Інформ-агенція «Чернігівський монітор»: RSS Twitter Facebook

Інформ-агенція «Чернігівський монітор»

Четвер, 28 березня, 16:46:56

Звіт міського голови Прилук Попенко О.М. за період з 11 листопада 2015 року по 11 листопада 2016 року

16.12.2016   12:58

Час, що минув, був насичений важливими та знаковими подіями. Незважаючи на складний для країни час, вдалося втілити в життя ряд проектів і заходів, що серйозно сприяли позитивним змінам в житті міста.

ЗВІТ

МІСЬКОГО ГОЛОВИ ПОПЕНКО О.М.

за період з 11 листопада 2015 року по 11 листопада 2016 року

 

 

ЗМІСТ

           

            1.         Вступ – стор.3

            2.         Промисловість – стор.4

            3.         Ринок праці – стор.5

            4.         Заробітна плата і її заборгованість – стор.8

            5.         Малий та середній бізнес – стор.9

            6.         Міськрайонний Центр надання адміністративних послуг – стор.11

            7.         Транспорт – стор. 13

            8.         Економічний розвиток – стор.14

            9.         Стратегія розвитку – стор.18

            10.       Бюджет міста – стор.19

            11.       Соціальна сфера – стор.27

            12.       Житлово-комунальне господарство – стор.35

            13.       КП «Муніципальна поліція» – стор.39

            14.       Архітектура та капітальне будівництво – стор.40

            15.       Комунальна власність – стор.46

            16.       Освіта – стор.47

            17.       Медицина – стор.53

            18.       КП комбінат шкільного харчування «Шкільний» – стор.56

            19.       Робота з дітьми та молоддю – стор.57

            20.       Культура – стор.62

            21.       Фізична культура та спорт – стор.66

            22.       Організаторська робота міської ради та її виконавчих органів –                                                                                                                                                       стор.68

            23.       Розвиток громадянського суспільства – стор.75

            24.       Розвиток інформаційного простору та взаємодія органів місцевого               самоврядування зі ЗМІ –                                                             стор.76

 

 

 

 

Вступ

Час, що минув, був насичений важливими та знаковими подіями. Незважаючи на складний для країни час, вдалося втілити в життя ряд проектів і заходів, що серйозно сприяли позитивним змінам в житті міста. Найголовніше те, що Прилуки продовжили свій динамічний розвиток у економічній, соціальній та культурній сферах. Важливо, що з кожним днем Прилуки підтверджують статус міста, яке розвивається та впевнено крокує в майбутнє.

Завдячуючи спільній праці влади і всієї громади, місто має добрі показники роботи.

Стратегія Прилуцької міської ради та її виконавчого комітету полягає у впровадженні державної політики на рівні місцевого самоврядування. Визначена довготривала лінія політичної поведінки та широка програма дій, яка співпадає із загальнодержавною.

Стратегія визначає і забезпечує основний напрямок політичної діяльності – робота із усіма, зареєстрованими у місті Прилуки, політичними партіями, а в більшій мірі із партіями, які представлені у Прилуцькій міській раді.

Пріоритетами діяльності міської ради є:

-           здійснення власних та делегованих повноважень виконавчих органів ради у сферах економічного розвитку, сприяння комплексному економічному і соціальному розвитку міста шляхом підтримки розвитку малого та середнього підприємництва та впровадження інвестиційних проектів;

-                       забезпечення прийняття управлінських рішень відповідно чинному законодавству в інтересах територіальної громади міста;

-                       реалізація соціальної політики, як похідної від прискореного економічного розвитку;

-                       сприяння духовності, зміцненню моральних цінностей;

-                       посилення відкритості, гласності та прозорості діяльності;

-                       запобігання проявам корупції в органах влади;

-                       підвищення ефективності роботи виконавчих органів ради.

Промисловість

Основною метою розвитку міста Прилуки у 2016 році було - покращення якості життя мешканців міста шляхом забезпечення сталого економічного, соціального, екологічного і культурного розвитку міста.

Відповідно до Програми економічного і соціального розвитку міста на 2016 рік розрахунковий коефіцієнт промислового виробництва в місті за
2016 рік орієнтовно складе 120,3%, при запланованому річному показнику 89,9%.

Позитивних темпів росту в порівнянні з минулим роком досягли три галузі промислового комплексу міста – легка промисловість, виробництво харчових продуктів, виробництво іншої неметалевої продукції.

Очікувані обсяги виробництва ПрАТ «А/Т тютюнова компанія «В.А.Т.-Прилуки» за 2016 рік становитимуть 25 998 млн. шт. сигарет, що на 36,5% більше, ніж за 2015 рік.

НГВУ «Чернігівнафтогаз» ПАТ «Укрнафта» за підрахунками скоротить обсяги виробництва у поточному році до 93,3%, що зумовлено рядом причин, такими, як вичерпність старих родовищ та відсутність нових, нестача сучасного обладнання для видобутку копалин із більшої глибини.

Приємно відзначити, що стабільно працювало ПАТ «Прилуцький завод «Білкозин». За поточний рік планується ріст обсягів виробництва на 9%.

З позитивними показниками спрацювали підприємства легкої промисловості:

-           товариство з обмеженою відповідальністю «Прилуцька швейна фабрика «Корона» за 2016 рік збільшить свої обсяги більш, ніж на 16% в порівнянні з підсумками минулого року;

-           підприємство з іноземними інвестиціями ТОВ «Алітоні» збільшить свої обсяги на 5,5%.

Незважаючи на спад обсягів виробництва майже на 10% ПАТ «Прилуцька швейна фабрика», керівництво підприємства на даний час виходить на інші ринки збуту своєї продукції, що, відповідно до прогнозу, призведе до збільшення обсягів виробництва у 2017 році на 11%.

У березні 2016 року ПП «Вербена-Прилуки» припинило свою діяльність, але за адресою: вулиця Вокзальна, 35, розпочало працювати київське підприємство «Таланлегпром», яке спеціалізується на виготовленні взуття для військовослужбовців.

Як завжди стабільно працювало агропромислове об’єднання ім. Івана Супруненка ПрАТ «Прилуцький хлібозавод» (100%).

Приємно відзначити відновлення виробництва з липня поточного року на Прилуцькому цегельному заводі «Керамік Прилуки».

Основними проблемами, які на сьогодні стримують розвиток промислових підприємств, є труднощі з реалізацією продукції (зменшення ринків збуту та відсутність замовлень), труднощі з обіговими коштами, відсутність кредитування через банківську систему, підвищення цін на енергоносії.

Покращилася ситуація із зовнішньоекономічною діяльністю підприємств. Протягом 9 місяців 2016 року темпи зростання обсягів експорту становлять
15 %, імпорту – 49%.

Міська влада тримає на постійному контролі ситуацію, яка складається на підприємствах міста, і допомагає у вирішенні проблемних питань.

Особлива увага на даний час приділяється ПАТ «Завод «Будмаш», ДП «ПЛАСТМАС» ТОВ «ТД Пластмас-Прилуки», ТОВ ВТФ «Керамік-Прилуки».

Ринок праці

З метою забезпечення регулювання та поліпшення ситуації на ринку праці, сприяння продуктивній зайнятості населення, запровадження ефективних економічних та організаційних механізмів, спрямованих на підтримку економічної активності населення спеціалістами міськрайонного центру зайнятості здійснювався системний моніторинг про вільні робочі місця та вакантні посади у роботодавців. Протягом січня - вересня 2016 року 230 осіб започаткували свою власну справу, які самостійно забезпечують себе роботою. Нові робочі місця створювалися переважно у переробній промисловості, торгівлі, сфері надання послуг.

Ефективним засобом реалізації політики зайнятості населення, який сприяє мотивації до праці та трудовій адаптації безробітних, поліпшує їх матеріальний стан, є оплачувані громадські роботи та інші роботи тимчасового характеру. Організація таких робіт дає змогу більш раціонально використовувати робочу силу, сприяє тимчасовій зайнятості населення та пом’якшенню соціальної напруги на ринку праці. За 9 місяців цього року працевлаштовано на тимчасові роботи за рахунок коштів роботодавців
140 безробітних.

Ситуація на ринку праці міста характеризується постійним попитом на продавців продовольчих та непродовольчих товарів, менеджерів (управителів) із збуту, листонош, бухгалтерів, кухарів та швачок.

Важливим засобом оптимізації шляхів та методів працевлаштування незайнятих громадян є професійна орієнтація. Основні складові роботи з профорієнтації в центрі зайнятості – профінформація, профконсультація та профвідбір, які реалізуються через різноманітні групові та індивідуальні форми роботи. Професійна інформація спрямована на ознайомлення безробітних зі змістом та перспективами розвитку професій, формами та умовами їх здобуття, потребами ринку праці в кадрах.

З метою інформування мешканців міста, про послуги, які надає служба зайнятості, ознайомлення з актуальними вакансіями на ринку праці, проводяться дні відкритих дверей центру зайнятості, семінари з техніки пошуку роботи, тендерних питань, запобігання нелегальній трудовій міграції та торгівлі людьми тощо.

Служба зайнятості тісно співпрацює з управлінням освіти міської ради та школами міста щодо організації профорієнтаційної роботи з молоддю та з питань використання Програмно-апаратного комплексу «Профорієнтаційний термінал». Термінали розміщені у всіх загальноосвітніх школах міста та Прилуцькій виховній колонії. Програмне забезпечення та бази даних терміналів постійно оновлюються відповідно до вимог сучасного ринку праці.

З метою формування у роботодавців реального уявлення про стан ринку праці, професійно-кваліфікаційний склад осіб, зареєстрованих у центрі зайнятості, зміни у законодавстві про зайнятість та працю, в середньому протягом року проводяться 75 семінарів, участь в яких беруть
1480 роботодавців регіону.

З метою соціального захисту та своєчасного, оперативного надання соціальних послуг демобілізованим учасникам АТО, фахівцями Прилуцького міськрайонного центру зайнятості щоденно проводиться всебічна інформаційна та профконсультаційна робота. На обліку в центрі зайнятості протягом трьох кварталів поточного року перебували 72 демобілізованих військовослужбовця, які приймали участь в антитерористичній операції та проживають на території міста, 10 з них працевлаштовані, 6 осіб взяли участь в тимчасових роботах,
6 – проходили професійне навчання.

З метою забезпечення підтримки громадян, які переселяються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, службою зайнятості надається комплекс адресних соціальних послуг незалежно від місця реєстрації постійного проживання. Це, насамперед, підбір підходящої роботи; професійна орієнтація; організація професійного навчання та перенавчання для підвищення конкурентоспроможності на ринку праці; сприяння у започаткуванні власного бізнесу; залучення до громадських та інших робіт тимчасового характеру, а також інформаційні та консультаційні послуги тощо. Вибір допомоги у кожному конкретному випадку залежить від мети звернення особи до центру зайнятості та її бажання отримати ту чи іншу послугу.

Проводилася також робота щодо сприяння розвитку соціального діалогу на підприємствах, в установах та організаціях міста, надавалася допомога сторонам переговорного процесу з питань включення у колективні договори зобов’язань щодо підвищення рівня оплати праці.

Протягом січня-вересня 2016 року в управлінні праці та соціального захисту населення міської ради зареєстровано 18 колективних договорів та
58 змін та доповнень до діючих колективних договорів підприємств, організацій та установ міста.
Станом на 1 жовтня 2016 року колективно-договірним регулюванням соціально-економічних відносин охоплені працівники 244 підприємств, організацій та установ міста проти 236 – на відповідну дату минулого року. Чисельність найманих працівників, охоплених колективно-договірним регулюванням соціально-економічних відносин, становить 17557 осіб (на відповідну дату минулого року 16420 осіб).

Заробітна плата і її заборгованість

На кінець року очікується, що середньооблікова кількість штатних працівників, зайнятих економічною діяльністю складе 13,4 тис. осіб.

Середньомісячна заробітна плата одного штатного працівника по місту станом на 1 вересня 2016 року становила 5226 грн. У порівнянні з початком року заробітна плата виросла на 10,5%.

Станом на 1 жовтня 2016 року загальна сума зарплатного боргу становила 1009,8 тис.грн., що на 254,6 тис.грн. або на 33,7% більше, ніж на початок року. У порівнянні з відповідним періодом минулого року зарплатний борг зменшився на 1519,8 тис.грн. або на 60,1%.

Питання забезпечення своєчасної виплати поточної заробітної плати та погашення заборгованості постійно знаходиться на контролі у виконавчому комітеті міської ради. В лютому, серпні цього року стан погашення зарплатних боргів розглядався на засіданнях виконавчого комітету міської ради.

Керівники підприємств-боржників неодноразово заслуховувались на засіданнях тимчасової комісії з питань погашення заборгованості з виплати заробітної плати (грошового забезпечення), пенсій, стипендій та інших соціальних виплат.

На обліку в управлінні праці та соціального захисту населення міської ради перебуває 4890 одержувачів допомоги, яким призначено і виплачено
16 різних видів державної соціальної допомоги, що на 21 одержувачів більше, ніж в минулому році (4969 осіб).

Управління праці та соціального захисту населення міської ради постійно проводить роботу щодо зростання рівня середньомісячної заробітної плати, зменшення частки низькооплачуваних працівників на підприємствах міста. Під час обстежень дотримання трудового законодавства на підприємствах, в установах та організаціях міста при реєстрації колективних договорів керівникам підприємств надаються рекомендації щодо впровадження обґрунтованих систем тарифної оплати праці, підвищення частки тарифної оплати в середній заробітній платі, дотримання вимог Генеральної та галузевих угод при формуванні тарифних ставок та посадових окладів працівників.

Контроль за додержанням мінімальних державних гарантій в оплаті праці здійснюється шляхом обстежень підприємств.

Малий та середній бізнес

Історично склалося, що наше місто здавна було містом купців та ремісників. З розвитком ринкових відносин у державі в місті зростає малий та середній бізнес. Його представники – юридичні особи, тобто малі та приватні підприємства, та фізичні особи-підприємці, що забезпечують надання різних послуг, насиченість ринку різноманітними товарами, займаються виробничою діяльністю.

Кількісні та якісні показники, що характеризують стан розвитку малого підприємництва у місті Прилуки, загалом свідчать про відсутність проявів негативних тенденцій у цьому секторі економіки.

На кінець року очікується, що кількість діючих суб’єктів малого та середнього підприємництва по м.Прилуки буде становити 288 юридичних та 2750 фізичних осіб.

Малий та середній бізнес забезпечує роботою майже 7 тис. осіб.

Надходження до міського бюджету від підприємницької діяльності за
9 місяців 2016 року становить 34,6 млн.грн.

Роздрібна та гуртова торгівля займає найбільш питому вагу в малому бізнесі. На початок року торгівельна мережа міста налічувала 718 торгових точок та 56 закладів громадського харчування.

Протягом 2016 року динамічно розвивалася сфера внутрішньої торгівлі.

На кінець року очікується, що оборот роздрібної торгівлі за всіма каналами реалізації у діючих цінах складе 1662,5 млн.грн., що на 19,5% більше, ніж за 2015 рік.

У задоволенні потреб населення у товарах значне місце належить ринкам. У місті функціонує 3 ринки та торговельний майданчик «Андріївський», на яких розміщено 2793 торгових місць. За рахунок ринків формується четверта частина загального обсягу продажу споживчих товарів.

На мале підприємництво, як на важливий соціальний та економічний сектор, направлена підтримка міської влади.

Активно працює Центр підтримки підприємництва, який було створено в рамках спільного проекту Прилуцької міської ради, Корпусу миру в Україні та ПрАТ «А/Т тютюнова компанія «В.А.Т.-Прилуки» у 2007 році. Фахівці Центру надають консультації з юридичних і бухгалтерських питань. Матеріали про тенденції розвитку підприємництва, роз’яснення законодавства, конкурсні відбори інноваційних проектів висвітлюються в ЗМІ. Всього за звітний період надано
1232 консультації, проведено 9 семінарів.

З метою розвитку малого підприємництва в місті спеціалістами відділу економіки міської ради здійснюються заходи у сфері нормативного регулювання, ресурсного та інформаційного забезпечення підтримки малого та середнього бізнесу.

На виконання рішення Чернігівської обласної ради від 23 січня 2015 року «Про обласну програму розвитку малого і середнього підприємництва на 2015-2016 роки» рішенням Прилуцької міської ради (82 сесія 6 скликання) від
29 січня 2015 року № 2 затверджено
Програму розвитку малого і середнього підприємництва у м.Прилуки на 2015-2016 роки». Програмою передбачено комплекс заходів з визначенням ресурсів, виконавців та термінів реалізації. На даний час розробляється Програма на 2017-2020 роки.

Разом з позитивними показниками роботи підприємництва в місті Прилуки необхідно відмітити і проблемні питання, що стосуються ведення незареєстрованого бізнесу та використання робочої сили без оформлення трудових відносин.

Міською радою проводиться робота по дотриманню цінової політики держави на території нашого міста. Відповідно до статті 13 Закону України «Про ціни і ціноутворення» державний контроль за цінами здійснюється при встановленні і застосуванні державних фіксованих та регульованих цін і тарифів. Спеціалістами відділу економіки міської ради проводиться систематична роз’яснювальна робота серед суб’єктів підприємницької діяльності щодо неухильного дотримання граничних торговельних надбавок, встановлених розпорядженнями голови ОДА на соціально значущі продовольчі товари.

З метою покращення місцевого правового та регуляторного середовища для малого та середнього підприємництва шляхом спрощення процедур отримання дозвільних документів суб’єктами господарювання з 2012 року працює Центр надання адміністративних послуг.

Рішенням міської ради (84 сесія 6 скликання) від 26 лютого 2015 року № 9 Центр надання адміністративних послуг м.Прилуки послуг перейменовано на Міськрайонний Центр надання адміністративних послуг Прилуцької міської ради.

Створення зручних і доступних умов для отримання населенням адміністративних послуг є однією з головних задач, що має вирішуватися органами державної влади та місцевого самоврядування. Адже саме за якістю послуг кожен громадянин оцінює турботу влади про нього та оцінює ефективність влади на місцях, не беручи до уваги межі повноважень та підпорядкованість.

Організацію роботи щодо надання адміністративних послуг населенню здійснює Міськрайонний Центр надання адміністративних послуг міста.

Протягом останнього півріччя в роботі Міськрайонного центру надання адміністративних послуг відбулись суттєві позитивні кроки.

Завершився процес передачі повноважень з державної реєстрації органами, створеними Міністерством юстиції України, органам державної влади та місцевого самоврядування. Це черговий крок на шляху до створення прозорої та максимально спрощеної процедури надання адміністративних послуг громадянам у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців. Разом із повноваженнями на місця передано і кошти, які громадяни сплачуватимуть за отримані послуги.

Так, на виконання законодавчих актів до відділу адміністративних послуг міської ради введено 3 посади державних реєстраторів речових прав на нерухоме майно та державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців. За кошти місцевого бюджету придбано сучасну комп’ютерну техніку та офісні меблі для організації роботи реєстраторів. Облаштовано приміщення архіву для зберігання реєстраційних справ.

За сім місяців роботи державних реєстраторів ними було прийнято близько 5000 заяв, до місцевого бюджету перераховано за послуги у сфері державної реєстрації 322027 грн.

Разом з тим, в Україні з 4 квітня 2016 року територіальні підрозділи ДМС припинили прийом громадян з питань реєстрації та зняття з реєстрації місця проживання. Змінилися Правила реєстрації місця проживання – тепер ці повноваження покладені на органи місцевого самоврядування. Відповідні зміни передбачені Законом «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг».

            Рішенням Прилуцької міської ради (10 сесія 7 скликання) від 28 квітня 2016 року № 17 відділ адміністративних послуг Прилуцької міської ради визначено органом, що здійснює реєстрацію та зняття з реєстрації місця проживання особи на території міста Прилуки.

За реєстрацію/зняття з реєстрації місця проживання сплачується адміністративний збір до міського бюджету. Так за період з 4 квітня по
31 жовтня 2016 до місцевого бюджету перераховано 71700 грн.

У приміщенні Міськрайонного центру надання адміністративних послуг продовжує роботу щодо надання адміністративних послуг кадастровий реєстратор управління Держгеокадастру у Прилуцькому районі. Кошти за послуги, які надаються кадастровим реєстратором, а саме за надання витягів з Державного земельного кадастру, також зараховуються до місцевого бюджету. Так за період з 1 листопада 2015 року по 30 жовтня 2016 року до місцевого бюджету перераховано 242600 грн.

Транспорт

Рішенням виконавчого комітету Прилуцької міської ради від 16 лютого 2016 року № 53 затверджено нову мережу міських автобусних маршрутів загального користування по м.Прилуки, в якій враховано всі побажання мешканців міста, депутатів міської ради, голів комітетів самоорганізації населення.

Вже здійснюється перевезення по маршруту № 20 «273 квартал – Залізничний вокзал».

Планується:

1.         Увести нові міські маршрути:

-                     № 3А «вул.Густинська – Залізничний вокзал»;

-                     № 15А «вул. Берегова – Залізничний вокзал».

2.         Відновити рух автобусів по маршрутах № 5А «Дослідна – МРЕВ ДАІ», № 13 «Дослідна – АТП-17461», № 30 «Військове містечко № 12 – ЦТДЮ – 273 квартал».

З 1 вересня 2016 року на маршрутах розпочали перевезення пасажирів автобуси, пристосовані для перевезення пасажирів з обмеженими фізичними можливостями. 80% транспорту міста, який забезпечує перевезення пасажирів по місту, – великої пасажиромісткості.

Покращенню якості пасажирських перевезень і подальшому наведенню порядку в цій сфері сприяє те, що відповідно до розпорядження міського голови від 17 червня 2016 року №192р утворено робочу групу по перевірці виконання перевізниками умов договорів, укладених з виконавчим комітетом міської ради. Додатково контроль за дотриманням перевізниками графіків руху автобусів здійснюють працівники КП «Муніципальна поліція».

Економічний розвиток

Покращення якості життя населення території залежить від її економічного розвитку.

1.                 

Останні новини Чернігівщини

З 1 квітня 2024 року на Чернігівщині розпочинається нерестова заборона на вилов водних біоресурсів

З 1 квітня 2024 року на Чернігівщині розпочинається нерестова заборона на вилов водних біоресурсів 15:04

З 1 квітня 2024 року з метою охорони нерестовищ у рибогосподарських водних об’єктах та забезпечення сприятливих умов нересту водних біоресурсів, відповідно до Правил рибальства та наказу Управління Державного агентства з розвитку меліорації, рибного господарства та продовольчих програм у Чернігівській області від 22.03.2024 №45 на Чернігівщині розпочинається заборона добування (вилову) водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах) на період нересту.

За матеріалами СБУ винесено вирок російському окупанту, який знущався над сім’єю з неповнолітніми дітьми 14:55

За матеріалами СБУ суд виніс вирок військовому рф, причетному до вчинення воєнних злочинів під час тимчасового захоплення частини Чернігівської області.

Державна реєстраторка підозрюється у зловживанні повноваженнями, що спричинило неправомірне вибуття з державної власності земельних ділянок сільськогосподарського призначення 14:51

За процесуального керівництва Прилуцької окружної прокуратури повідомлено про підозру державному реєстратору однієї із сільських рад Прилуцького району у зловживанні своїми повноваженнями з метою отримання неправомірної вигоди, що спричинило тяжкі наслідки та несанкціонованій зміні інформації, що обробляється в автоматизованих системах, вчиненій особою, яка має право доступу до неї, вчиненій за попередньою змовою групою осіб (ч. 3 ст. 365-2, ч. 3 ст. 362 КК України).

Перекривається рух автотранспорту на перехресті вул. Героїв Маріуполя та Кримської

Перекривається рух автотранспорту на перехресті вул. Героїв Маріуполя та Кримської 14:49

З 27 березня по 16:00 год. 9 квітня. Відповідний дозвіл наданий КП «Чернігівводоканал» на засіданні виконавчого комітету Чернігівської міської ради сьогодні.

 Понад 7 мільйонів гривень – на вирішення екологічних проблем Чернігівщини

Понад 7 мільйонів гривень – на вирішення екологічних проблем Чернігівщини 14:45

Профільна робоча група при Чернігівській обласній раді сьогодні, 26 березня, погодила перелік видатків обласного фонду охорони навколишнього природного середовища Чернігівської області на 2024 рік.

АНОНСИ ПОДІЙ

Всі новини