Якісні дороги на Чернігівщині — цілком реально
Перспективи розвитку транспортної інфраструктури Чернігівської області опрацьовували на виїзному засіданні Комітету Верховної Ради України з питань транспорту, що відбулося 18 вересня у Чернігівській ОДА

Народні депутати, столичні та обласні посадовці Державного агентства автомобільних доріг безпосередньо перед засіданням оглянули ділянку автодороги Київ-Чернігів, поблизу села Красилівка Козелецького району. Тут триває ямковий ремонт асфальтового покриття струменевим методом.
— Нам показали сьогодні роботу механізму для обробітку тріщин на дорогах, — поінформував на початку засідання голова комітету Ярослав Дубневич. — Це система автоматичного вприскування. При правильному застосуванні можна таким чином продовжити життя дороги на 10 і більше років. Якщо ж вчасно не ремонтувати тріщини — автошлях вже дуже скоро потребуватиме капітального ремонту.
Член комітету з питань транспорту, народний депутат Владислав Атрошенко, на запрошення якого комітет і прибув до Чернігова, детально охарактеризував стан дорожньої та транспортної мережі області. Він навів окремі факти, які наочно ілюструють відсутність належного фінансування доріг, особливо — місцевого значення. Так, у 2015 році на фінансування дорожніх робіт із державного бюджету передбачено 129 мільйонів гривень, з них 11 мільйонів на автодороги місцевого значення. А реальна потреба становить 1 мільярд 400 мільйонів. Тож, за словами нардепа, не дивно, що більшість автошляхів у катастрофічному стані, належним чином не доглядаються.
— Згідно нормативів, капітальний ремонт автодоріг місцевого значення потребує 430 мільйонів, у той час як по факту у 2015 році на ці роботи не заплановано жодної копійки. На поточний ремонт — також жодної копійки. А на експлуатаційне утримання передбачено лише 1,5% від реальної потреби, — каже Владислав Атрошенко.
Причина такого стану дорожньої галузі — відсутність коштів з державного бюджету, а також нестача коштів з місцевих бюджетів на ремонт доріг, які знаходяться у комунальній власності. Тож нардеп пропонує створити державний та територіальний дорожні фонди. Серед джерел наповнення фондів — акцизний податок на паливно-мастильні матеріали. 40% цих коштів мають надходити до територіального фонду. Крім того, акцизний податок з реалізації нафтопродуктів і скрапленого газу можна перерозподілити між бюджетами міст, сіл та селищ з тим, щоб через обласний бюджет спрямовувати кошти на ремонт доріг за межами населених пунктів.
Начальник Служби автомобільних доріг в Чернігівській області Володимир Гузема презентував перспективний план ремонту окремих доріг на Чернігівщині. Автошляхи Талалаївка – Ічня – Тростянець – Сокиринці (з під’їздом до історико-культурного заповідника «Качанівка»), Борзна – Ічня – Прилуки, Бобровиця - Новий Биків – Ічня — на ремонт покриття цих автодоріг потрібно 585 мільйонів гривень. При цьому, пріоритет надається дорогам, які дозволять покращити доїзд туристам до пам’яток культурного значення.
Члени комітету кажуть, що проблеми області їм зрозумілі. І у першу чергу працюватимуть для виділення коштів на експлуатаційне утримання доріг, на що у цьому році потрібно додатково 40 мільйонів гривень.
— Держава кошти виділити може. Але область, у свою чергу, також має працювати, готувати інфраструктурні проекти, працювати щодо розвитку туристичної галузі, — каже голова комітету Ярослав Дубневич.
Також на засіданні комітету обговорили можливість відновлення прямого залізничного сполучення Чернігова із західними регіонами, зокрема зі Львовом.
За інформацією представника Південно-західної залізниці, прямого сполучення між Черніговом та Львовом немає з 2005 року. Причина — немає пасажирів. Пробували вирішувати проблеми з причіпними вагонами. Втім, і такий варіант виявився збитковим. Як виявилось, пустити потяг — не проблема. Тим більше, що пасажирських вагонів вистачає. Однак, потрібно розуміти, чи будуть громадяни користуватись цим потягом.
Також комітет вивчає питання забезпечення правопорядку на станціях Чернігівської області в умовах реформи (а фактично – ліквідації) лінійних відділів міліції на залізниці. У черговий раз народні депутати обговорили і місцеву залізничну лікарню, яку згідно новацій у законодавство передають на баланс міського бюджету.
Всі проблемні питання коментували заступник міністра інфраструктури Микола Снітко, перший заступник голови Державного агентства автомобільних доріг України Євгеній Барах.
У підсумки комітетом ухвалені рішення щодо всіх питань, що обговорювались.
Департамент інформаційної діяльності
та комунікацій з громадськістю Чернігівської ОДА
Останні новини Чернігівщини
Поліція Чернігівщини перекрила канал збуту вибухонебезпечних боєприпасів 09:10
Поліцейські відділення №1 (с-ще Короп) Новгород-Сіверського райвідділу затримали 37-річну жительку одного з сіл Коропської громади, яка налагодила збут ручних гранат.
Призначено нового керівника Чернігівської окружної прокуратури 08:39
Керівник Чернігівської обласної прокуратури Сергій Дейнека представив колективу Чернігівської окружної прокуратури нового керівника – Дениса Тетеніча.
Зловживання, привласнення бюджетних коштів, порубки та безпідставні бронювання –прокурори Чернігівщини викрили чергові фактипротиправної діяльності. Понад 107 млнгрн збитків 17:35
Прокурори Чернігівської обласної прокуратури у взаємодії зіншими правоохоронними органами області повідомили про підозру29особам, серед яких очільник міста, депутат місцевої ради, начальники управлінь міських рад, керівниця освітнього закладу, майстер лісу,колишні працівники виправної колонії, директори товариств та підприємці. Загальна сума завданих збитків становить понад 107 млн грн.
До уваги пасажирів "Укрзалізниці" — зміни руху поїздів на Ніжинському напрямку 16:59
АТ «Українська залізниця» повідомляє, що через ворожі обстріли рух поїздів на Ніжинському напрямку обмежено. Поїзди курсують із затримкою: