Інформ-агенція «Чернігівський монітор»: RSS Twitter Facebook

Інформ-агенція «Чернігівський монітор»

Четвер, 28 березня, 18:10:40

Комунальні підприємства Чернігова звітують за 2013 рік

03.04.2014   12:46

1 квітня на засіданні комісії з аналізу фінансово-господарської діяльності підприємств комунальної власності Чернігівської міської ради під керівництвом заступника міського голови – начальника фінансового управління міської ради Віктора Бистрова звітували керівники комунальних підприємств "Паркування та ринок", "Будинок книги", "Шкільне", КП "ЧТУ".

У засіданні взяли участь перший заступник міського голови Микола Миргородський, секретар міської ради Владислав Кухар, заступники міського голови Володимир Кривенко та Анна Романова, керівники відповідних структурних підрозділів міської ради, депутати міської ради, представники засобів масової інформації.

Керівник підприємства «Паркування та ринок» Дмитро Синенко розповів про низку напрямків діяльності підприємства за останні роки, зокрема:
- реалізовано проект реконструкції ринку "Бойова";
- у 2013 році розпочато реконструкцію ринку "Ремзавод" спільно з підприємцями, які працюють на цій території;

- заміна та реконструкція старих зупиночних комплексів на нові, більш сучасні з благоустроєм прилеглої території;
- встановлення велопаркувань із туристичною навігацією по місту;
- облаштування на зупинках інформаційних стендів з розкладом руху громадського транспорту, картою міста, історичною та іншою корисною інформацією про місто;
- встановлення нових торгових павільйонів з благоустроєм прилеглої території;
- розміщення об'єктів з продажу кегового пива замість пивних палаток;
- збільшення кількості паркувальних майданчиків по місту.

На сьогодні паркувальні майданчики розташовані у місті по вул. Примакова, вул. Комсомольська, просп. Перемоги (Головпоштамт), просп. Миру (Дитячий світ), просп. Миру (Будинок побуту), вул. Рокоссовського (універмаг Сіверський), вул. Київській, вул. Щорса, вул. 50 років СРСР.

У 2013 році на нових паркувальних майданчиках встановлені відповідні дорожні знаки та нанесена дорожня розмітка згідно з правилами дорожнього руху, встановлені паркомати та облаштовані місця для інвалідів.

Кількість земельних ділянок, виділених підприємству, становить 103, в тому числі: у постійному користуванні – 101, орендованих – 2. Надано дозволів на розроблення проектів землеустрою – 33. Цільове призначення земельних ділянок – для розміщення тимчасових споруд (МАФ) для торгових павільйонів, зупиночних комплексів, ринків, кіосків та об'єктів з продажу кегового пива. Крім того, спеціальні земельні ділянки відведені для організації та провадження діяльності із забезпечення паркування транспортних засобів.

Керівник підприємства зазначив, що за минулий рік підприємство отримало прибуток у розмірі 121 тис. грн. Результат, на його думку, досягнутий за рахунок ефективної роботи колективу підприємства шляхом скорочення собівартості послуг та адмінвитрат, автоматизації робочих процесів, впровадження електронної системи обліку та управління, посилення юридичного захисту інтересів підприємства при укладенні договорів та ін.


Комунальне підприємство "Будинок книги" у звітному періоді здійснювало роздрібну торгівлю книжковою та іншою друкованою продукцією, канцтоварами, продукцією для дитячої творчості, іграми та іграшками, а також, оптову торгівлю навчальною літературою. Асортимент книжкової продукції склав від 15 тис. до 20 тис. найменувань.

Магазин поділено на 2 торгові зали: зал № 1 – художня та дитяча література та зал № 2 – універсальна література та канцелярські товари. Асортимент продукції складає близько 20 тис. найменувань. Кількість покупців за день становить приблизно 150-300 осіб.

У залі № 2 у звітному періоді зроблено косметичний ремонт, частково придбано нові меблі, сьогодні триває заміна решти меблів, які потребують оновлення та приведення до естетичного вигляду.

У 2013 році з метою популяризації читання та виконання соціально-просвітницької функції підприємство брало участь у святковій торгівлі під час проведення загальноміського ярмарку та конкурсу квітів і плодів "Щастя краси", ярмарку до Дня міста. Крім того, відповідно до рішення Чернігівського міського голови підприємство брало участь у роботі шкільних базарів зі знижкою у цей період на всі товари шкільного асортименту.

У поточному році з нагоди 200-річчя з дня народження Т.Г. Шевченка відбулась виставка-продаж творів Великого Кобзаря та іншої друкованої продукції, пов'язаної з його життям та творчістю. В асортименті було понад 50 різноманітних видань.

За словами директораКП "Будинок книги" В'ячеслава Бєлогури підприємство постійно працює над вдосконаленням своєї роботи, пошуком нових шляхів для забезпечення розвитку підприємства, зокрема: активізовано співпрацю з бібліотеками щодо поповнення бібліотечних фондів (бібліотеки минулого року закупили книжок на суму понад 100 тис. грн.), поповнено асортимент канцелярськими товарами, проведена робота з постачальниками у змінах підходів до розрахунків за поставлені товари, а саме: з відстрочкою платежу або за фактично реалізований товар.

У минулому році 93 % продукції реалізовано за готівку, а 7 % - за безготівковий розрахунок. Доходи від реалізації друкованої продукції підприємством у 2013 році склали 3131 тис. грн., з них: чистий прибуток – 30 тис. грн.

У 2014 році підприємство планує продовжити роботу по розширенню асортименту товарів, облаштувати магазин навігацією для зручності покупців, встановити спеціалізовану вітрину для туристичної продукції.

Головуючий на засіданні Віктор Бистров зазначив, що підприємству необхідно шукати додаткові шляхи для активізації діяльності, зокрема щодо розширення торговельної мережі, виїзної торгівлі та ін.


Основним завданням комунального підприємства "Шкільне", як повідомив керівник Віталій Сидоренко, є організація раціонального, якісного та безпечного для здоров’я харчування школярів у шкільних столових міста, наближеного до відповідних фізіологічних норм.

Підприємство організовує харчування у 32 школах міста, а також, у літній період під час роботи шкільних таборів. Крім того, підприємство надає послуги з харчування іншим споживачам, серед яких: управління освіти міської ради, Чернігівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти ім. К.Ушинського, Чернігівська Мала академія наук, обласний центр туризму та екскурсій, обласна станція юних натуралістів та ін.

Гарячим харчуванням у поточному навчальному році, за його інформацією, охоплено майже 89 % учнів початкової школи, у групах подовженого дня – 98 % дітей. На ці потреби з міського бюджету виділено загалом близько 8 млн. грн.

З метою найбільшого охоплення дітей гарячим харчуванням за рахунок міського бюджету харчуються діти наймолодшого шкільного віку – 1-4-х класів (4 грн. – оплата з міської скарбниці, 2,25 грн. – доплата батьків).

Крім того,за бюджетні кошти харчуються також діти пільгових категорій - загалом 1116 учнів. За кошти батьків організованим гарячим харчуванням охоплено 2590 учнів 5-11 класів.

Технологічною службою проводиться робота над розширенням асортименту продукції власного виробництва. Зокрема, підприємство бере участь у конкурсах кулінарного мистецтва, організовує у школах дні національних кухонь, виставки –продажі харчової продукції.

Протягом звітного періоду товарообіг підприємства склав понад 15,7 млн. грн. Чистий прибуток склав 153 тис. грн. У звітному періоді підприємство витратило 68 тис. грн. для придбання нового сучасного обладнання для шкільних столових. За власні кошти придбано також кухонний інвентар, посуд, миючі та дезинфікуючі засоби та ін., загалом на суму 204 тис. грн.

Віктор Бистров зауважив, що на виконання розпоряджень міського голови підприємству необхідно активізувати роботу щодо залучення більшої кількості учнів до організованого гарячого харчування. Адже раціональний режим харчування, його збалансованість є одним з найбільш важливих питань організації навчально-виховного процесу, основною умовою для нормального розвитку дітей, укріплення дитячого організму.

Заслухавши звіти перших двох комунальних підприємств, члени комісії визнали їх роботу у звітному періоді ефективною. Комунальному підприємству "Шкільне" доручено на наступне засідання комісії підготувати більш детальний звіт по фінансовому плану підприємства.


КП «Чернігівське тролейбусне управління» на сьогодні є основним соціальним перевізником у місті. Відповідно до діючого законодавства право пільгового перевезення мають 26 категорій громадян, до яких у Чернігові відносяться близько 80 тис. мешканців. Підприємство обслуговує 10 тролейбусних і 2 автобусних маршрутів, на яких щоденно працює 67 тролейбусів і 17 автобусів, марки «ПАЗ» і «Еталон».

На початок поточного року кількість рухомого складу тролейбусів складала 100 одиниць, втім, за останні 5 років їх кількість скоротилась на 23 одиниць. За цей час вдалося придбати лише 1 тролейбус і списати через повну зношеність 24 одиниці. Крім того, 2 тролейбуси Чернігівського автозаводу марки АКСМ 321 придбані за кошти місцевого бюджету наприкінці минулого року і введені в експлуатацію у січні 2014 року.

За словами керівника підприємства Олега Коржова на сьогодні найбільш гострою проблемою є стан рухомого складу. Більшу частину парку складають фізично та морально застарілі моделі тролейбусів, як ЗІУ-9 і ЮМЗ. Середній вік тролейбусного парку на сьогодні становить 18,8 років при нормативному терміну експлуатації – 10 років. На підприємстві налічується 65 тролейбусів - віком понад 20 років, 8 тролейбусів – від 15-20 років, 7 тролейбусів – 10-15 років, 20 тролейбусів – до 10 років.

71 тролейбус з початку експлуатації пройшов понад 1 млн. км при нормативному пробігу – 720 тис. км. З огляду на 80 % зношеності тролейбусного парку на підприємстві постійно проводяться капітальні ремонтні роботи рухомого складу. У минулому році відремонтовано 27 тролейбусів на суму 1884 тис. грн., з них: капітальним ремонтом – 11 одиниць, середнім ремонтом – 16 одиниць.

Після проведення державного технічного огляду контактної мережі міста у минулому році за висновками "Київської державної регіональної технічної інспекції міського електротранспорту" 20 км не відповідають вимогам експлуатації через перевищення норм зношеності понад від 16 % до 50 %.

На балансі підприємства знаходяться 23 пасажирські автобуси, 18 з яких марки «ПАЗ» і 5 – марки "Еталон". Середній вік автопарку управління складає 7,2 роки. У звітному періоді капітально відремонтовано 8 двигунів на суму 87 тис. грн. та 8 кузовів на суму 183 тис. грн.

Враховуючи складне фінансово-економічне становище, підприємство проводить скорочення чисельності працівників не основних професій. Скорочення працівників у 2013 році по відношенню до 2012 року склало 15 чоловік, або 2,2 %, а до 2009 року – 191 особи, або 22 %.

Водночас підприємство відчуває гостру нестачу водіїв тролейбусів, що не дозволяє збільшити випуск тролейбусів на лінію. З цією метою за рахунок коштів фонду зайнятості у 2012-13 роках пройшли навчання на професію водія тролейбусу 18 чоловік, що поки не вирішує проблеми.

Загальна кількість перевезених електротранспортом пасажирів за минулий рік порівняно з 2012 роком скоротилась на 9,7 % і склала 36,5 млн. осіб, при цьому кількість платних пасажирів зменшилась на 6 %. Обсяг перевезень автотранспортом ЧТУ збільшився на 2,3 % і склав 3,6 млн. людей.

У 2013 році підприємство отримало доходи на загальну суму 34,7 млн. грн., менше на 4835 тис. грн. або на 12,2 % порівняно з 2012 роком. Крім того, керівник підприємства зазначив, що недофінансування компенсації з державного бюджету за перевезення пільгових категорій у минулому році становило понад 12 млн. грн. Це найбільша сума за всі роки роботи підприємства.

За рівнем покриття затрат власними коштами ЧТУ має показник вище середнього по Україні і є одним з найбільших серед підприємств електротранспорту.

Однією з причин збитковості підприємства (понад 5 млн. грн.), на переконання керівника, є й невідповідність діючих тарифів на послуги з перевезення фактичним витратам. Проте, підприємство не має заборгованості з виплати заробітної плати.

 

Під час обговорення порушених проблемних питань члени комісії доручили керівнику тролейбусного управління підготувати свої пропозиції щодо стабілізації роботи підприємства, враховуючи висловлені думки та зауваження. Робота комунальних підприємств "Шкільне" та "ЧТУ" за звітний період визнана задовільною.

Підсумовуючи обговорення звітів вказаних комунальних підприємств, Віктор Бистров від імені міської влади висловив вдячність керівникам за дієві заходи щодо нарощування обсягів виробництва і позитивну динаміку у непростих економічних умовах розвитку та рекомендував посилити увагу до вирішення визначених проблем комунальних підприємств.

Останні новини Чернігівщини

З 1 квітня 2024 року на Чернігівщині розпочинається нерестова заборона на вилов водних біоресурсів

З 1 квітня 2024 року на Чернігівщині розпочинається нерестова заборона на вилов водних біоресурсів 15:04

З 1 квітня 2024 року з метою охорони нерестовищ у рибогосподарських водних об’єктах та забезпечення сприятливих умов нересту водних біоресурсів, відповідно до Правил рибальства та наказу Управління Державного агентства з розвитку меліорації, рибного господарства та продовольчих програм у Чернігівській області від 22.03.2024 №45 на Чернігівщині розпочинається заборона добування (вилову) водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах) на період нересту.

За матеріалами СБУ винесено вирок російському окупанту, який знущався над сім’єю з неповнолітніми дітьми 14:55

За матеріалами СБУ суд виніс вирок військовому рф, причетному до вчинення воєнних злочинів під час тимчасового захоплення частини Чернігівської області.

Державна реєстраторка підозрюється у зловживанні повноваженнями, що спричинило неправомірне вибуття з державної власності земельних ділянок сільськогосподарського призначення 14:51

За процесуального керівництва Прилуцької окружної прокуратури повідомлено про підозру державному реєстратору однієї із сільських рад Прилуцького району у зловживанні своїми повноваженнями з метою отримання неправомірної вигоди, що спричинило тяжкі наслідки та несанкціонованій зміні інформації, що обробляється в автоматизованих системах, вчиненій особою, яка має право доступу до неї, вчиненій за попередньою змовою групою осіб (ч. 3 ст. 365-2, ч. 3 ст. 362 КК України).

Перекривається рух автотранспорту на перехресті вул. Героїв Маріуполя та Кримської

Перекривається рух автотранспорту на перехресті вул. Героїв Маріуполя та Кримської 14:49

З 27 березня по 16:00 год. 9 квітня. Відповідний дозвіл наданий КП «Чернігівводоканал» на засіданні виконавчого комітету Чернігівської міської ради сьогодні.

 Понад 7 мільйонів гривень – на вирішення екологічних проблем Чернігівщини

Понад 7 мільйонів гривень – на вирішення екологічних проблем Чернігівщини 14:45

Профільна робоча група при Чернігівській обласній раді сьогодні, 26 березня, погодила перелік видатків обласного фонду охорони навколишнього природного середовища Чернігівської області на 2024 рік.

АНОНСИ ПОДІЙ

Всі новини