Інформ-агенція «Чернігівський монітор»: RSS Twitter Facebook

Інформ-агенція «Чернігівський монітор»

Неділя, 24 серпня, 09:24:30

Електронний кабінет: прибираємо фізичні перепони та бар’єри в комунікації

07.07.2025   12:24Агенцiя

З метою забезпечення доступності та підвищення ефективності інформаційної взаємодії з контролюючими органами, Головне управління ДПС у Чернігівській області, звертає увагу на можливості здійснення листування в електронному вигляді через Електронний кабінет, відповідно до пункту 42.4 статті 42 Податкового кодексу України (далі - Кодекс).

Підпунктами 17.1.13 та 17.1.14 пункту 17.1 статті 17 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс) передбачено, що платник податків має прав самостійно обирати спосіб взаємодії з контролюючим органом в електронній формі через електронний кабінет, якщо інше не встановлено Кодексом, реалізовувати через електронний кабінет права та обов’язки, передбачені Кодексом та які можуть бути реалізовані в електронній формі засобами електронного зв’язку. 
Платники податків, які подають звітність в електронній формі та/або пройшли електронну ідентифікацію онлайн в Електронному кабінеті, можуть здійснювати листування з контролюючими органами засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України від 22 травня 2003 року № 851-ІV «Про електронні документи та електронний документообіг» із змінами та доповненнями (далі - Закон № 851) та від 05 жовтня 2017 року № 2155-VІІІ «Про електронні довірчі послуги» із змінами та доповненнями (далі - Закон № 2155).
Листування контролюючих органів з платниками податків, визначеними абзацом першим пункту 42.4 статті 42 Кодексу, які подали заяву про бажання отримувати документ через Електронний кабінет, здійснюється засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів       № 851 та № 2155 шляхом надіслання документа в електронний кабінет з одночасним надісланням платнику податків на його електронну адресу (адреси) інформації про вид документа, дату та час його надіслання в електронний кабінет, інформаційні матеріали щодо порядку подання Заяви додаються.
Електронний кабінет забезпечує можливість реалізації платниками податків право та обов’язків, визначених Кодексом та іншими законами, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, та нормативно - правовими актами, прийнятими на підставі та на виконання цього Кодексу, зокрема отримання будь - якого документа, що стосується такого платника податків та має бути виданий йому контролюючим органом згідно із законодавством України, забезпечення взаємодії платників податків з контролюючими органами з інших питань, передбачених Кодексом, яка може бути реалізована в електронній формі засобами електронного зв’язку (пункт 411.2 статті 421 Кодексу).
Порядок функціонування Електронного кабінету затверджено наказом Міністерства фінансів України від 14.07.2017 № 637, який зареєстрований в Міністерстві юстиції України від 01 серпня 2017 за № 942/30810, зі змінами і доповненнями (далі - Порядок).
Відповідно до пункту 18 Порядку функціонування Електронного кабінету затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.07.2017 № 637, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 01 серпня 2017 за № 942/30810, зі змінами (далі - Порядок) листування контролюючих органів з платниками податків, які подають звітність в електронній формі у встановленому законодавством порядку та/або пройшли електронну ідентифікацію онлайн в Електронному кабінеті, здійснюється в електронній формі за умови подання Заяви про бажання отримувати документ через Електронний кабінет за формою згідно з додатком 3 до Порядку.
Водночас направлення контролюючими органами таких листів платникам податків в електронній формі має ряд переваг, зокрема:
отримання документів від контролюючого органу в електронному вигляді через Електронний кабінет;
миттєве отримання повідомлень на електронну пошту про надходження документів Електронний кабінет (інформації про вид документа, дату та час його надіслання в Електронний кабінет);
забезпечення своєчасного отримання повідомлень, вимог, рішень та іншої офіційної кореспонденції;
зменшення кількості особливих візитів до контролюючих органів;
постійний доступ до архіву листування в Електронному кабінеті.
Крім того, Електронний кабінет є захищеним, персоналізованим та безпечним електронним сервісом, який спрощує процес отримання податкових послуг платниками податків, мінімізує безпосередній контакт з органами ДПС та унеможливлює виникнення корупційних ризиків при надання послуг.

          Пресслужба Головного управління  ДПС у Чернігівській області
 

Останні новини Чернігівщини

23 серпня - День Державного Прапора України 13:27

Витоки кольорів нашого Державного Прапора сягають доби Руського королівства, коли синя та жовті барви позначали державу короля Данила у ХІІІ столітті. Одна з перших згадок про поєднання синьої і жовтої барв на «гербових прапорах» українських земель датується початком ХV століття.

Міську раду зобов’язано упорядкувати майже 780 га земель обмеженої оборотоздатності 15:02

Рішенням Чернігівського окружного адміністративного суду задоволено позов прокурора до Батуринської міської ради про визнання протиправною бездіяльності та зобов’язання міську раду розробити технічну документацію щодо 778 га земель лісового фонду, внести дані про земельну ділянку в Державний земельний кадастр та зареєструвати право комунальної власності на вказані землі.

Як військовим та ветеранам з Чернігівщини отримати виплати до Дня Незалежності? Пояснюють юристи

Як військовим та ветеранам з Чернігівщини отримати виплати до Дня Незалежності? Пояснюють юристи 14:59

До Дня Незалежності військові, ветерани, родини загиблих та жертви нацистських переслідувань отримають разові грошові виплати — до 3 100 гривень. Хто саме має право на допомогу, як відбувається нарахування і що робити у випадку відмови — чернігівцям пояснили експерти Юридичного Гончаренко центру.

Ще більше можливостей здобути освіту за сприяння служби зайнятості 14:57

Ваучер на навчання розширено до 156 пропозицій. До оновленого Переліку увійшло 95 професій та 61 спеціальність.

«єВідновлення»: комісії у громадах погодили понад 5500 заяв на більш ніж 2 мільярди гривень 10:24

Наразі в області на отримання всіх видів компенсації подано понад 8 тисяч звернень. З них більш ніж 5500 заяв отримали схвалення. Стосовно житлових сертифікатів, то таких документів сформовано 1015. Більше половини – реалізовано.

АНОНСИ ПОДІЙ

Всі новини