Інформ-агенція «Чернігівський монітор»: RSS Twitter Facebook

Інформ-агенція «Чернігівський монітор»

Середа, 27 жовтня, 00:23:08

Транспортна “арифметика”. Де орудує “мафія”?

23.11.2011   11:54Агенцiя

Півроку тому в Чернігові виконком затвердив нові тарифи на проїзд у міському транспорті.

Нагадаємо: тоді проти такого рішення кілька місяців активно боролися деякі громадські організації та окремі депутати. Навіть провели декілька акцій протесту. Але підвищення відбулося (хоча, можливо, не в такому розмірі, як хотіли деякі перевізники).

Однак питання щодо обґрунтованості (економічної) цього рішення у багатьох противників чомусь залишилось. І вони вирішили за підтримки деяких міських депутатів та власного завзяття продовжити “відпрацювання” цієї теми.

І ці ентузіасти (волієте – вірте, бажаєте – ні) за кілька місяців презентували свої “дослідження” міського транспорту і зробили дуже цікаві висновки. За ініціативою обласного осередку ВМГО “Демократичний Альянс” відбувся “круглий стіл” на тему “Коли можливе наступне підняття тарифів на проїзд у Чернігові?” Як виявилося, за бажанням деяких осіб із так званої “сім’ї”, – будь-коли. Головне – все “правильно” порахувати.


Два плюс два дорівнює п’ять

Нагадаємо, що підвищення ціни проїзду на громадському транспорті міста базувалось (економічне обґрунтування) на роботі міських маршрутів № 11 та № 12 (з подачі ТОВ “Пассервіс-люкс”). Представники громадської організації не полінувалися і протягом кількох днів (з ранку до ночі) каталися на міському автотранспорті й рахували пасажирів.

Варто зауважити, що середній пасажиропотік визначався за повним колом (наприклад, маршрут № 12 “Вокзал-Радіозавод-Вокзал”). Крім того, від загальної кількості пасажирів віднімали пільговиків, яких нібито обов’язково возять безкоштовно з доброї волі “власника” маршруту. Також до розрахунку тарифу були включені витрати й 15% рентабельності роботи за одне коло.

Отже, представники громадської організації доволі чітко все обрахували за тією ж методикою, що й перевізники. Як зазначив голова організації Ігор Андрійченко, “після проведення власного підрахунку ми зробили висновок, що перевізниками занижений пасажиропотік та завищені витрати, які були обґрунтовані для міської ради з метою підвищення тарифу. Але, на жаль, ми не маємо жодних документальних підтверджень, окрім напрацьованої нами інформації та слів працівників підприємств. І так цю інформацію було дуже складно отримати, оскільки, знову ж таки зі слів працівників, керівництво всіх попередило: раптом хтось щось скаже, його одразу ж буде звільнено”.

Як стало очевидно з розрахунків, тариф на маршруті № 11 (режим маршрутного таксі, ціна проїзду – 2,5 гривні) склав аж 1,29 гривні, а на маршруті № 12 – 1,31 гривні. Тариф на маршруті № 12 (автобус, що працює у звичайному режимі руху, де квиток коштує 1,75 гривні) – 1,35 гривні.

Як повідомив представник громадської організації Геннадій Висоцький, “ці підрахунки також підтверджують слова деяких водіїв, котрі неофіційно повідомили, що, наприклад, працюючи на маршруті №12, кожний водій зобов’язаний в кінці дня здати 620 гривень так званої “оренди”.
 
Крім того, щодня потрібно майже на три сотні гривень заправитися паливом. Решта (зі щоденної реальної виручки) залишається як заробіток. Оскільки, за словами водіїв, усі, хто працює на маршрутних таксі №№ 11, 12, узагалі не отримують зарплати, а лише розписуються за неї. До речі, й та є мінімальною, а не тією, що подали в розрахунках до міської ради (приблизно 2800 гривень). Але й цьому, на жаль, ми також не маємо ніяких документальних підтверджень. Проте сподіваємося, що податкова інспекція проведе порівняння між заробітною платою водіїв, із якої були сплачені податки. та тією, що була подана в розрахунках на підвищення вартості проїзду”.

Цікава виходить арифметика. І, швидше за все, правдива. Адже, за словами представника міського управління транспорту, практично всі основні засоби пересування в місті (бусики) давно вже віджили своє і, в принципі, смертельно небезпечні. Адже вони мають право перевозити тільки сидячих пасажирів (все ж таки таксі!). Тому давним-давно вже неперспективні, і гнати їх потрібно з міста “поганою мітлою”. Отже, на таких, вибачаюсь, “тарантасах” жоден водій за якихось 900 гривень їздити не буде. Він же не самовбивця! Ця робота реально коштує не менше трьох тисяч гривень. Тим більше, що інколи бувають і “негрошові” дні, а деякі водії працюють по дві зміни. Отоді рівень небезпеки просто “зашкалює”.

До речі, в розрахунках тарифів громадської організації вже враховано нові (існуючі) ціни на паливо, а не ті, що були на початку року. Варто сказати, що за загальновизнаною методикою обрахування тарифу левова частка (близько 70%) – якраз зарплата та паливо.
Як бачите, за розрахунками фахівців громадської організації, сьогодні ми переплачуємо (!?) перевізникам на одній поїздці близько гривні. Хоча, за словами деяких спеціалістів, гарний бухгалтер за тією ж методикою легко “покаже” те, що перевізник нині працює у збиток і на кожній поїздці втрачає близько однієї (чи скільки там потрібно) гривні.


У місті “орудує мафія”?

На думку громадських “дізнавачів”, така ситуація (з цінами та “гробами” на дорогах) існує через те, що практично всі транспортні артерії міста монополізовані однією конкретною “сім’єю”, яка не дає можливості нормально працювати іншим перевізникам. Варто зауважити: щось таки в цьому є. Адже один із учасників “круглого столу” (місцевий перевізник) повідомив журналістам, що запросто міг би, може, і в будь-який момент, випустити, наприклад, на маршрут № 37 великі автобуси (45 сидячих місць) із ціною квитка – півтори гривні. Але навіть не подає заявки на конкурс (тендер) на маршрути – не виграє. Чому? Бо щось таки не так у “датському королівстві”.

За словами Ігоря Андрійченка, “більшу частину ринку перевезень у Чернігові наразі займає ДП “Пассервіс” ВАТ “Чернігівавтосервіс”, яке обслуговує більше половини міських маршрутів. Також сюди можна додати ТОВ “Пассервіс-люкс”, колишній керівник якого має родинні зв’язки з керівництвом ВАТ “Чернігівавтосервіс”, а тепер і сам став генеральним директором підприємства. До речі, один із представників цієї родини є також депутатом міської ради та входить до комісії транспорту і зв’язку, з чого можна припустити деякий вплив на прийняття рішення щодо підвищення тарифів.

Припускаємо також, і деякі перевізники це підтверджують, що певна група людей майже монополізувала ринок перевезень у Чернігові. Не даючи при цьому працювати іншим перевізникам, не таким великим, але не менш відповідальним. Правдивість зазначеного мають перевірити відповідні контролюючі органи”.

Саме з метою перевірки припущення обласний осередок “Демократичного Альянсу” звернувся з листом до органів прокуратури, Антимонопольного комітету та ще ряду контролюючих органів. Сподіваємося, що відповідна робота правоохоронців, влади та реакція перевізників на зазначені факти розставить усі крапки над “і” та приведе до організації нормальної роботи транспортної системи міста. І – до приведення тарифу на проїзд у маршрутних таксі до справедливого розміру. “Як максимум 2 гривні”, – підкреслив Ігор Андрійченко.

Не знаю, чи варто “аплодувати” громадській організації за непогано виконану роботу. Зрозуміло, що вагомого доступу до офіційної інформації вони не мали. Хоча, як на мене, обсяг роботи проведено дуже серйозний. І поставили дуже багато цікавих питань.

Зрозуміло, що очікувати на швидке розірвання існуючих договорів на маршрути не варто. По-перше, це робиться тільки в судовому порядку з подачі контролюючих органів. По-друге, судитися ж можна (приклади є) років так зо п’ять, а транспортом (навіть дуже небезпечним) люди змушені користуватися щодня.

Невдовзі буде місяць, як громадська організація надіслала відповідні листи до контролюючих органів. Можливо, ось-ось почнуть надходити офіційні відповіді. І щось у цьому питанні стане зрозумілішим.

Олександр Шило

http://www.hvilya.com/blog/transportna_arifmetika/2011-11-22-22

Останні новини Чернігівщини

За минулу добу в Чернігівській області вакциновано 6 679 осіб

За минулу добу в Чернігівській області вакциновано 6 679 осіб 20:31

За даними Чернігівського обласного центру громадського здоров’я, станом на 26 жовтня в області щеплено першою та другою дозою 422 373 людини.

Скільки шкіл Чернігова зможуть працювати при вимозі 100% вакцинації працівників?

Скільки шкіл Чернігова зможуть працювати при вимозі 100% вакцинації працівників? 20:27

На сьогодні тільки одна чернігівська школа - №4 - вже має 100% вакцинованих працівників. І ще 11 шкіл міста досягли показника вакцинації співробітників понад 90%. Це школи 5, 7, 9, 13, 14,17, 18, 20, 30, 35, 36. Загальний же середній показник вакцинації освітян Чернігова – 87% по школах і 88% по садочках.

За минулу добу в Чернігівській області виявлено 325 нових випадків COVID-19

За минулу добу в Чернігівській області виявлено 325 нових випадків COVID-19 20:20

За даними Управління охорони здоров’я Чернігівської ОДА, станом на 26 жовтня в області зафіксовано 325 нових випадкiв COVID-19.

 Михайло Федоров проінспектував підключення сіл Чернігівщини до інтернету в межах проєкту «Інтернет-субвенція»

Михайло Федоров проінспектував підключення сіл Чернігівщини до інтернету в межах проєкту «Інтернет-субвенція» 20:16

Віцепрем’єр-міністр — Міністр цифрової трансформації України Михайло Федоров сьогодні відвідав з робочим візитом Чернігівську область, щоб проінспектувати підключення сіл до інтернету в межах проєкту «Інтернет-субвенція».

Державні гроші мають витрачатися раціонально: В’ячеслав Чаус на об’єктах «Великого будівництва» Ніжинщини 20:05

Голова Чернігівської облдержадміністрації В’ячеслав Чаус продовжує оглядати хід реалізації президентської програми «Велике будівництво». Відвідує як уже завершені об’єкти, так і ті, що мають статус кандидатів на фінансування. Сьогодні з таким візитом побував у Ніжинському районі.

АНОНСИ ПОДІЙ

Всі новини