Інформ-агенція «Чернігівський монітор»: RSS Twitter Facebook

Інформ-агенція «Чернігівський монітор»

Четвер, 28 березня, 14:04:05

25-й маршрут - церівень політичної волі влади міста

30.01.2017   08:16

З перших днів роботи оновленої транспортної мережі на місто звалився шквал невдоволених роботою громадського транспорту. І це єсправедливо та заслужено.Люди в мороз залишаються на зупинках і з великим зусиллям потрапляють на роботу, в школу та садочок. Зокрема це стосується нового маршруту №25, по якому була зафіксована найбільша кількість скарг. А також скарги є й на іншімаршрути, робота яких суттєво погіршилась після «транспортної реформи».

Пройшло вже два тижні з моменту запуску оновленої транспортної мережі міста, а ситуація залишається теж самою. Навіть не допомогли гучні заяви представників влади про вирішення  проблеми з транспортним сполученням в найкоротші строки. Проблем залишається багато, але хочу зробити акценти по найгучнішим маршрутам, за моїм спостереженням.


25-й маршрут

Передбачалось, що цей маршрут стане зразковим маршрутом в місті через оновлення рухомого складу – поява автобусів середньої пасажиромісткості замість маленьких маршруток. Це єдиний маршрут, де відбулись суттєві зміни за результатами удосконалення транспортної мережі, які повинні були покращити якість надання послуг пасажирських перевезень.

Але, на жаль, і з цим не склалось. Під час конкурсу на маршрут претендувало три перевізника, в результаті чого маршрут отримало найбільше транспортне підприємство ДП «Пассервіс» (Вакуленко). Про основні проблеми – далі.


Переповнення автобусів маршруту

Чому на 25-му маршруті визначили кількість автобусів – 14, важко зрозуміти логіку. Але те, що цієї кількості занадто мало – очевидно стало вже в перший день роботи маршруту. У вихідні дні автобуси вже були переповнені, але реакція від профільного управління та перевізників була тільки після понеділка, коли люди ледь не покалічили себе та інших. 

Тоді ж було додано на маршрут додаткові транспортні засоби, в тому числі й маломісні маршрутки, аби вивозити людей в час-пік. Стало працювати 20 машин. Але насьогодні, певно, й цієї кількості не вистачає – автобуси залишаться переповненими.

В кожному автобусі чітко вказана кількість сидячих і стоячих місць. І дотримання цих норм мають контролюватись, як перевізниками, так й управлінням транспорту та поліцією.


Відсутність кондукторів

На 25-му маршруті в більшості автобусів відсутні кондуктори. Перевізники запевняють, що це прогресивна практика «автобуси без кондукторів» і, наприклад, в Києві вже давно так їздять. А я вважаю, що це перш за все питання безпеки пасажира. І відповідно – рівень якості надання послуг пасажирських перевезень.
 
І те, що обов’язкової норми мати кондуктора в законі немає – це теж не аргумент. Бо мають бути єдині правила, єдині стандарти для всіх. Тоді чого мають бути кондукторина інших маршрутах?

І третій, мій найулюбленіший, варіант пояснень відсутності кондуктора від перевізника –це «економічно невигідно для підприємства тримати кондукторів і відповідно витрати будуть відображатись на вартості проїзду для пасажира». По-перше, не вірю в економічну неспроможність, бо цей маршрут за пасажиропотоком тепер можна порівняти з найпопулярнішим 12-м маршрутом. Адже він зараз об’єднує 2 колишніх досить популярних маршрути – 25 та 31.
 
По-друге – питання до перевізника: а навіщо ви тоді подавались на конкурс, якщо не спроможні повноцінно і якісно забезпечити роботу маршруту?На цей маршрут претендувало аж три перевізника, які б мали шанс забезпечити нормальну роботу маршруту.

Отже, чи з’являться кондуктори на маршруті чи ні – це вже прояв волі влади.


Невідповідність інтервалу руху автобусів


Як було на початку роботи нового 25-го маршруту, така ж ситуація з недотриманням інтервалів залишається й зараз. Автобуси недотримуються заявленого інтервалу руху і рухаються, як їм заманеться. Часто люди на зупинках чекають по півгодини і потім просто не можуть потрапити в уже переповнений автобус.

У відповідь на обурення пасажирів, водії виправдовуються: «Я працюють по своєму графіку, а де інші – я не знаю» чи «У нас зламались автобуси». І це ті нові автобуси, якими так хизувались перевізники?
До прикладу, за словами водіїв,26 січня на лінії були відсутні протягом дня 3-4 автобусиіз 20-ти.

Нагадаю, що з 6.00 до 19.00 години інтервал автобусів на даному маршруті має бути 8-12 хвилин. З 19.00 до 21.30 – 15-25 хвилин.
Якась дивна закономірність: найпотужніше та найбільше транспортне підприємство міста гірше за всіх обслуговує свої маршрути. А 25-й маршрут чергове підтвердження цьому.


44-й маршрут

Що стосується 44-го маршруту, то звідси взагалі зникла частина транспортних засобів і дочекатись маршрутки стало дуже проблематично. Хоча на маршруті має працювати 8 транспортних засобів з інтервалом руху 12-15 хвилин (в період з 6.00 до 19.00) та 15-30 хв (в проміжок часу з 19.00 до 21.30).
Окрім звичного порушника ДП «Пассервіс», після «транспортної реформи» значно погіршилась робота й іншого перевізника – ПрАТ «Таксосервіс». Хоча до цього його робота була значно кращою. Мова йде про маршрути №27 та №37.


27-й маршрут

По даному маршруту теж поширилась проблема з недотриманням графіку руху. Люди скаржаться, що неможливо дочекатись автобусів зранку до 7.30 на кінцевій зупинці «Олександрівка». Також часто спостерігається відсутність автобусів вдень. Хоча графік роботи у нього починається з 6.00 з інтервалом 8-12 хвилин, а після 19.00 і до 22.30 – інтервал 15-25 хв.

З 14 січня даний маршрут повністю почав обслуговувати ПрАТ «Таксосервіс» до того моменту, поки комунальне підприємство не купить нові автобуси у необхідній кількості. А судячи по нинішній ситуації, це відбудеться дуже нескоро.

Подібна ситуація й з маршрутом №37. Автобуса може не бути по півгодини, хоча інтервал між автобусами вдень має бути 5-10 хвилин і у вечірній час – 15-25 хв (з 19.00 до 23.30).


Висновок

Список проблемних маршрутів далеко невичерпний. Робота по багатьом маршрутам погіршилась і це факт. І на фоні цього не має сенсу говорити про ті точкові покращення, які можна спостерігати на маршрутах.

Майже рік стояв галаснадтак названою тоді «транспортною реформою». І в результаті ми отримали відсутність умов для нормального перевезення пасажирів, примарну позицію влади та сумнівні перспективи у майбутньому.

Окрім цього, незацікавленість у якісній роботічи прояв некомпетентності з боку міської влади можемо спостерігати й досі. Півроку займались удосконаленням транспортної мережі, запустили її, і тільки зараз зрозуміли, що не все «удосконалили»… Вже після запуску транспортної мережі, був змінений маршрут №29, змінили новий автобусний маршрут №26 та тролейбусний маршрут №5, вже не згадуючи про зміни кількості рухомого складу на лінії та інше.


Тетяна Романова

Останні новини Чернігівщини

З 1 квітня 2024 року на Чернігівщині розпочинається нерестова заборона на вилов водних біоресурсів

З 1 квітня 2024 року на Чернігівщині розпочинається нерестова заборона на вилов водних біоресурсів 15:04

З 1 квітня 2024 року з метою охорони нерестовищ у рибогосподарських водних об’єктах та забезпечення сприятливих умов нересту водних біоресурсів, відповідно до Правил рибальства та наказу Управління Державного агентства з розвитку меліорації, рибного господарства та продовольчих програм у Чернігівській області від 22.03.2024 №45 на Чернігівщині розпочинається заборона добування (вилову) водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах) на період нересту.

За матеріалами СБУ винесено вирок російському окупанту, який знущався над сім’єю з неповнолітніми дітьми 14:55

За матеріалами СБУ суд виніс вирок військовому рф, причетному до вчинення воєнних злочинів під час тимчасового захоплення частини Чернігівської області.

Державна реєстраторка підозрюється у зловживанні повноваженнями, що спричинило неправомірне вибуття з державної власності земельних ділянок сільськогосподарського призначення 14:51

За процесуального керівництва Прилуцької окружної прокуратури повідомлено про підозру державному реєстратору однієї із сільських рад Прилуцького району у зловживанні своїми повноваженнями з метою отримання неправомірної вигоди, що спричинило тяжкі наслідки та несанкціонованій зміні інформації, що обробляється в автоматизованих системах, вчиненій особою, яка має право доступу до неї, вчиненій за попередньою змовою групою осіб (ч. 3 ст. 365-2, ч. 3 ст. 362 КК України).

Перекривається рух автотранспорту на перехресті вул. Героїв Маріуполя та Кримської

Перекривається рух автотранспорту на перехресті вул. Героїв Маріуполя та Кримської 14:49

З 27 березня по 16:00 год. 9 квітня. Відповідний дозвіл наданий КП «Чернігівводоканал» на засіданні виконавчого комітету Чернігівської міської ради сьогодні.

 Понад 7 мільйонів гривень – на вирішення екологічних проблем Чернігівщини

Понад 7 мільйонів гривень – на вирішення екологічних проблем Чернігівщини 14:45

Профільна робоча група при Чернігівській обласній раді сьогодні, 26 березня, погодила перелік видатків обласного фонду охорони навколишнього природного середовища Чернігівської області на 2024 рік.

АНОНСИ ПОДІЙ

Всі новини