Микола Конопацький: Школа для учня має бути територією радості. ВІДЕО
Про те, як стартувала на Чернігівщині освітня реформа, які суттєві зміни у підходах до навчального процесу закладені в основу Нової української школи, говорили під час прес-брифінгу в Чернігівській ОДА.
Микола Конопацький
Начальник Управління освіти і науки облдержадміністрації Микола Конопацький запевнив, що вже на початковому етапі впровадження НОШ очевидні її переваги. Адже це школа нового формату, вибудована за новими принципами і підходами. Перш за все, вона основана на співпраці та взаєморозумінні вчителів, учнів та їхніх батьків.
Посадовець у вересні особисто відвідав ряд шкіл області і побачив, з яким настроєм первачки йдуть до школи – вони із цікавістю сприймають ігрову форму навчання. Тож, вочевидь, школа і в подальшому викликатиме в них бажання вчитися. А це і є одним із найголовніших завдань реформи: викликати у дитини інтерес до отримання знань. При цьому учні мають отримувати не лише знання, а головне – навички їх застосування в повсякденному житті, у майбутній професійній діяльності.
З іншого боку, більше свободи у виборі методів навчання отримали і вчителі. Вони мають право обирати підручники, крім того, можуть пропонувати свої навчальні програми.
– Перші класи вже працюють у форматі Нової української школи. Досі програми були переобтяжені інформацією, яка важко засвоювалася і в більшості не використовувалася на практиці. Нині від цього відійшли. Дитина повинна навчатися охоче, із радістю йти до школи. Від цього буде залежати і якість отриманих нею знань, – зауважив Микола Конопацький.
Начальник профільного управління зупинився і на облаштуванні класів для первачків. У переважній більшості шкіл уже створене комфортне середовище для навчання – із сучасними меблями та обладнанням. На це області отримала з держбюджету понад 26,16 мільйона гривень, наразі використано майже 20,72 мільйона. Долучилися до створення якісних умов для навчання першокласників і органи влади на місцях, виділивши з місцевих бюджетів близько 8,23 мільйона гривень. Старт Нової української школи підтриманий і на рівні області. На покращення освітнього середовища спрямовано понад 166,4 мільйона гривень, що майже вполовину більше, ніж минулоріч.
До речі, у новому навчальному році вперше сіли за парти понад 10 тисяч учнів. При цьому у 43 інклюзивних перших класах здобувають освіту 54 першокласника з особливими потребами. Усього ж у 109 закладах загальної середньої освіти функціонує 222 класи з інклюзивним навчанням.
Микола Конопацький зауважив, що в області здійснюються всі можливі заходи, щоб діти з особливими освітніми потребами були соціалізовані і мали можливість навчатися і розвиватися на рівних умовах зі своїми ровесниками. Для цього на Чернігівщині вже функціонують 10 інклюзивно-ресурсних центрів, облаштовані 8 шкільних медіатек у 7 закладах загальної середньої освіти.
Мова під час прес-брифінгу також йшла і про професійно-технічне навчання, опорні школи, оптимізацію шкільної мережі.
ВІДЕО: "Чернігівський монітор"
Департамент інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю Чернігівської облдержадміністрації
Останні новини Чернігівщини
На Чернігівщині зареєстрували індустріальний парк «Носівські господарства» 10:13
Кабінет Міністрів України ухвалив рішення про включення індустріального парку «НОСІВСЬКІ ГОСПОДАРСТВА» до Реєстру індустріальних (промислових) парків. Парк створено строком на 30 років на території міста Носівка Ніжинського району. Ініціатором виступає Носівська міська рада.
Надзвичайні ситуації в області за минулу добу 10:11
Протягом минулої доби зареєстровано 3 небезпечні події, а саме: 2 дорожньо-транспортні пригоди та 1 пожежу. Внаслідок цих подій 2 особи постраждали.
12 грудня: цей день в Україні і світі 10:05
День 1388 Російська агресія - Day 1388 Russian aggression
На Чернігівщині видалено понад 20 тонн безхазяйних пестицидів 11:43
У листопаді на території області проведено комплекс робіт з видалення безхазяйних та непридатних до використання хімічних засобів захисту рослин (ХЗЗР). За результатами заходів утилізовано понад 20 тонн отруйних речовин.