Інформ-агенція «Чернігівський монітор»: RSS Twitter Facebook

Інформ-агенція «Чернігівський монітор»

Субота, 20 квітня, 11:26:47

Майже половина кандидатів Чернігівщини використовують Фейсбук для передвиборчої реклами

19.07.2019   08:44Агенцiя

За спостереженнями ОПОРИ, за час виборчих перегонів (з 1 червня по 16 липня) 40 кандидатів у народні депутати від Чернігівської області розмістили бодай одне рекламне оголошення в соціальній мережі Фейсбук.

Частина матеріалів (близько 5%) не авторизована,  в частині (близько 3%) не вказане джерело фінансування, ще 4% постів заблоковані через те, що «порушували правила рекламної діяльності Фейсбуку».

З березня Фейсбук ввів нові правила щодо передвиборчої та політичної реклами, а з 25 червня всі оголошення такого характеру перевіряються ще  прискіпливіше. Це дає змогу дізнатися кількість, вартість та хто саме сплатив за рекламу. Спостерігачі ОПОРИ проаналізували спеціальну бібліотеку соціальної мережі та доступну частину дописів, які були марковані як «реклама» в стрічці новин за перші два тижні липня.

Найбільше використовують соціальну платформу  мажоритарники  ВО № 208 (8 кандидатів),  у ВО № 207,209, 210 по 7 кандидатів,  у ВО № 205 - 6, у ВО № 206 - 5. Рекламні оголошення та відеоролики за їх участю запрошують на дебати, анонсують та підсумовують зустрічі з виборцями, висвітлюють передвиборчі програми, ілюструють автобіографії та слогани кандидатів. Переважна більшість вказує спонсорами реклами самих себе або власні виборчі фонди, незначний обсяг оплачують партії, від яких балотуються висуванці.

ВО № 205

Представникам ОПОРИ вдалося відстежити у Фейсбуці рекламні оголошення  6 кандидатів по цьому округу (з 15 зареєстрованих): Юрія Власенка (ВО «Батьківщина»), Валерія Куліча (самовисуванець), Марії Родикової (партія «Наш край»), Олега Семінського (партія «Слуга народу»), Володимира Ткаченка (самовисуванець), Василя Куліди (партія «Опозиційна платформа – за життя»), Володимира Грецького (ВО «Свобода»).

ВО № 206

Серед п’яти  кандидатів цього округу найбільшу суму на рекламу – 887 доларів США (близько 23 тисяч гривень) -  витратив самовисуванець Максим Микитась. Ще чотири: Сергій Андреєв (ВО «Свобода»), Віталій Панченко (самовисування),  Антон Поляков (партія «Слуга народу») та Марина Рейко (самовисування).

ВО № 207

Без вказаного джерела фінансування вийшла частина матеріалів кандидатів цього округу (наприклад,  Дмитра Блауша («Радикальна партія Олега Ляшка») та  Сергія Сергієнка (самовисування), ще один матеріал було спрямовано проти кандидата Ігоря Рибакова (самовисування).  Інші кандидати, що розмістили рекламу: Анатолій Євлахов (самовисування),  Юрія Дячук (самовисування), Ігор Романенко (партія «Наш край»), Максим Зуєв (партія «Слуга народу»).

ВО № 208

З восьми кандидатів цього округу проти двох ( Геннадія Примакова, «Радикальна партія Олега Ляшка» та Анатолія Усенка, партія «Голос») в Фейсбуці було розміщені замовні матеріали. Ще один кандидат – Валерій Давиденко, самовисуванець,  – за інформацією сторінки витратив на рекламу 3523 доларів США (більше 90 тисяч гривень). Також пости розмістили Костянтин Бровченко (ВО «Батьківщина»), Валерій Гайдукевич (самовисування), Антон Панченко (партія «Слуга народу»), Валентин Потеруха (ВО «Свобода»), та Олександр Гаврутенко (самовисування).

ВО № 209

Сім кандидатів округу скористалися послугами Фейсбуку: Володимир Брюховецький (ВО «Свобода»), Олег Бузун («Радикальна партія Олега Ляшка»), Анатолій Гунько (ВО «Батьківщина»),  Валерій Зуб (партія «Слуга народу»), Любов Зубицька (самовисуванка), Олександр Кодола (самовисуванець) та Олександр Харченко (партія «Сила і честь»).

ВО № 210

Спостерігачі ОПОРИ зафіксували найменшу кількість рекламних матеріалів, розміщених у Фейсбуці від семи кандидатів: Олега Дмитренка (самовисуванець), Романа Борсука (самовисуванець), Сергія Коровченка (самовисуванець), Віталія Лічмана (партія «Сила і честь»), Дмитра Пахомова (партія «Слуга народу»), Бориса Приходька (самовисуванець), Марії Ястремської (партія «Опозиційний блок»).

Потрібно зазначити, що політична реклама та оголошення, у яких Фейсбук знайшов політичний підтекст, зберігатимуться в бібліотеці 7 років.

Останні новини Чернігівщини

«Трагедія в Драмі» — прем’єра документального проєкту-розслідування Суспільного 10:50

19 квітня о 19:00 на ютуб-каналі Суспільне Чернігів відбудеться прем'єра документального проєкту «Трагедія в Драмі».

Ярмаркували у Чернігові: яких працівників шукають місцеві підприємства? 10:39

Яку роботу та умови праці пропонують, говорили на ярмарку вакансій етичного бізнесу в Чернігові. Захід відбувся з ініціативи Міжнародної Організації з Міграції (МОМ) за фінансування народу Японії та за сприяння Чернігівської обласної служби зайнятості.

Спільний проєкт міста Чернігова, уряду Німеччини та UNDP в Україні 10:30

Наприкінці 2022 року в Україні було розпочато проєкт «Підтримка швидкого економічного відновлення українських муніципалітетів», який фінансується урядом Німеччини. Реалізує проєкт німецька компанія GIZ та Програма розвитку ООН (UNDP) в Україні.

Чи високі ризики відбудови/відновлення об’єктів соціальної інфраструктури, пошкодженої внаслідок російської агресії в Чернігові? 10:13

Наявність ризиків під час моніторингу визначали аналітики громадської організації «Агенція міських ініціатив».

Надзвичайні ситуації в області за минулу добу

Надзвичайні ситуації в області за минулу добу 09:44

Протягом минулої доби зареєстровано 3 небезпечні події, а саме: 1 дорожньо-транспортну пригоду та 2 пожежі. Внаслідок цих подій постраждала 1 особа.

АНОНСИ ПОДІЙ

Всі новини