких доводять нові законодавчі документи в сфері цивільного захисту, пожежної й техногенної безпеки, проводиться аналіз надзвичайних ситуацій і некласифікованих подій, підводять підсумки виконання плану основних заходів минулого місяця, ставляться завдання на наступний місяць.

Активну участь у підготовці й проведенні занять взяли: упраління освіти міської ради, фахівці ДСНС, майстри виробничого навчання учбово-методичного центру ГЗ і БЖД Чернігівської області.

Протягом квітня й травня у всіх середніх загальноосвітніх школах і дошкільних навчальних закладах проведені „Дні цивільного захисту” і „Тижня безпеки дитини”.

Управління постійно взаємодіє із засобами масової інформації. З початку року підготовлено й опубліковано в різних засобах масової інформації понад 24 статей різноманітної тематики:

•        дії населення в екстремальних умовах;

•        дотримання правил пожежної безпеки;

•        профілактика інфекційних захворювань людей;

•        дії при виявленні сильнодіючих отруйних речовин і вибухонебезпечних предметів;

•        правила поведінки на водних об'єктах;

•        рекомендації з правил збору й профілактики при отруєнні грибами і т.ін.

Крім засобів масової інформації, фахівці управління надають необхідну допомогу жителям міста в ході розгляду письмових звернень громадян, при виїздах на місце подій, а також на особистому прийомі. Усі звернення розглянуті, дані відповіді й роз'яснення відповідно до повноважень, покладених на управління.

 

II.  Основні завдання цивільного захисту на завершальному етапі.

Основні зусилля органів управління й сил цивільного захисту на завершальному етапі 2015 року необхідно зосередити на повне, своєчасне і якісне виконання плану основних заходів щодо підготовки цивільної оборони міста.

З цією метою:

1.       Повною мірою реалізувати заходи, передбачені "Програмою створення й використання матеріальних резервів для попередження й ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного й природного характеру і їх наслідків на 2011-2015 роки".

2.      Забезпечити виконання плану першочергових заходів і робіт із запобігання виникненню надзвичайних ситуацій на потенційно-небезпечних об'єктах.

3.      Завершити роботу з інвентаризації захисних споруджень цивільної оборони й протирадіаційних укриттів.

4.              Забезпечити виконання плану комплектування Чернігівських міських курсів цивільної оборони слухачами по функціональному навчанню в сфері цивільного захисту на 2015 рік.

5.      Розробити план основних заходів цивільного захисту міста на 2016 рік.

 

                      ІII. Основні завдання цивільного захисту на 2016 рік.

 

      1. Підготувати  підприємства, установи й організації міста до комплексної перевірки Чернігівської області державною службою України з надзвичайних ситуацій – лютий 2016 р.

       2.  Підготувати й провести спеціальні тренування (навчання) з органами управління й силами ланки територіальної підсистеми єдиної системи цивільного захисту за  відповідною тематикою.

       3.Забезпечити виконання заходів 2016 року згідно з „Програмою створення й використання матеріальних резервів для попередження й ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного й природного характеру і їх наслідків у місті Чернігові на 2016-2020 роки.

      4. Забезпечити безпеку жителів міста на водних об'єктах згідно з „Програмою  охорони  життя людей на водних об'єктах у  місті Чернігові на 2016-2020 годы».

      5.Підготувати „План основних заходів цивільного захисту міста Чернігова на 2017 рік”.

 






 

Останні новини Чернігівщини

Ніжин: відбулось засідання виконавчого комітету

Ніжин: відбулось засідання виконавчого комітету 09:50

9 квітня, в малій залі міськвиконкому під головуванням міського голови Анатолія Лінника відбулось чергове засідання виконавчого комітету.

У Чернігові до лікарень передали продукти, які під час карантину не будуть спожиті в дитсадках

У Чернігові до лікарень передали продукти, які під час карантину не будуть спожиті в дитсадках 09:36

У Чернігові продукти харчування, які закупалися для дитсадків, але не використовуються у зв'язку з карантином, передають міським лікарням.

Штрафи за підпали в екосистемах мають зрости в середньому у 20 разів

Штрафи за підпали в екосистемах мають зрости в середньому у 20 разів 09:01

З початку року на Чернігівщині зафіксовано 743 пожежі в природних екологічних системах на більш ніж 2,3 тисячі гектарів. Головні причини їх виникнення — бездумне випалювання сухої рослинності та необережне поводження громадян з вогнем під час відпочинку й проведення сільськогосподарських робіт на власних присадибних ділянках.

Надзвичайні події в Чернігівській області за минулу добу

Надзвичайні події в Чернігівській області за минулу добу 08:50

Інформація про надзвичайні ситуації та основні небезпечні події, які зареєстровано на території області за період з 8:00 9 квітня до 8:00 10 квітня 2020 року.