Інформ-агенція «Чернігівський монітор»: RSS Twitter Facebook

Інформ-агенція «Чернігівський монітор»

Середа, 8 липня, 04:37:16

Інтернет-конфенція на тему „Рік плідної роботи задля зміцнення стосунків з бізнесом”. ОНОВЛЕНО о 18.46

27.12.2013   15:22

На запитання відповідають начальник Головного управління Міндоходів у Чернігівській області Андрій Юрійович Лаврешов та начальник Чернігівської митниці Міндоходів Олександр Вікторович Іванов.

Доброго дня!
Раді вітати усіх, хто вирішив сьогодні долучитися до Інтернет - спілкування. 

У цьому році уже стало доброю традицією  для нас зустрічатися у такому форматі.  Це гарна нагода почути  запитання, що турбують  громадськість.

Для Вас -  вчасно отримати необхідні роз'яснення і допомогу, дізнатися про  підсумки нашої роботи, подальші  плани  щодо  удосконалення податкової і митної системи. 

Сподіваємось, що спілкування  протягом години, запланованої на проведення Інтернет-конференції, буде активним і плідним.    Чекаємо на ваші запитання.

Адреси, на які можна надсилати запитання:
inform@ch.minrd.gov.ua, cg.monitor@gmail.com
 

Реально ли в новом году устроиться к вам на работу? Есть ли вакансии в ваших службах?
Владимир.

А.Ю.Лаврешов: Реально. При успешном прохождении Вами конкурсного отбора. Также в  отношении лиц, которые претендуют на замещение должностей государственных служащих, проводится специальная  проверка.
По области  есть вакансии и объявлены конкурсы в ГНИ в Репкинском и  в Городнянском районах, а также в Нежинской и Козелецкой ОГНИ.
По вопросам трудоустройства  и участия в конкурсе обращаться непосредственно  в перечисленные налоговые инспекции.

Створення вашого Міністерства було досить несподіваним сюрпризом. Що за цей час роботи можна сказати - наскільки виправдовує себе такий проект?
Бізнесмен Олександр Петрович.

Андрій Лаврешов: Рік тому указом Президента України на основі податкової і митної служб було створене Міністерство доходів і зборів України. На нього  покладені завдання із адміністрування податків і зборів, митних платежів, єдиного внеску та наповнення дохідної частини державного бюджету. У кожному регіоні були створені Головні управління Міністерства доходів і зборів, які координують роботу податкових і митних органів.
 Процес інтеграції податкової і митної служб у Міністерство доходів і зборів України був завершений у рекордні строки - 6 місяців. Ми поставили собі за мету, щоб платники податків не відчули жодного дискомфорту при інтеграції двох служб, а, навпаки, мали можливість отримати якісний сервіс, широкий спектр послуг, простіші і швидші  процедури адміністрування податків і митних платежів. Нам це вдалося.
Ми зробили ставку на електронні сервіси та інноваційні  ІТ-технології. Це також стало основою нашої роботи із  детінізації економіки та забезпечення стабільного фінансування державного бюджету.
Наше завдання і надалі - бути прозорими, зрозумілими, передбачуваними у кожному кроці і кожному нашому намірі. Тому ми систематично звітуємо перед платниками податків та громадськістю про  попередні результати роботи Міністерства за усіма напрямками  і окреслюємо наші плани на майбутній рік.
У дослідженні якості сервісу, що надається державними органами України, послуги Міністерства отримали найвищі оцінки. Це результат незалежної оцінки однієї з авторитетних громадських організацій.
Результати першого року роботи переконливо свідчать, що реформа себе виправдала.

Дві служби об'єднані в одне Міністерство тільки в нас, чи й в інших країнах теж  створені такі служби?
Тетяна М.

Андрій Лаврешов:
Такий вибір свого часу зробили Великобританія, Данія, Латвія, Канада. Але скопіювати чужий шлях неможливо, і не варто це робити. Наша економіка, соціальна та інші сфери, і врешті-решт ментальність, мають свої особливості, які не можна не враховувати. Тому у нас  свій шлях становлення нової структури.
Хочу наголосити, що в той час, як, приміром, в Канаді та Великобританії на створення таких служб було витрачено 3 роки, то ми це зробили в рекордні терміни - за півроку.
Ефективність роботи будь-якого органу, а тим більше новоствореного,  залежить від багатьох чинників. Зокрема, від кадрового потенціалу, матеріально-технічного забезпечення, професійності співробітників, менеджменту, впровадження і сприйняття інновацій, вміння чітко визначити пріоритети тощо. Ми це враховували. А найголовніше - нам вдалося втримати баланс інтересів державних і бізнесових.

Допоможіть, будь ласка, розібратися з структурою вашого новоствореного відомства на місцях. Чи в усіх містах та районах є такі підрозділи?   
Світлана.

Андрій Лаврешов: В Чернігівській області створено 12 податкових інспекцій та 11 відділень, а також працюють 11 митних постів.
Податкові інспекції та відділення є в усіх містах та районах області.
Митні пункти пропуску розташовані на кордоні з Республікою Білорусь та Російською Федерацією у Городнянському, Ріпкинському, Семенівському та Новгород-Сіверському районах області. Внутрішні митні пости, що здійснюють митне оформлення вантажів підприємств, у містах - Чернігів, Прилуки, Ніжин, Щорс, Бахмач, Новгород-Сіверський та м. Славутич.   

В якому режимі буде працювати митниця, зокрема митний пост "Чернігів-вантажний" у Новорічні свята? Вантаж може затриматись і надійти після 1 чи  2 січня (точно поки не знаю), то коли його будуть оформляти?
Сергій Вікторович.

Олександр Іванов: Для того, щоб забезпечити проведення митного оформлення товарів протягом новорічних свят, у митниці визначені відповідальні особи з числа  керівного складу та чергові з числа співробітників, які безпосередньо здійснюватимуть митне оформлення у разі потреби.  Якщо Ви плануєте отримати вантаж в один зі святкових днів, то маєте подати до митниці заявку на проведення митного оформлення. Більш детальну інформацію можете отримати за номером 625-648.  

Когда вы начали работать в составе нового Министерства что-то совсем мало информации о работе налоговой милиции. Как там обстоят дела? Кого задержали? Посадили?
Честный плательщик

Андрій Лаврешов:
В структуре нового Министерства создано два самостоятельных управления. Это Следственное управление финансовых расследований и Оперативное управление.
Наша основная задача не "задержать" или "посадить", а обеспечить возмещение причиненного государству ущерба, защитить общество и государство от уголовных правонарушений, а также обеспечить  быстрое, полное и непредвзятое  расследование.
Следственным управлением  финансовых расследований в текущем 2013 году внесено в единый реестр досудебных расследований 167 уголовных производств.
По результатам проведенного досудебного расследования окончено 88 уголовных производств, в том числе:
- по 7-ми уголовным производствам обвинительные  акты направлены в суд;
- по 5-ти уголовным производствам направлены ходатайства об освобождении лиц от уголовной ответственности, с них 4 уголовные производства в связи с полным возмещением причиненного ущерба, на основании ч. 4 ст. 212 УК Украины и 1 производство - в связи с окончанием сроков давности, на основании ст. 49 УК Украины;
- по 76 уголовным производствам досудебное расследование закрыто на основании п.1, п. 2 ч. 1 ст. 284 УПК Украины (отсутствие события или состава преступления).
В текущем 2013 году по оконченным уголовным производствам  сумма причиненного государству ущерба составляет 6 млн. 899 тыс. грн., с них возмещено - 5 млн. 93 тыс. грн.
Также по уголовным производствам обеспечено поступление в бюджет денежных средств в сумме - 18 млн. 519 тыс. грн.
Кроме этого, с целью обеспечения возмещения ущерба по оконченным уголовным производствам наложен арест на денежные средства на общую сумму 9 млн. 84 тыс. грн., которые согласно судебных решений, конфисковано в доход государства.
На протяжении 2013 года предотвращена деятельность 10-ти "подпольных цехов" по производству товаров народного потребления. Из незаконного оборота изъято товарно-материальных ценностей на общую сумму 7,5 млн. грн., из них товаров подакцизной группы - на 2,3 млн. грн.

Мені знайомий розказував,  що у вас працюють спеціальні відділення, куди можна прийти  і отримати  будь-яку консультацію, роз'яснення, допомогу.  І апартаменти та організація роботи не гірші, ніж у Європі. Чи справді це так?
Дякую,  Олександр.

Андрій Лаврешов: Ми створили сервіс, який наближений до світових стандартів і, можливо, не буде зайвим декому  навіть запозичити наш досвід. У Чернігівській області  сьогодні працюють 17 центрів обслуговування платників.  Туди за консультаціями звернулося  745 тисяч громадян. Ми забули вже про черги, оскільки там передбачені окремі приміщення для надання адміністративних послуг, видачі довідок та дозвільних документів, приймання податкової звітності і вхідної кореспонденції, надання консультацій та роз`яснень. Все це дало можливість набагато якісніше обслуговувати платників.

У центрах обслуговування платників почали встановлювати електронні кіоски. Такий сучасний сервіс надає можливість відвідувачам оперативно одержати пакет інформаційних послуг, відповіді з питань оподаткування, скористатися допомогою веб-сайта Міністерства і загалом Інтернету.

Ви всіх берете на роботу в податкову чи є якісь критерії відбору?
Безробітний.

А.Ю.Лаврешов: Посадові особи органів Головного управління Міндоходів у Чернігівській області  та підпорядкованих йому ДПІ  є державними службовцями. Статтею 4 Закону України  "Про державну службу" визначено, що право на державну службу мають громадяни України незалежно від походження, соціального і майнового стану, расової і національної приналежності, статі, політичних поглядів, релігійних переконань, місця проживання, які одержали відповідну освіту і професійну підготовку та пройшли у встановленому порядку конкурсний відбір, або за іншою процедурою, передбаченою Кабінетом Міністрів України.

Хочу наголосити, що прийняття на посади державних службовців Головного управління Міндоходів у Чернігівській області та його територіальних органів проводиться відповідно до  конкурсного відбору та кваліфікаційних вимог до посадових осіб, які претендують на посади в органи доходів і зборів, затверджених відповідним наказом Міністерства доходів і зборів України. В якому зазначено, що кандидати, які претендують на ці посади, повинні мати повну вищу освіту відповідного  професійного спрямування ( економічну, юридичну, технічну)  або базову вищу освіту - за фахом.

Андрію Юрійовичу, розкажіть, будь ласка, як Ви боретеся з корупцією?
Дякую. Олександр.

 А.Ю.Лаврешов:
За 2013 рік співробітники управління внутрішньої безпеки ГУ Міндоходів у Чернігівській області провели 65 службових розслідувань та перевірок. З яких 27  спрямовані до правоохоронних органів для ухвалення рішення. За результатами їх розгляду відкрито 6 кримінальних  проваджень за фактами здійснення злочинів у службовій діяльності, з них 2 - за неналежне виконання службових обов'язків, 1 - за фактом службової підробки офіційних документів, 3 - за фактом перевищення службових повноважень. До дисциплінарної відповідальності притягнуто 7 посадових осіб, 2 порушників звільнено, 11 -  винесене офіційне застереження.
З метою недопущення призначення на посади в Міндоходів області осіб з низькими морально-діловими якостями перевірено 82 кандидати, двом з них   відмовили в призначенні.
Крім того, з метою протидії корупції у податковій і митній сферах працює  антикорупційна стратегія Міністерства доходів  і зборів - від профілактики до виявлення та реагування на факти корупції. Для цього у відомстві створені електронні сервіси - щоб максимально скоротити персональні контакти між платниками та фахівцями Міндоходів. Важливим кроком є  запровадження дистанційних електронних перевірок,  подальший розвиток електронних сервісів для подання звітності.

Що буде далі робитись для покращення митного оформлення?
Валентин.

Іванов О.В.: У відповідності до стратегічних напрямів Міністерством доходів і зборів України розроблено низку найближчих перспектив зі спрощення  процедур митного оформлення. Це запровадження інституту уповноваженого економічного оператора, яким зможуть скористатись українські підприємства, які працюють прозоро та мають бездоганну репутацію. 
Також розроблюються механізми прийняття автоматизованого рішення (без участі інспектора митниці) щодо можливості випуску товарів у вільний обіг. Будуть вдосконалюватись і електронні сервіси, такі як електронне декларування. Зокрема, при прийнятті електронної митної декларації до оформлення реєстраційний номер буде присвоюватись автоматично. Подальше вдосконалення очікує процедуру завершення митного оформлення за попередньою декларацією без доставки вантажів на митницю призначення, якою зараз активно почали користуватись підприємства. Продовжиться робота по вдосконаленню інфраструктури пунктів пропуску на державному кордоні.

Я надсилав запит на інформацію щодо нарахованої та виплаченої мені зарплати за 1988 -2008 роки і відповідь мені надали через 15 днів. Чи правильно це, адже у законі  визначено 5-и денний термін?
Василь Петрович

А.Ю.Лаврешов У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або він потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, розпорядник інформації може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Враховуючи, що Ви затребували надати інформацію за 20 років, логічно, що термін підготовки таких відомостей потребував значно більше часу, ніж 5 днів. Про продовження строку розпорядник інформації повинен повідомити запитувача в письмовій формі не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту.

Реально ли в новом году устроиться на работу в таможню? Есть ли вакансии?

О.В.Іванов: На державну службу до митниці приймають за конкурсним  відбором, який регламентується Порядком проведення конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 15 лютого 2002 року №169.
Прийняття працівників на службу до митниці на посади, перебування на яких не пов'язане з проходженням державної служби, здійснюється в порядку, визначеному законодавством України про працю.
Інформацію про вакантні посади в Чернігівській митниці Міндоходів можна отримати на інтернет-порталі територіального органу Міндоходів в Чернігівській області в розділі "Вакансії" (http://ch.minrd.gov.ua/mindohodiv-u-regioni/vakansii/).
Станом на 27 грудня 2013 року в Чернігівській митниці Міндоходів вакантних посад не має.

Знаю, що раніше у податковій був телефон, куди можна було повідомити про корупцію з боку працівників. Чи є такий телефон тепер.
Громадянка  з Прилук.

А.Ю.Лаврешов: При Головному управлінні Міндоходів у Чернігівській області цілодобово діє "телефон довіри" для прийняття повідомлень, що потребують негайної перевірки. Тому, якщо будуть відомі випадки вимагання працівниками органів Міндоходів області грошових коштів та винагород, або вчинення інших неправомірних дій, у таких випадках телефонуйте за номером (0462) 668-522.

Я читала на вашому сайті, що з 1 січня 2014 року за неподання електронної звітності користувачів касової техніки будуть штрафувати. Назвіть суми штрафу і як їх уникнути?
Зіна.

А.Ю.Лаврешов: Так, дійсно за неподання такої звітності в електронному вигляді з 1 січня 2014 року будуть застосовуватися фінансові санкції у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
З метою уникнення застосування фінансових санкцій суб'єктам господарювання слід завчасно подбати про доопрацювання касової техніки або придбання нової, яка забезпечуватиме електронну передачу контрольної звітної інформації до органів доходів і зборів.

Недавно по телевизору рассказывали, что таможенники задержали 200 тысяч долларов. Когда их будут делить и кому? Хочу войти в долю.
Петя.

О.В.Іванов: Дійсно, у засобах масової інформації ми повідомляли, що на початку грудня у пункті пропуску "Горностаївка" співробітники митниці припинили спробу незаконного вивезення з України громадянкою Республіки Білорусь 200 тисяч доларів США. Чотири пакунки по 50 тисяч доларів США, були загорнуті в поліетилен і приклеєні скотчем до дна валізи. Загальна сума валюти, яку пасажирка намагалася незаконно вивезти з України до Білорусі, за курсом Національного банку України на день виявлення становила 1 мільйон 598 тисяч 600 гривень. Порушена справа за ознаками ст.483  Митного кодексу України. Зараз триває провадження, після закінчення якого справу буде передано до суду. Санкції статті передбачають накладення штрафу та  конфіскацію предметів правопорушення. Якщо суд прийме рішення про конфіскацію, кошти у встановленому порядку будуть перераховані до державного бюджету.    

Я у 2013 році вже заплатила податок на нерухоме майно, а нещодавно дізналася, що платити у 2013 році не потрібно було, бо закон вступає в силу з 2014 року. Як мені повернути свої гроші? І до кого мені звернутися за консультацією?
Ірина Аркадіївна.

Лаврешов А.Ю.  Так, дійсно відповідними змінами в законодавстві  термін сплати  податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки,  перенесено на 2014 рік.
Також змінений і порядок обчислення податку. У разі наявності у платника податку - фізичної особи більше одного об'єкта оподаткування, в тому числі різних видів (квартир, житлових будинків або квартир і житлових будинків), база оподаткування обчислюється, виходячи з сумарної житлової площі таких об'єктів з урахуванням встановлених пільг.
Так, сплачувати податок не доведеться, якщо сумарна житлова площа квартир не буде перевищувати 120 кв.м., будинків - 250 кв. м, квартир і будинків разом - 370 квадратних метрів.
А сплачені у цьому році кошти можуть бути повернені або зараховані в рахунок сплати податку у 2014. Для повернення сплаченого податку на нерухоме майно, Вам необхідно звернутися із відповідною заявою до податкової інспекції за місцем реєстрації (проживання). 

Останнім часом у підприємців виникають труднощі через перехід на електронну систему звітності, а саме недостатньо інформації стосовно адаптації ключів (кодів) до програми. Необхідну інформацію неможливо знайти ні на сайті вашого відомства: http://minrd.gov.ua/, ні звернувшись за довідкою до ваших працівників. Підкажіть будь ласка де можна знайти детальну інформацію про налаштування електронної системи звітності?

А.Ю.Лаврешов: На Чернігівщині розміщено чотири пункти реєстрації користувачів - у центрах обслуговування платників податків ДПІ м. Чернігові, Прилуцькій, Ніжинській та  Менській ОДПІ.   

Адреси відділів реєстрації користувачів при ГУ Міндоходів у  Чернігівській області:
14000, м. Чернігів,
вул.. Кирпоноса, буд. 28, 1-й поверх, кім.14. Телефон для довідок (0462)774927.
м. Прилуки*
м. Прилуки, вул. Київська, буд. 214, 1-й пов., каб. 6
тел.: (04637) 53265
м. Ніжин*
м. Ніжин, вул. Поштова, буд. 2, 1-й пов., каб. 118
тел.: (04631) 31578
м. Мена*
15600, м. Мена, вул. Леніна, буд. 57, 1-й пов., каб. 4
тел.: (04644) 3-17-86

Детальну інформацію про перелік документів, необхідних для оформлення електронного цифрового підпису, а також щодо його використання та подання звітності до контролюючих органів,  можна переглянути на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД Міністерства доходів і зборів України  http://www.acskidd.gov.ua  Також Ви можете звернутись на телефон безкоштовної «гарячої лінії» Інформаційно-довідкового департаменту Міністерства доходів і зборів України: 0800-501-007.

Додаткову інформацію щодо налаштування електронної системи звітності    можна отримати у підрозділах ІТ та обліку платників за місцем податкової реєстрації платника податків.

Господа налоговики! По-моему, несколько несправедливо требовать ЕСВ от ФОП за полгода, если он работал всего лишь месяц или два, но "зацепил" при этом два квартала. А как по-вашему? Так и нужно?
      
А.Ю.Лаврешов: Фізичні особи - підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування без використання найманої праці, сплачують єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Фізичні особи - підприємці, які обрали загальну систему оподаткування без використання праці найманих працівників, нараховують єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у розмірі 34,7 відсотка на суму доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб. При цьому сума єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску за місяць, у якому отримано дохід (прибуток) та більшою максимальної величини бази нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Тобто, за ті місяці, в яких Ви не являлись суб’єктом спрощеної системи оподаткування та не здійснювали господарську діяльність на загальній системі оподаткування ЄСВ сплачувати не потрібно.

Доброго дня. Вирішив закриту власну справу. Був зареєстрований ФОП. Всі податки сплачував вчасно і в повній мірі. Зараз не можу отримати довідку про припинення діяльності через те, що ЄСВ за 3 квартал не зарахований (так мені сказали). Маю на руках всі квитанції про сплату і за цей період також. У 4 кварталі діяльність не вів. Але так розумію, що за ці три місяці знову доведеться платити ЄСВ. Підкажіть, що робити?

А.Ю.Лаврешов: Відповідно до п. 4 ст. 4 Закону України від 8 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄCВ) визначено фізичних осіб – підприємців.

Згідно п. 2 ч. 1 ст. 7 та ч. 11 ст.8 Закону № 2464 ЄCВ для фізичних осіб - підприємців (крім тих, які обрали спрощену систему оподаткування) встановлюється у розмірі 34,7 відс. суми доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб. При цьому сума ЄCВ не може бути меншою за розмір мінімального ЄВ за кожну особу за місяць, у якому отримано дохід (прибуток).

Враховуючи зазначене, фізичні особи - підприємці, які застосовують загальну систему оподаткування, не повинні сплачувати ЄCВ за періоди, в яких не отримували дохід (прибуток).

Тобто, якщо з 01.10.2013р. Ви не являєтесь суб’єктом спрощеної системи оподаткування та не здійснюєте господарську діяльність на загальній системі оподаткування, ЄСВ сплачувати не потрібно.
Що стосується зарахування сум ЄСВ за ІІІ квартал 2013р., то Вам необхідно звернутись до податкової інспекції за місцем проживання та надати документи, які підтверджують сплату ЄСВ.

Какие напитки Вы предпочитаете на новогоднем столе?
Ирина.

А.Ю.Лаврешов: Традиционный новогодний напиток на праздничном столе - шампанское.

Вы много говорите об уменьшении давления на бизнес. Чем можете аргументировать?
Предприниматель.

А.Ю.Лаврешов: Министерство задекларировало переход от фискальных методов к созданию современных сервисов. И придерживается этих принципов.  За 11 месяцев этого года документальных проверок проведено на 15,4% меньше, чем за аналогичный период прошлого года. По направлению контрольно-проверочной работы поступления в бюджет составляют лишь 3%. 

Многие ли у нас платят налоги добровольно?
Любопытный.

А.Ю.Лаврешов: Должен сказать, что в Черниговской области удерживается высокий уровень добровольной уплаты налогов. По итогам 11 месяцев он составил 94%. За это я благодарен всем добросовестным плательщикам.

С наступаючим Новым годом! Где и как Вы будете его встречать?
Плательщики.

А.Ю.Лаврешов: Новый год - это семейный праздник. Традиционно и 2014-ый год буду встречать в кругу семьи.

 Дякуємо всім, хто протягом інтернет-конференції спілкувався з нами. Сподіваємося, що ми  вичерпно відповіли на   ваші запитання. Нам залишається лише привітати Вас, шановні, з наступаючим Новим роком і побажати: нехай життєва гірлянда яскравих подій у вашому житті  ніколи не гасне і переливається усіма кольорами!

Останні новини Чернігівщини

Цвіт папороті шукали в бібліотечному саду

Цвіт папороті шукали в бібліотечному саду 17:12

Напередодні свята Івана Купала у бібліотеці ім. М. Коцюбинського пройшов літературно-містичний вечір.

За минулу добу не зафіксовано жодного нового випадку захворювання

За минулу добу не зафіксовано жодного нового випадку захворювання 16:14

За даними Управління охорони здоров’я Чернігівської ОДА на 11 годину 7 липня в області одужали 32 раніше інфікованих COVID-19. З них 27 з Чернігова, двоє з Чернігівського району та по одному з Носівського, Куликівського та Ніжинського районів.

Говорили про особливості виконання місцевого бюджету 2020

Говорили про особливості виконання місцевого бюджету 2020 14:55

7 липня консультанти Чернігівського регіонального відділення Асоціації міст України відвідали Городнянську ОТГ.

Обстановка на кордоні. Офіційно

Обстановка на кордоні. Офіційно 13:37

Протягом минулої доби змін в обстановці на державному кордоні України в межах Чернігівщини не відбулося, вона залишалася стабільною та контрольованою.

Партнерські пологи в Чернігові знову можливі

Партнерські пологи в Чернігові знову можливі 12:30

Партнерські пологи в Чернігові знову можливі. Таке рішення прийняте з урахуванням того, що показники захворюваності на коронавірусну інфекцію по Чернігову досить спокійні.