Інформ-агенція «Чернігівський монітор»: RSS Twitter Facebook

Інформ-агенція «Чернігівський монітор»

Субота, 27 квітня, 04:24:16

Національні економічні інтереси важливіші за інтереси європейських партнерів

21.07.2014   09:05Агенцiя

ТОЧКА ЗОРУ — Ми підписали Угоду про асоціацію з ЄС. Це величезний стимул для економіки України. Однак, зрозуміло, що деяким галузям доведеться працювати в умовах конкуренції з європейськими товаровиробниками. І там, де ця конкуренція буде особливо жорсткою, українські підприємства можуть суттєво втратити. Мова про робочі місця. І ці процеси вже почалися, у тому числі й через економічну кризу, — каже Олег Шеремет, член ініціативної групи зі створення осередку Партії розвитку України в Чернігівській області.

На економічні зв’язки з Російською Федерацією впливають також і політична ситуація та військові дії на Сході України. За останніми даними, протягом останніх місяців експорт чернігівських товарів до Росії зменшився на 10% у порівнянні з минулим роком. І буде знижуватися далі. От тільки що робити підприємствам, які більшість своїх товарів поставляли саме на російський ринок? Скорочувати працівників?

На жаль, від Уряду ще не було жодної конкретної та чіткої відповіді щодо перспектив збереження старих та створення нових робочих місць у промисловості та підприємництві. До речі, за даними обласної служби зайнятості знову знизилась чисельність штатних працівників. Для прикладу, у травні на Чернігівщині налічувалось близько 207-ми тисяч працівників. Це на 6 тисяч менше, ніж рік тому, — підсумовує Олег Шеремет. — Проблему зайнятості могла б вирішити компенсація підприємцям та бізнесменам за новостворені робочі місця. Це є одним з базових завдань Партії розвитку України.

Експерти кажуть, що конкуренція на ринку праці в Україні росте. За червень вона збільшилась у півтора рази: якщо у травні вона була на рівні 4-х чоловік на вакантне робоче місце, то у червні цей показник збільшився до 6-ти.

— Партія розвитку України вимагає від влади надання гарантій збереження старих та створення нових робочих місць у промисловості та підприємництві, — вважає Олег Шеремет. — Насамперед, мова йде про ті галузі, які традиційно були орієнтовані на Росію та країни СНД. Для Чернігівщини це стосується передусім підприємств з виробництва продуктів харчування.

— Також загроза існує і для підприємств автомобілебудування. Автовиробники кажуть, що вже в травні обсяги виробництва автомобілів почали знижуватися на 20% в порівнянні з квітнем. Крім того, зупинилося два автозаводи, що випускають автобуси. У червні ситуація погіршилася ще більше. За повідомленнями прес-служби «УкрАвто», існують ризики зупинки ЗАЗу. Є дані, що Чернігівський автозавод також має проблеми зі збутом продукції.

 Іван Литвин

 

Останні новини Чернігівщини

Що роблять громади області з тисячами тонн відходів від руйнувань через війну 15:41

На сьогодні у Чернігівській області обліковується 16,7 тисячі тонн відходів від руйнувань, що утворилися внаслідок пошкодження будівель та споруд під час бойових дій, терористичних актів, диверсій, а також під час робіт з ліквідації їх наслідків.

Для рятувальників з Чернігова запустили безкоштовний онлайн-курс англійської мови 15:29

Мережа освітньо-культурних просторів Гончаренко центр запускає безкоштовні онлайн-курси англійської мови для працівників ДСНС Чернігівщини.

Допомагаємо переселенцям та ветеранам війни знайти роботу 15:25

Соціальні мережі та медіа, дистанційне навчання, онлайн-зустрічі, електронний документообіг – цифровізація сьогодні має вплив на кожну сферу нашого життя, але і живе спілкування та очний обмін думками, ідеями, інформацією теж не втрачає своєї актуальності.

Напад на журналістів телеканалу “Дитинець”: рік марного розслідування 09:56

Минуло більше року від резонансного для Чернігова порушення прав журналістів на професійну діяльність.

Новий тролейбусний маршрут, який з'єднає Шерстянку і Подусівку з центром та Бобровицею

Новий тролейбусний маршрут, який з'єднає Шерстянку і Подусівку з центром та Бобровицею 09:43

У Чернігові розширюють тролейбусну мережу. Додається новий маршрут, який з'єднає мікрорайон Шерстянка, де до цього ніколи не курсував електричний громадський транспорт, через Подусівку та центр міста, з Бобровицею.