Інформ-агенція «Чернігівський монітор»: RSS Twitter Facebook

Інформ-агенція «Чернігівський монітор»

П`ятниця, 26 квітня, 06:30:52

Українці фільтрують інформацію ЗМІ

29.11.2011   10:19Агенцiя

Кожного другого українця цікавлять політичні (51,7%) та економічні (50,2%) новини. Про це свідчать результати телефонного опитування “ЗМІ в Україні”, проведеного Інститутом Горшеніна

Близько третини респондентів (35,6%) віддають перевагу соціальним новинам, близько чверті – кримінальним (28,9), спортивним (25,5), а також новинам у сфері культури і шоу-бізнесу (24,8%). Новини з гуманітарної сфери цікавлять 17,4% опитаних. Інші новини приваблюють 2,8% громадян України, а 1,9% не цікавляться новинами взагалі. Важко було відповістити на це запитання 1,5% респондентів.

Більшість українців (76,7%) віддають перевагу телебаченню як джерелу інформації. Менше половини опитаних (40,2%) отримують новини з друкованих ЗМІ, кожен четвертий (25,7%) – від друзів або знайомих. Вибирають радіо 21,1% респондентів, Інтернет – 16,8%. Іншими джерелами інформації користуються 1,3% опитаних, а 1,8% не цікавляться подіями в Україні. Вагалися з відповіддю на це запитання 3,3% громадян України.

Майже половина українців (45,8%) дивляться новини й інформаційні програми того телеканалу, який транслює їх у зручний для респондентів час. Кожен четвертий обирає телеканал, на якому зрозуміло викладається інформація (25,9%), на якому інформація викликає довіру (24,8%), інформація викладається об’єктивно (23,1%). За звичкою дивиться той чи інший телеканал кожен п’ятий українець (20,2%), кожному шостому подобаються ведучі або оформлення програми (15,7%). При цьому кожен десятий зізнався, що обирає телеканал випадково (10,8%), а також у тому разі, коли інтерпретація інформації каналу збігається з його власною думкою (9,6%). Зізналися, що не мають можливості обирати телеканал, 3,7% респондентів. Дивляться телеканали за рекомендацією людей, котрим довіряють, 2,3%, і стільки ж (2,3%) віддали перевагу відповіді “інше”. Вагалися з відповіддю на це запитання 3,9% громадян України.

Більше половини українців (60,2%) визначають, якій інформації можна довіряти, самостійно аналізуючи її з різних джерел. Кожен четвертий респондент довіряє думці авторитетних людей (25,8%), а також телепрограмам, учасники яких мають говорити й відповідати на запитання без підготовки (23,1%). Кожен шостий опитаний (15,4%) довіряє тільки певним ЗМІ, журналістам. Відповідь “інше” на це запитання дали 4,2% респондентів, при цьому 5,8% заявили, що не довіряють жодній інформації зі ЗМІ. Вагалися з відповіддю на запитання 4,5%.

Коментуючи результати дослідження, експерт Інституту Горшеніна Марина Ткаченко відзначила, що наразі український інформпростір перенасичений політичною інформацією.

“В Україні сформувалася певна мода на подачу новин. Навіть інформприводи, які не мають явного політичного забарвлення, часто подаються засобами масової інформації у політичній інтерпретації. Зазвичай це стосується подій у сфері освіти, культури, видавництва, того ж таки телебачення. Деякі ЗМІ вже ухитрилися політизувати недавню церемонію вручення „Телетріумфу“. Ось чому кожного другого українця (51,7% опитаних) цікавить саме політична інформація. І пов’язане це, на наш погляд, із надміром політичних та навколополітичних смислів у медійному просторі”, – сказала вона.

Також, на думку експерта, не дивно, що в період кризи інтерес до економічних новин посідає друге місце. “На цьому тлі сиротливий вигляд мають 17,4% опитаних, які цікавляться гуманітарною сферою. У країні, бідній на гуманітарні практики та культурні проекти, навряд чи цей відсоток найближчим часом зростатиме”, – вважає експерт.


Телефонне опитування “ЗМІ в Україні” проводив Інститут Горшеніна з 14 по 16 листопада 2011 р. Усього згідно із випадковою вибіркою було опитано 1000 осіб віком від 18 років у всіх обласних центрах України, містах Києві та Севастополі. Похибка репрезентативності дослідження не перевищує 3,2%.

“Дзеркало тижня. Україна”

http://dt.ua/SOCIETY/ukrayintsi_filtruyut_informatsiyu_zmi-92372.html

Останні новини Чернігівщини

Ходити з молотком та арматурою: у Чернігові затримали блогера, який у своїх відео розповідав, як чинити опір ТЦК 15:38

У Чернігові затримали місцевого блогера з ніком "Звичайний хлопець". Чоловік на власному YouTube-каналі розповідав, як чинити опір співробітникам ТЦК за допомогою молотка, заточеної монети, піску, бензину, арматури та іншими способами.

На Прилуччині поліцейські затримали торгівця наркотиками 15:28

Співробітники Прилуцького райвідділу поліції задокументували низку фактів збуту наркотичних засобів, вчинених 42-річним мешканцем Парафіївської громади. Роздрібного наркодилера затримано до ізолятора тимчасового тримання.

Подальшу долю Сновської гімназії обговорювали під час розширеної виїзної наради 15:23

Минулого тижня голова обласної ради Олена Дмитренко відвідала Сновську громаду у зв’язку із тим, що постало питання доцільності функціонування комунального закладу «Сновська гімназія» Чернігівської обласної ради в контексті оптимізації мережі закладів освіти інституційного догляду та виховання дітей

Представниці Чернігівської міської ради взяли участь у тренінгу, на якому представлена друга частина Навчальної програми для розвитку спроможності цільових муніципалітетів 15:20

16-17 квітня 2024 року Асоціація міст України провела у Києві дводенний тренінг для представників муніципалітетів України. Спеціалістки відділу міжнародних відносин та інвестицій і управління економічного розвитку міста Чернігівської міської ради взяли участь у тренінгу, на якому була представлена друга частина Навчальної програми для розвитку спроможності цільових муніципалітетів, яку розробила Асоціація міст України.

У Чернігові поліцейські затримали двох посадовців державної установи, які налагодили корупційну схему отримання хабарів з підприємців 15:15

Поліцейські слідчого управління поліції Чернігівщини спільно з оперативниками обласного Управління стратегічних розслідувань затримали «на гарячому» начальника та інспектора одного з відділів державної установи з питань праці, які підозрюються в отриманні хабаря від директора місцевого підприємства.