Наразі влада враховує лише інтереси перевізників! – результати круглого столу
9 квітня в дискусійному клубі «Експертна думка» ініціативна група з питань реформування транспортної системи міста організувала круглий стіл «Задля кого працює громадський транспорт? Перевізників чи громадськості?» за участі представників політичних сил, громадських активістів, правоохоронних органів та журналістів. Представники влади, прокуратури та перевізники, що також були запрошені на обговорення, захід проігнорували.

Причиною і головною темою зібрання стало найактуальніше питання останніх тижнів – незаконне підвищення вартості проїзду в громадському транспорті Чернігова, що приймалося кулуарно, на таємному засіданні виконкому, без представників ЗМІ та попередніх громадських слухань, що є порушенням чинного законодавства України. «Влада не прислухається до громадськості, а враховує лише інтереси перевізників! Вони тільки підіймають тарифи, але вперто не бажають поліпшувати якість послуги!», – впевнена Ольга Хоніч, керівник «Об’єднання «Самопоміч» Чернігів.
Основна мета ініціативної групи, в яку об’єдналися представники різних партійних та громадських організацій, громадські активісти, полягає у вирішенні питання пасажирських перевезень на користь громади. Для цього міська влада має прийняти Проект «Положення про порядок надання послуг з перевезення пасажирів у міському пасажирському транспорті загального користування міста Чернігова». Подібні рішення були прийняті в багатьох містах країни, зазначила пані Ольга, вони регламентують умови, на котрих здійснюються перевезення пасажирів.
Серед інших вимог активістів покращення якості пасажирських перевезень, підвищення культури водіїв та кондукторів, оновлення автопарку та поступова переорієнтація на електричний комунальний транспорт.
Нікіта Вікторов, представник інтернет-спільноти «Типовий Чернігів», досліджуючи досвід впровадження тролейбусів, як основного виду громадського транспорту, прийшов до висновку, що це є найвигідніший вид транспорту, як для пасажирів, так і для міста.
На разі на балансі Тролейбусного управління знаходиться 98 тролейбусів, на маршрути щодня виходить 50-60, основна причина цього – недостатність водіїв, та при цьому групу на навчання не могли сформувати 2 роки.
Вбачається декілька шляхів розвитку електротранспорту: закупівля нових тролейбусів, вартість, яких близько 3 млн. грн., закупівля тролейбусів б/в, але в дуже гарному стані та з гарантією на 10 років чи капітальний ремонт існуючого рухомого складу. Останні 2 варіанти найбільш економічно вигідні. Та перш за все треба повернути тролейбуси на всі маршрути міста, аби громадяни мали вибір яким транспортом користуватися, а головне, щоб дохід від пасажирських перевезень отримувало комунальне підприємство, що знаходиться у власності міста.
Дмитра Блауша, від Радикальної партії Олега Ляшка, дивує ситуація, коли перевізники отримують надприбутки, а водії, що працюють по 16 годин на день, отримують мінімальну заробітну плату та не захищені соціально. Такі нелюдські умови праці ставлять під загрозу життя та здоров’я пасажирів, а також є порушенням трудового кодексу. Працівники громадського транспорту повинні мати 8-годинний робочий день, при цьому отримуючи не меншу з/п аніж зараз.
Кожен транспортний засіб громадського користування має бути обладнаний касовим апаратом – подібний досвід уже успішно впроваджується в деяких містах України, стверджує Станіслав Медведський. Тоді платня водія не зменшиться за малої кількості пасажирів, як це відбувається нині, з’явиться повна інформація пассажиропотоку, прибутки перевізників вийдуть з тіні, зникне корупційна складова, а головне бюджет міста поповниться податками, що стягуватимуться в повній мірі. Також, за словами перевізника громадян на території області, боротьба з маршрутками та автобусами, що за своїми технічними характеристиками просто небезпечні для пасажирів, полягає в жорсткому спільному контролі ДАІ та громадськості, що мають здійснювати рейди та перевіряти справність транспорту як при виході на маршрут, так і протягом дня.
Учасники круглого столу вказали на економічну необґрунтованість підвищення вартості квитків в маршрутних таксі та автобусах до 3,50 грн. і в тролейбусах до 2 грн. За недотримання умов договору, котрий перевізники порушили, зменшивши кількість транспорту на маршрутах ще 16 березня, міській владі слід було на законних умовах розривати домовленості з монополістами, висловлюючи думку всіх присутніх, говорить Олексій Француз.
На відповідний запит активістів можновладці відповідають, що тоді перевозити пасажирів не буде кому. Роман Омельченко, бачить вихід з ситуації монопольного контролю за пасажирськими перевезеннями в залученні перевізників з інших регіонів, котрі, як стверджує автомайданівець, за граничної вартості проїзду в 2,50-3,00 грн. готові забезпечити потреби Чернігова в громадському транспорті високої якості, включаючи кондиціювання в маршрутних таксі.
На думку Станіслава Глушака, аби повністю врахувати інтереси всіх сторін має бути співпраця між владою, громадою та перевізниками, адже пасажири зацікавлені в якісному транспорті, а перевізники в прибутковості маршрутів. Однак, поки-що готовність до співпраці ані влада, ані перевізники не висловили.
Останні новини Чернігівщини
На Чернігівщині поліцейські скерували до суду справу міжрегіональної організованої злочинної групи, яка створила нарколабораторію промислових масштабів 16:42
Слідчі поліції Чернігівщини завершили досудове розслідування та скерували до суду обвинувальний акт щодо членів організованої злочинної групи. Фігуранти створили потужну лабораторію з виготовлення психотропів з подальшим їх збутом оптовими партіями до різних областей України. Злочинний прибуток наркоділків щомісяця сягав понад 25 мільйонів гривень.
Дігтярівський професійний аграрний ліцей здійснює підготовку кадрів для сільського господарства 16:10
Наразі в закладі освіти триває вступна кампанія, а отже кожен випускник дев'ятого або одинадцятого класу може стати учнем цього профтеху.
У Чернігові демонтують ще понад 30 незаконних тимчасових споруд 15:47
На засіданні виконавчого комітету Чернігівської міської ради 9 липня 2025 року погодили рішення комісії з демонтажу тимчасових споруд. Йдеться про 32 об'єкти, які були встановлені без дозвільних документів у різних частинах міста.
У Прилуках поліцейські разом із рятувальниками продовжують проводити профілактичні рейди у місцях відпочинку поблизу водойм 15:07
Інспектори служби освітньої безпеки Прилуцького районного відділу поліції спільно з співробітниками ДСНС проводять профілактичну роботу серед населення, яка спрямована на запобігання нещасним випадкам під час літнього відпочинку біля води.
Поширював злочинний вплив та керував вчиненням злочинів – до 9 років за ґратами засуджено жителя Ніжинського району 14:47
За публічного обвинувачення прокурорів Чернігівської обласної прокуратури вироком Ніжинського міськрайонного суду затверджено угоду про визнання винуватості та визнано винним жителя Ніжинського району у встановленні та поширенні злочинного впливу, втягненні неповнолітнього у протиправну діяльність, незаконному придбанні та зберіганні з метою збуту особливо небезпечного наркотичного засобу, незаконному зберіганні наркотичних засобів без мети збуту, крадіжці та вимаганні (ч. 3 ст. 27 ч. 4 ст. 185, ч. 4 ст. 189, ч. 2 ст. 255-1, ч. 1 ст. 304, ч. 2 ст. 307, ч. 1 ст. 309 КК України).