Інформ-агенція «Чернігівський монітор»: RSS Twitter Facebook

Інформ-агенція «Чернігівський монітор»

П`ятниця, 19 квітня, 22:11:09

У Чернігові вивчають досвід інших міст для створення муніципальної поліції

17.09.2016   09:10

15 вересня виконком Чернігівської міської ради заслухав та взяв до відома інформацію про результати вивчення досвіду інших міст України, які створили в себе підрозділи муніципальної поліції, та про результати вивчення доцільності та можливості її створення в нашому місті.

Довідково:

        Муніципальна поліція - це правоохоронні органи, які знаходяться під контролем місцевих органів влади, включаючи муніципальну владу. Муніципальна поліція отримує заробітну плату з міського бюджету і, як правило, у неї менше прав, ніж у звичайної поліції. Повноваження та обладнання муніципальних поліцейських часто дуже обмежені. Проте, саме ця служба займається, наприклад, прибиранням незаконно встановлених МАФ-ів та гаражів, боротьбою з незаконною торгівлею та багатьма іншими питаннями з ряду тих, які місту необхідні, але для звичайної поліції не є пріоритетними.

Питання вивчалось за ініціативи Чернігівського міського голови Владислава Атрошенка у зв'язку з труднощами, які виникають при практичному виконанні деяких рішень міської ради силами національної поліції. Існування муніципальної поліції - європейська практика, яка сьогодні запозичена й чотирма обласними центрами України.

Вивченням їх досвіду займалась спеціальна робоча група. Про результати її роботи перед виконкомом звітував Віталій Хрустицький – заступник директора з правових питань КП «Паркування та ринок».

Якщо такий підрозділ буде створений у місті Чернігові, то за непотрібністю будуть ліквідовані міська екологічна інспекція при КП "АТП 2528" та деякі посади в КП "Зеленбуд". Всього це означає скорочення 16 посад. Натомість створення нового КП «Муніципальна поліція» передбачає набір орієнтовно 24 працівників (включно з керівником, головним бухгалтером, юристом, діловодом та спеціалістом з кадрових питань). Але цей підрозділ дасть можливість дієво, чітко та оперативно вирішувати такі міські проблеми, за які досі ніхто повноцінно взятись не міг.


Віталій Хрустицький про досвід інших міст:


КП Вінницької міської ради «Муніципальна поліція»

Це підприємство функціонує з 2013 року. Його структура - це директор, 3 заступники , юрисконсульт, бухгалтер. Працює два відділи: відділ протидії стихійній торгівлі та відділ контролю за благоустроєм та санітарним станом міста. Загальна штатна чисельність працівників - 37 осіб.

Один із заступників відповідає за громадські формування міста. Саме громадське формування виконує завдання по охороні громадського порядку в місті. Налічується приблизно 500 членів цього формування.

Муніципальна поліція Вінниці має також велопатрулі, завдання яких - виявлення порушень, своєчасне фотографування або відеозйомка та сповіщення керівника і міської ради. Також підприємство купило апарат відеонагляду «Дрон». Він веде відеонагляд у приватному секторі. Зокрема, так виявляють, де спалюється листя.

Фінансується діяльність  підприємства виключно коштом міського бюджету, відповідно до програми «На варті міського порядку». Зі слів керівника, цей бюджет складає 5 млн грн. Додатково виділяється 1,5 млн грн на громадське формування з охорони порядку. Тобто людина, яка залучена до охорони громадського порядку, отримує у Вінниці заробітну плату в розмірі 30 грн за годину.

 

Департамент муніципальної поліції Луцької міської ради

Департамент створений в 2015 році. Структура підприємства - директор,  заступник , юрисконсульт, бухгалтер, діловод та два відділи. Це відділ протидії стихійній торгівлі та відділ контролю за благоустроєм та санітарним станом міста. Також є ще один сектор, якого немає у Вінниці - це відділ демонтажу. Загальна штатна чисельність працівників - 35 осіб.

Відділ демонтажу займається незаконно розміщеним об'єктами, тимчасовими спорудами на території міста. Наприклад, вони зараз вже  ліквідували близько 400 гаражів. Всі демонтовані об'єкти перевозяться та зберігаються на штрафмайданчику, поки не знайдеться власник. Якщо власник не знаходиться, то об'єкт продається через аукціон. Якщо власник знаходиться, він зобов'язаний сплатити штраф та виплатити компенсацію за перевіз та демонтаж.

Також вони створили швидку групу реагування по місту.

       

КП Львівської міської ради «Муніципальна дружина»

Структура підприємства – директор,  заступник , юрисконсульт, бухгалтер, економіст, інспектор з кадрів, інспектор з охорони праці. Функціонує шість відділів. Це відділи швидкого реагування, відділ «Ситуативний центр», відділ контролю за благоустроєм міста, відділ протидії стихійній торгівлі, відділ об'єктів, відділ евакуації транспортних засобів.  Кількість працівників - 211 осіб.

Охоронний відділ – відповідає за охорону об'єктів комунальної власності та виконує аналогічні платні послуги для приватних структур. Відповідає за охорону громадського порядку під час проведення масових заходів. Патрулюють місто. Всі працівники відділу мають радіозв'язок, цей зв'язок одночасно пов'язаний з СБУ, Національною поліцією та ДСНС.

Ситуативний центр – це відділ відеонагляду, який діє при КП. На сьогоднішній день у Львові встановлено близько 120 камер відеонагляду. Ці камери є в центрі міста та при виїзді-в'їзді. Вони фіксують рух, виявляють правопорушення та одночасно фіксують номерні  знаки авто.

Відділ евакуації транспортних засобів – забирають тимчасово затримані транспортні засоби і відправляють їх на штрафмайданчики. Всі дії вони виконують спільно з національною поліцією. На даний час у них є 4 авто, які активно задіяні в роботі.

Загальними  функціями КП є  контроль за недопущенням паркування автотранспорту на зелених насадженнях, контроль за благоустроєм міста, відповідність тимчасових споруд у місті даним паспортів прив'язки, ліквідація несанкціонованої торгівлі, контроль за виникненням стихійних ринків, контроль за дотриманням рішень міської ради та виконкому в сфері торгівлі. Також - охорона об'єктів державної та комунальної власності. Одночасно займаються попередженням, виявленням  правопорушень та злочинів,  наданням відеоматеріалів, контролем за автостоянками, виїжджають на місця правопорушень за викликом.

Заслуховуючи звіт, міський голова Владислав Атрошенко дав Віталію Хрустицькокму доручення  вивчити та проаналізувати досвід КП «Муніципальна поліція» в Дніпрі (колишньому Дніпропетровську).


Віталій Хрустицький:

– «Під час відрядження представники робочої групи були на місцях стихійної торгівлі. Можна сказати, що у Вінниці стихійна торгівля подолана на 80%. Ми бачили при спілкуванні з людьми, що це дійсно є дієвим. Ми також виїжджали на ті місця, які були неохайні, не прибрані. Працівники муніципальної поліції приїжджають та виписують припис. У цьому приписі дається термін. Якщо людина до зазначеного терміну  не виконала законні вимоги, тоді це вже розцінюється як адміністративне правопорушення, яке розглядається адміністративною комісією.

З приводу демонтажу в них така практика. Перший раз інспектори приїжджають клеять на об'єкт лист, де зазначений термін, до якого потрібно звернутися до муніципальної поліції. Якщо власник не звертається, вони клеять "червоний лист". Там зазначено, що об'єкт  буде демонтовано до визначеного терміну. Якщо власник не з'являється, то муніципальна поліція приїжджає разом з національною поліцією і відкриває цей гараж. Якщо там є транспортний засіб, то витягують його евакуатором, а все інше майно з гаража описується для зберігання. Тільки тоді демонтують цю споруду та  транспортують її на штрафмайданчик. Не витребувані гаражі за рішенням суду продаються через аукціон. На даний  час там вже продали 17 таких гаражів, усі отримані гроші були перераховані до міського бюджету.


Пропозиції по створенню КП «Муніципальна поліція» Чернігівської міської ради (з доповіді Віталія Хрустицького):

Зараз у Чернігові деякими проблемами займається екологічна інспекція при КП «АТП-2528» та КП «Зеленбуд». Загальна численність цих працівників - 16 осіб. Якщо створити таке підприємство та об'єднати зусилля, зробити постійний і дієвий контроль, то ситуацію з ліквідацією торгівлі в незаконних місцях та інші питання можна буде вирішити.

Орієнтовна структура підприємства - директор, головний бухгалтер, юрист, діловод та спеціаліст з кадрових питань. Два відділи -  контролю за благоустроєм та екологічним станом міста (12 чоловік) та відділ протидії стихійній торгівлі (7 чоловік). Загальний штат - 24 працівники. Функції цих відділів будуть такими:

-      проведення заходів щодо протидії торгівлі у невстановлених місцях;

-       контроль за дотриманням рішень міської ради та виконавчого комітету у сфері торгівлі;

-       взаємодія з правоохоронними органами з питань попередження та припинення правопорушень у сфері благоустрою;

-       здійснення контролю за станом об'єктів благоустрою відповідно до вимог чинного законодавства;

-       здійснення контролю за утримання суб'єктами господарювання прилеглої території;

-       здійснення контролю за утримання в належному санітарному та технічному стані прибудинкових територій;

-       здійснення контролю за станом благоустрою присадибних ділянок в приватному секторі забудови;

-       контроль за станом фасадів будівель та споруд у відповідності з правилам благоустрою;

-       проведення заходів щодо протидії спалювання опалого листя та сміття на території міста;

-       забезпечення контролю за санітарним станом прибережно-захисних смуг водних об'єктів міста ;

-       виявлення та демонтаж незаконних тимчасових споруд на території міста відповідно вимог чинного законодавства;

-       здійснення підготовки рішень виконавчого комітету про демонтаж самовільно встановлених або з порушенням розташованих об’єктів, тимчасових споруд згідно чинного законодавства на території міста.

-       контроль за паркуванням автотранспорту центральної частини міста (тротуари, зелена зона);

У перспективі підприємство може виконувати оперативний нагляд за допомогою системи «Безпечне місце» та ефективно виконувати функції з:

- виявлення правопорушень та надання відеоматеріалів на вимогу;

- виявлення порушення правил благоустрою;

- оперативно інформувати Національну поліцію про порушення.

Джерело фінансування - міський бюджет. Орієнтована вартість на рік - 3,87 млн грн. З них заробітна плата - 2,2 млн грн. До інших витрат належать форма, бензин, канцтовари, господарчі товари, закправка картриджів,  ремонт авто,  GPS-трекери, комунальні платежі тощо.


    Владислав Атрошенко :
    - Коли людина розуміє, що працює за чіткими повноваженнями та регламентом, то і результат буде більш чіткий. Сьогодні досвід муніципальної поліції в інших містах позитивний.

Останні новини Чернігівщини

«Трагедія в Драмі» — прем’єра документального проєкту-розслідування Суспільного 10:50

19 квітня о 19:00 на ютуб-каналі Суспільне Чернігів відбудеться прем'єра документального проєкту «Трагедія в Драмі».

Ярмаркували у Чернігові: яких працівників шукають місцеві підприємства? 10:39

Яку роботу та умови праці пропонують, говорили на ярмарку вакансій етичного бізнесу в Чернігові. Захід відбувся з ініціативи Міжнародної Організації з Міграції (МОМ) за фінансування народу Японії та за сприяння Чернігівської обласної служби зайнятості.

Спільний проєкт міста Чернігова, уряду Німеччини та UNDP в Україні 10:30

Наприкінці 2022 року в Україні було розпочато проєкт «Підтримка швидкого економічного відновлення українських муніципалітетів», який фінансується урядом Німеччини. Реалізує проєкт німецька компанія GIZ та Програма розвитку ООН (UNDP) в Україні.

Чи високі ризики відбудови/відновлення об’єктів соціальної інфраструктури, пошкодженої внаслідок російської агресії в Чернігові? 10:13

Наявність ризиків під час моніторингу визначали аналітики громадської організації «Агенція міських ініціатив».

Надзвичайні ситуації в області за минулу добу

Надзвичайні ситуації в області за минулу добу 09:44

Протягом минулої доби зареєстровано 3 небезпечні події, а саме: 1 дорожньо-транспортну пригоду та 2 пожежі. Внаслідок цих подій постраждала 1 особа.

АНОНСИ ПОДІЙ

Всі новини